Зоозахисний закон: які нововведення вступають в силу

З 8 листопада в Україні заборонили бити, отруювати, жорстоко дресирувати тварин, дарувати їх як призи, надавати фотопослуги з ними, а також топити чи душити.

Це передбачає законопроєкт 2351, який Верховна Рада ухвалила 15 липня. Він має на меті захистити тварин від жорстокого поводження.

8 листопада зоозахисний закон вступив у силу. 

Що він змінює, і які нововведення починають працювати вже сьогодні, пояснюють у зоозахисній організації UAnimals.

                                       Що змінилося?

Жорстоким поводженням тепер вважається не тільки порушення правил утримання тварин, а й інші порушення правил поводження з тваринами та порушення правил транспортування тварин.

Введене поняття “каліцтва” тварини та “тілесне ушкодження тварини”.

“Це є дуже важливим для відмежування адміністративної відповідальності від кримінальної, а внаслідок, більш ефективного їх застосування до винних осіб”, – пояснюють в організації.

Винним у жорстокому поводженні з тваринами особам забороняється утримувати тварин:

  • протягом 1 року – якщо особа вчинила адмінправопорушення з жорстокого поводження щодо тварин;
  • протягом 10 років – якщо особа вчинила злочин проти тварини.

                                        Що заборонено?

регулювання чисельності тварин біологічно обґрунтованими методами і методами евтаназії (дозволені лише гуманні методи: біостерилізація, влаштування у притулок тощо);

  • умертвіння тварин для регулювання чисельності безпритульних тварин;
  • побиття, травмування, отруєння тварин, примушування до нападу одних тварин на інших, використання тварин як мішені при стрільбі;
  • надання фотопослуг з дикими тваринами;
  • пропаганда жорстокого поводження з тваринами;
  • зменшення заповідних зон та забезпечення перекриття їх шлагбаумами,
  • розведення птиці для фуа-гри.

Якщо тварина хвора на сказ або іншу особливо небезпечну хворобу, для її умертвіння повинен бути обов’язково документ від ветеринара.

                                      Права домашніх тварин.

Людина, яка супроводжує домашню тварину, тепер зобов’язана забезпечити наявність:

  • повідка, якщо тварина може становити небезпеку для життя чи здоров’я людини;
  • намордника на собаках небезпечних порід;
  • нашийника з позначками-ідентифікаторами.

Поводок тварини на прив’язі повинен мати довжину не менше 20 метрів, а для сторожових собак – не менше 10 метрів.

                                       Забороняється:

  • бити, вбивати, отруювати чи калічити домашніх тварин, дарувати домашніх тварин як призи, нагороди чи премії;
  • завдавати домашнім тваринам болю, страждання або пригнічення;
  • дресирувати тварин у жорстокий спосіб;
  • умертвляти тварин шляхом утоплення, задушення, використання електричного струму та отрути;
  • жебракувати з тваринами, зокрема безпритульними;
  • залишати тварину в закритому салоні автомобіля за відсутності в ньому людини при температурі повітря більше ніж +20 °C та менше ніж +5 °C;
  • замуровувати тварин у підвальних приміщеннях;
  • залишати тварину без можливості укриття в приміщенні при температурі повітря більше ніж +20 °C або менше ніж 0 °C;
  • залишати домашню тварину прив’язаною без нагляду в громадських місцях, поблизу зупинок, магазинів тощо;
  • прив’язувати тварин до машин/мотоциклів та примушувати до бігу;
  • виключено умертвіння тимчасово ізольованих  безпритульних домашніх тварин.

Скасовано послугу евтаназії новонародженого приплоду тварин ветеринарами як обов’язкову.

Законом також встановлюються:

  • вичерпний перелік для умертвіння тварин;
  • гуманні умови утримання сільськогосподарських тварин, посилено захист вагітних тварин;
  • порядок тимчасового вилучення тварини та зобов’язання службових осіб щодо їх вилучення у кримінальному процесі та процесі за КУпАП.

Яким може бути покарання?

Адміністративна відповідальність людей за жорстоке поводження з тваринами, порушення правил утримання собак та котів, що спричинили заподіяння шкоди здоров’ю людини або її майну, – з 16 років.

Адміністративна відповідальність за неприбирання власником тварини її екскрементів під час перебування тварини у громадському місці.

Насильницькі дії стосовно тварин, спрямовані на задоволення статевої пристрасті, стали злочином, а не адмінправопорушенням.

Підвищено кримінальну відповідальність та встановлено сувору кримінальну відповідальність за жорстоке поводження з тваринами з метою створення аудіо- та відеопродукції, що його пропагує.

Органи Національної поліції України здійснюють нагляд за  захистом тварин від жорстокого поводження та вживають відповідних заходів.

Місцеві ради тепер також повинні:

  • не допускати діяльності пересувних виставок та зоопарків, іншої забороненої діяльності,
  • встановлювати перелік тварин, які потребують охорони на їх території.

“Пам’ятаймо, закон працює лише тоді, коли є контроль. Закликаємо вас уважно вивчити всі ці норми, адже наше знання закону допоможе рятувати та захищати тварин!”

Хмельницьке РВ АМУ провело онлайн-консультацію для фінансистів місцевих рад

26 листопада на платформі «ЗУМ» відбулась онлайн-консультація для фахівців органів місцевого самоврядування. Тема: «Особливості бюджетного процесу -2022». До заходу долучилось понад 30 експертів із фінансових питань із сільських, селищних, міських рад, які є членами Асоціації міст України в Хмельницькій області.

Питання «Новації та можливі виклики для ОМС в держбюджеті на 2022 рік» розкрив консультант із бюджетних питань Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Гриневич.

Зокрема, він наголосив, що у проєкті Державного бюджету на наступний рік, що вже проголосований у першому читанні, враховано низку пропозицій Асоціації міст України, але не всі. Так, Кабінету Міністрів України при підготовці проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» до другого читання необхідно:

– уточнити розподіл обсягу базової та реверсної дотації між місцевими бюджетами, враховуючи зміни чисельності населення територіальних громад, зміни у місцезнаходженні суб’єктів господарювання – платників податків та обсягів сплачених податків, підтверджених органами стягнення;

– розглянути можливість збільшення обсягу освітньої субвенції та уточнити розподіл такої субвенції між місцевими бюджетами з урахуванням зміни параметрів, що застосовуються при її розрахунку;

– передбачити на реалізацію загальнодержавної цільової соціальної програми «Питна вода України» на 2022-2026 роки» 1 млрд гривень;

– опрацювати питання належного фінансового забезпечення реалізації Указу Президента України від 18 червня 2021 року №261 «Про заходи підвищення конкурентоспроможності закладів охорони здоров’я та забезпечення додаткових гарантій для медичних працівників», передбачивши збільшення відповідних видатків проекту державного бюджету на 2022 рік (включаючи видатки на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення);

– визначитися щодо можливості збільшення, зокрема обсягу:

•  субвенції на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження;

•  субвенції на підтримку окремих закладів охорони здоров’я;

•  субвенції на розвиток системи водопостачання в сільській місцевості;

•  видатків на виплату щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань та соціальної допомоги особам, які мають особливі та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною,

•  видатків на забезпечення пільгового проїзду у залізничному транспорті;

•  видатків на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення та ін.

Юрій Гриневич коротко розповів про основні показники бюджету на 2022 рік та про видатки і доходи, які очікують на Хмельницьку область згідно із основним фінансовим документом.

Окремо зупинився на субвенціях, які наступного року запроваджуються вперше та тих, що будуть ліквідовані.

«Проблемні питання при складанні місцевих бюджетів на 2022 рік» охарактеризував Сергій Ямчук, начальник фінансового управління Хмельницької міської ради.

У своєму виступі він ще раз наголосив, що багато ризиків для місцевого самоврядування містить пов’язаний із проєктом Державного бюджету на 2022 рік законопроєкт змін до Бюджетного кодексу (№6062). Особливу увагу приділив роз’ясненню норми, що передбачає Зарахування до держбюджету доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності (зміни до Прикінцевих та перехідні положень): «Законопроєкт № 6062 пропонує 70% надходжень від викупу земельних ділянок комунальної власності зараховувати до держбюджету. Такі ініціативи є неприпустимими. Їх наслідками стане значна втрата місцевими бюджетами частини доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності» – наголосив Сергій Ямчук.

Також експерти наголосили, що перед усіма ОМС зараз стоять однакові виклики: ціни на енергоносії для комунальних установ, нестача освітньої субвенції, відсутність фінансування делегованих державою повноважень та багато іншого. Окремо зупинились на важливості збільшення відсотка ПДФО для місцевих бюджетів. Адже саме цей ресурс зможе покращити фінансову спроможність громад та дозволить наповнити бюджет.

Запис онлайн-семінару можна переглянути на сторінці Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України в мережі Фейсбук.

Засідання виконавчого комітету Грицівської селищної ради

25 листопада 2021 року відбулося чергове засідання виконавчого комітету Грицівської селищної ради під головуванням селищного голови Марини Поліщук.

На розгляд членів виконкому виносилося 9 проєктів рішень.

Заступник селищного голови Олена Полєва інформувала:

  • Про стан погашення заборгованості, підвищення рівня заробітної плати та легалізації трудових відносин в громаді.

Начальник фінансового відділу Сергій Волошин інформував:

  • Про проект бюджету Грицівської селищної ради територіальної громади на 2022 рік.

Начальник служби у справах дітей Наталія Паламарчук інформувала:

  • Про створення та затвердження складу міждисциплінарної команди для організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Начальник відділу житлово-комунального господарства, транспорту та благоустрою Сергій Малишко інформував:

  • Про надання дозволу на видалення зелених насаджень на території Грицівської селищної ради.
  • Про надання дозволу на встановлення пам’ятного знаку на єврейському кладовищі в смт Гриців.

Начальник відділу охорони здоровя та соціального захисту населення інформувала:

  • Про надання одноразової матеріальної допомоги громадянам, які опинились в складних життєвих обставинах.

Керуюча справами Ірина Гарбар інформувала:

  • Про заходи по Грицівській селищній раді у зв’язку з Днем пам’яті жертв голодоморів.
  • Про взяття на квартирний облік дитини, позбавленої батьківського піклування.
  • Про впорядкування адресних господарств на території Грицівської селищної ради.

Актуальні рекомендації по роботі з електронними лікарняними

З початку впровадження електронних листків непрацездатності Шепетівським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області прийнято від роботодавців та опрацьовано заяви-розрахунки на фінансування майже 500 е-лікарняних.

Нагадаємо, що допомога по тимчасовій втраті працездатності покликана компенсувати працівнику втрачений за час лікування заробіток. Її розмір залежить від середньоденного доходу і тривалості страхового стажу – сума допомоги складе 50 % середньої зарплати, якщо стаж до 3-х років; 60 % – від трьох до п’яти років; 70 % – від п’яти до восьми років і 100 %, якщо стаж понад 8 років.

Таким чином, від правильності визначеного розміру страхового стажу залежить розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності кожної застрахованої особи.

Для визначення страхового стажу, якщо застрахована особа працює на одному підприємстві менше 8 років, можуть використовуватись такі відомості:

– додаток 4 «Форма ОК-5»;

– додаток 5 «Форма ОК-7»;

– додаток 9 «Дані про трудовий та страховий стаж»;

– трудова книжка.

Якщо працівник почав трудову діяльність у 2016 році та пізніше, достатньо врахувати дані з додатку 9. Це пов’язано з тим, що з 01.01.2016 для платників єдиного внеску було запроваджено однакову ставку єдиного внеску в розмірі 22 відсотки. Тож, починаючи з цієї дати, страховий стаж за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та за пенсійним страхуванням співпадають.

Однак до цього періоду страхові стажі можуть мати відмінності, тому використовувати дані з додатку 9 потрібно з обережністю. Період страхового стажу з 01.01.2011 по 01.01.2016 необхідно обчислювати з використанням довідок «Форма ОК-5» або «Форма ОК-7», а також даних про трудову діяльність, зазначених у трудовій книжці. А період страхового стажу до 2011 року – на підставі трудової книжки.

Електронні листки непрацездатності формуються на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність для тих пацієнтів, яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Однак бувають випадки, коли е-лікарняний не створюється – найчастіше це пов’язано із помилками в персональних даних. Інформація щодо пацієнта вноситься у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо персональні дані пацієнта, зазначені у декларації, не співпадуть із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не створиться.

Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацію, яка не була вчасно оновлена застрахованими особами та їх роботодавцями (наприклад, при зміні прізвища), а також різними варіантами написання ПІБ (наприклад, Наталя і Наталія).

Тож працівникам важливо слідкувати за актуальністю своїх персональних даних і завчасно перевіряти правильність внесеної інформації. Про всі зміни потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.

Процедура, а також строки призначення допомог за е-лікарняними не змінились – як і раніше, призначити працівнику матеріальне забезпечення необхідно упродовж 10 календарних днів з дати видачі лікарняного, ще 5 робочих днів відведено для формування заяви-розрахунку. Водночас, дата видачі паперового і е-лікарняного відрізняються.

Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день після дати відкриття.

Тож 10 днів на призначення матеріального забезпечення починають рахуватись саме з дати видачі е-лікарняного, тобто з восьмого дня після дати його закриття (або дати відкриття для е-лікарняних по вагітності та пологах).

З’ясувати, коли оплатять е-лікарняний, можна у відділеннях управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України або онлайн – інформація про стан фінансування лікарняних і декретних допомог щоденно оновлюється у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund. Перші п’ять днів страхового випадку оплатить роботодавець, а решту аж до одужання фінансує Фонд соціального страхування України (за винятком допомог по вагітності та пологах і по догляду за хворими дітьми – вони оплачуються за кошти Фонду з першого дня). Щоб дізнатись дату фінансування, потрібно знати точну дату подання роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняним – не втрачайте зв’язок і цікавтесь станом оформлення заяви.

Незалежно від обставин набуття хвороби або отримання травми пацієнту відкриється е-лікарняний з причини «Тимчасова непрацездатність з хвороби або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві». Однак, якщо випадок стався внаслідок професійної діяльності працівника, одночасно буде розпочато процедуру розслідування. Участь у розслідуванні беруть, зокрема, представники Фонду соціального страхування України – якщо під час розслідування зв’язок з виробництвом буде підтверджено, вони оновлять причину непрацездатності в електронному лікарняному. Для цього роботодавцям не потрібно додатково звертатись до Фонду – лікарі ФССУ внесуть зміни самостійно.

Шепетівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування Українив Хмельницькій області  

Всеукраїнська акція “16 днів проти насильства”

З 25 листопада до 10 грудня проходить щорічна акція “16 днів проти насильства” основною метою акції є:

✅ привернення уваги громадськості до актуальних для суспільства проблем подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків;

✅ активізація партнерського руху органів державної влади, державних закладів, громадських організацій щодо викорінення домашнього насильства;

✅ проведення інформаційних кампаній з метою підвищення обізнаності населення України з питань попередження насильства в сім’ї, жорсткого поводження з дітьми, формування свідомості всіх верств населення щодо нетерпимого ставлення до насильства;

✅ формування свідомості усіх верств населення щодо нетерпимого ставлення до насильства

Шістнадцятиденний період акції охоплює наступні важливі дати:

– 25 листопада – Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок;

– 1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом;

– 2 грудня – Міжнародний день боротьби з рабством;

– 3 грудня – Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями;

– 5 грудня – Міжнародний день волонтера;

– 6 грудня – Вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі;

– 10 грудня – Міжнародний день прав людини.

   Відповідно до рішення виконавчого комітету Грицівської селищної ради №47 від 14.05.21 року на території громади заплановано ряд заходів, які будуть висвітлені по закінченню акції на сайтах селищної ради, закладів освіти та культури.

Відбулося засідання комісії з питань захисту прав дитини

    Кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе, відчуття своєї необхідності. Ці чинники впливають на здоровий розвиток дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм. З метою захисту найкращих інтересів дітей нашої громади, 24 листопада 2021 року під керівництвом Грицівського селищного голови Марини Поліщук, відбулося засідання комісії з питань захисту прав дитини.  

   Під час засідання було розглянуто питання про створення та затвердження складу міждисциплінарної команди для організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

  Основини завданнями міждисциплінарної команди є:

– прийняття узгоджених дій та рішень в інтересах дитини;

– аналіз інформації про дитину, її сім’ю, складні життєві обставини, в яких вона перебуває, результатів оцінювання потреб дитини та її сім’ї у соціальних послугах, здатності батьків здійснювати догляд та виховання дитини, рівня виконання ними батьківських обов’язків;

-розроблення, виконання, систематичний (щоквартальний) перегляд і коригування індивідуального плану із забезпеченням відповідності запланованих заходів інтересам дитини, а також індивідуального плану надання соціальних послуг, у тому числі плану соціального супроводу сім’ї дитини;

– ініціювання розгляду питання щодо соціального захисту дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, на засіданні комісії з питань захисту прав дитини, зокрема щодо обов’язковості надання соціальних послуг (проходження індивідуальних корекційних програм) особам у разі невиконання ними батьківських обов’язків, вчинення домашнього насильства чи жорстокого поводження з дитиною.

За результатами засідання комісією прийнято виважені рішення, спрямовані на захист прав та інтересів дітей.

Профілактичний рейд

З настанням холодної пори року набуває особливої актуальності тема пожежної безпеки у побуті. 

    23 листопада 2021 року, з метою попередження виникнення пожеж та надзвичайних ситуацій через порушення правил пожежної безпеки у побуті, службою у справах дітей Грицівської селищної ради спільно з представником 29 ДПРП 5 ДПРЗ ГУ ДСНС у Хмельницькій області та поліцейським офіцером громади проведено профілактичний рейд.

    Рятувальник та поліцейський офіцер громади поспілкувалися з сім’ями та нагадали їм основні правила пожежної безпеки у побуті, причини виникнення пожеж, нагадали про правила експлуатації електричних приладів. Особливо наголосили на недопущенні пустощів з вогнем малолітніх дітей та паління у нетверезому стані, що дуже часто призводить до фатальних наслідків. Крім того, надали рекомендації щодо покращення протипожежного захисту помешкань. Для того, щоб громадяни не забували поради та дотримувалися правил безпечної поведінки, наприкінці бесід їм вручали тематичні листівки.

   Начальником служби обстежено умови проживання дітей в сім’ях, проведено профілактичні бесіди з батьками щодо належного виконання батьківських обов’язків.

Інформація про діяльність голови та депутатського корпусу Хмельницької обласної ради за рік діяльності

Шановні жителі громади. До вашої уваги інформація про діяльність голови обласної ради Віолети Лабазюк та депутастького корпусу обласної ради за рік діяльності (у форматі Adobe Reader).

 

Методичні матеріали та зразки пам’яток з питань пожежної безпеки

Щорічно з приходом осінньо-зимового періоду значно збільшується кількість пожеж. Основними причинами пожеж у цей період є порушення вимог пожежної безпеки під час монтажу й експлуатації пічного опалення, електронагрівальних та газових приладів.

З метою посилення інформаційних заходів, спрямованих на інформування та попередження населення щодо дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій та з метою забезпечення пожежної безпеки їхніх домівок пропонуємо  методичні матеріали та зразки пам’яток з питань пожежної безпеки.