Що робити та куди звертатися, якщо в умовах війни права дитини порушують – відповіді на основні запитання!

Ви бачите дитину без дорослих. Що робити?

Переконайтеся, що дитина дійсно без супроводу. Можливо, дорослі просто кудись відійшли. Попитайте людей поруч, чи не знають вони дитину.

Запитайте в дитини, як її звати і звідки вона. Спробуйте дізнатись, коли востаннє вона бачила маму/тата чи іншого дорослого, який був із нею.

Відведіть дитину в тепле і безпечне місце, де є інші дорослі (зала очікування вокзалу, відділ поліції, волонтерський центр). Проте неподалік від місця, де знайшли дитину, на випадок, якщо знайдуться її родичі. Не залишайте дитину на самоті.

Зателефонуйте 102, повідомте найближче відділення поліції або зверніться до представників місцевої влади. Не забудьте передати інформацію, яку вам вдалося дізнатися про дитину. Якщо дитина загубилась закордоном – гаряча лінія 116 000.

Важливо! У надзвичайній ситуацій, як під час воєнного стану, дитина не вважається сиротою чи покинутою навіть якщо поруч із нею зараз немає дорослих. Її статус встановлюють державні органи. 

Сигнали, які свідчать, що дитина потрапила у ситуацію торгівлі людьми.

У дитини забрали документи.

Забрали мобільний телефон та інші засоби зв’язку.

Відмовляють у наданні екстреної медичної допомоги, обмежують сон, відпочинок і харчування.

Обмежують пересування в населеному пункті, де дитина перебуває. 

Примушують жити або працювати в замкнених приміщеннях.

Дитину примушують виконувати роботу, надавати послуги, зокрема сексуальні, із застосуванням фізичного насильства, психологічного тиску або маніпуляцій.

Ви стали свідком торгівлі дітьми. Що робити?

Телефонуйте до поліції на номером 102 чи на лінію екстреної допомоги в ЄС – 112.

Звертайтеся до неурядових організацій, які допомагають постраждалим від торгівлі людьми в країні, де ви зараз перебуваєте.

Звертайтеся до посольств України в країні, де ви зараз перебуваєте.

Контакти шукайте на сторінці нашого сайту Корисно.

Важливо! Відсутність документів, що посвідчують вашу особу, не є перешкодою для звернення до місцевих екстрених служб, неурядових організацій або посольств України в країні, де ви зараз перебуваєте.

Дитина зникла на тимчасово окупованих територіях. Що робити?

У випадку зникнення дитини на тимчасово окупованих територіях, її батькам чи опікунам потрібно звернутися до: 

місцевої служби у справах дітей (або сусідньої області)

Національної соціальної сервісної служби України

українських правозахисних організацій, які займаються захистом прав дітей

Під прикриттям евакуації окупанти депортують українців на територію Росії. Дітей з їх числа готують до усиновлення в РФ. 

Примусова депортація заборонена Женевською конвенцією від 1949 року, зокрема її статтями 4, 49 та 147.

Дитина стала жертвою сексуального насильства. Що робити?

Будь-яка форма насилля – це психологічна травма, яка зачіпає всі сфери функціонування дитини (фізіологічну, інтелектуальну, емоційну, особистісну і міжособистісну). Якщо ви дізнались, що дитина стала жертвою сексуального насильства, ваші дії повинні бути наступними:

вислухайте дитину, спробуйте не транслювати свою тривогу 

прояснивши всі обставини, обов’язково повідомте про те, що трапилося в службу у справах дітей, Національну соціальну сервісну службу і поліцію

не давайте марних обіцянок, наприклад, «Ми обов’язково знайдемо і покараємо кривдника» або «З тобою більше такого не станеться»

не радьте дитині все забути і не згадувати, це неправильно та неможливо

дайте зрозуміти дитині, що вона не винна, адже іноді діти схильні брати провину на себе

обов’язково зверніться за допомогою до психотерапевта/-ки, який/-а спеціалізується на роботі із сексуальною травмою і який/-а вибудує програму реабілітації в залежності від віку дитини, ситуації і тяжкості психотравми. На цьому етапі психолог може бути лише підтримкою. Найімовірніше, дитина увімкне захисний механізм і закриється від усіх. Цей період може затягнутися. Тиснути на дитину не можна.

Дитина залишилась без супроводу дорослих у період воєнного стану в Україні. Мої дії?

Про таку дитину необхідно невідкладно повідомити підрозділ Національної поліції 102 або службу в справах дітей. Якщо ви чи дитина перебуваєте за межами України необхідно терміново повідомити консульську установу України в державі вашого перебування.

Як прихистити дитину під час війни?

Громадяни України

Під час воєнного стану українські родини та особи, що проживають самостійно, можуть тимчасово прихистити дітей без батьківського піклування

1 Заявка в чат-боті 

Залиште свою заявку у Telegram чат-боті «Дитина не сама». З вами зв’яжуться спеціалісти служби у справах дітей та визначать подальші дії. Строк опрацювання заявки – до 5 днів.
Важливо! Для того, щоб під час війни прихистити дитину без батьківського піклування, родина (особа) повинна відповідати декільком критеріям. Перевірити відповідність вимогам можна тут. Додатково вам запропонують пройти онлайн навчання з влаштування, адаптації та догляду за дитиною.

Чат-бот “Дитина не сама” (https://t.me/dytyna_ne_sama_bot) – це ресурс допомоги дітям у воєнний час. Його створили ЮНІСЕФ, Міністерство соціальної політики України та Офіс Президента України.

2 Візит працівника служби у справах дітей 

Працівник служби у справах дітей відвідає вашу оселю, обстежить умови проживання та складе відповідний акт, а також поспілкується з дитиною, щоб отримати її згоду на влаштування.

3 Підготовка документів

Підготуйте пакет необхідних документів:

 заяву про надання згоди на тимчасове влаштування у свою сім’ю дитини

 копію паспорта

 акт обстеження умов проживання особи

 письмову згоду всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом із вами, для проживання з дитиною на одній житловій площі

 письмова згода дитини (якщо вона може висловити свою думку) 

4 Отримання відповіді

Дозвіл

Служба у справах дітей видасть наказ про влаштування дитини у вашу сім’ю. Отримати результати заявник може особисто або через законного представника, поштовим відправленням на вказану при поданні заяви адресу або електронною поштою.

Відмова

Оскаржити відмову можна в судовому порядку. Про спосіб та строки подання позовної заяви можна дізнатися у відповідному розділі на сайті Дія.

5 Зустріч з дитиною

Зустріч з дитиною відбувається в присутності представника служби у справах дітей. Перевезення дитини до сім’ї чи особи, яка надає прихисток, організовує служба у справах дітей за місцем знаходження дитини.

Важливо!

 Враховуйте, що дитина, влаштована у вашу сім’ю, могла пережити психологічну травму та може потребувати допомоги.

 Дитина не може бути вивезена за кордон без дозволу військової адміністрації за місцем перебування дитини.

 Служба у справах дітей в будь-який час може відвідати вашу оселю, аби проконтролювати умови, в яких перебуває дитина.

Щодо проведення звірки зі сплати майнових податків

Шепетівська ДПІ повідомляє, що підрозділом адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Хмельницькій області проведено нарахування майнових податків та триває вручення для громадян податкових повідомлень-рішень про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельного податку, орендної плати за землю, транспортного податку.

        Фізичні особи (громадяни) – платники плати за землю мають право письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)) звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), для проведення звірки даних щодо:

  • розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;
  • права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пп. 281.4 і 281.5 ст. 281 ПКУ;
  • розміру ставки земельного податку;
  • нарахованої суми плати за землю.

Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:

  • об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
  • розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
  • права на користування пільгою із сплати податку;
  • розміру ставки податку;
  • нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з майнових податків в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Враховуючи особливості воєнного часу сплату майнових податків перенесено лише для окремих груп. Оскільки на Хмельниччині не ведуться активні бойові дії, власникам землі та нерухомості варто своєчасно виконувати свої податкові зобов’язання.  

 

     

Валентина Ординська, начальник Шепетівської ДПІ Головного управління ДПС у Хмельницькій області

 

єРобота: Своя справа

З метою розширення або започаткування власної справи, створення нових робочих місць, вже 2,5 місяці реалізовується урядова програма «єРобота: Своя справа». Відповідно до умов програми учасники можуть отримати грант до 250 тисяч гривень на придбання обладнання, закупівлю сировини та матеріалів, послуги пов’язані з виробництвом продукції, наданням послуг, маркетингу, оренди обладнання тощо.

Майбутні та діючі підприємці планують створити місця громадського харчування, надавати послуги з ремонту автомобілів, виготовляти меблі та налагодити виробництво військового тактичного взуття. А також надавати послуги у сферах освіти, краси та відпочинку тощо.

Сьогодні розпочалася сьома хвиля прийому запитів на участь у програмі. Отже, якщо ви маєте ідею щодо розширення або започаткування власної справи –  заповнюйте заявку на порталі ДІЯ: https://cutt.ly/kCCY7wu

Отримати консультацію щодо надання мікрогранту, розібратися в тонкощах бізнес-планування та як правильно скласти бізнес-план можна у  Хмельницькому обласному центрі зайнятості. Адреса: м.Хмельницький, пров. Шевченка,10; телефон – (0382) 65-24-12, 65-06-06, (093)027-05-11, (096)045-60-10, телеграм-чат https://t.me/Pidtrimka_DCZ_Khmelnitsky. А також, щоп’ятниці, о 10.00 запрошуємо відвідати вебінар: ZOOM-конференція  https://cutt.ly/zZnsuTt (ідентифікатор: 746 682 8356. Код доступу: 1111). Участь у вебінарі проводиться за попередньою реєстрацією: https://cutt.ly/TCMZI6N.

Детальніше про урядову програму «єРобота: Своя справа» – https://cutt.ly/1Ceuttj.

 

 

 

Відділ інформаційної роботи
Хмельницький обласний центр зайнятості
пров. Шевченка,10
м.Хмельницький, Україна, 29000
тел: +38(0382) 65-74-18
+38(0382)76-46-42
 khm-ocz@kmocz.gov.ua

 

Зустріч з податківцями…

16 вересня 2022 року відбулася зустріч начальника Шепетівської державної податкової інспекції Валентина Ординська з жителями Грицівської територіальної громади, а також із суб’єктами господарювання.

Валентина Ординська нагадала, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Валентина Ординська детально зупинилась на питаннях нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельного та транспортного податку, які сплачують громадяни – платники податків. Зокрема, роз’яснила, що у 2022 році податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки нараховується громадянам за 2021 рік виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2021 року. Для частини платників були вручені повідомлення-рішення про сплату майнових податків фізичними особами. Очільниця шепетівських податківців нагадала, що платники, які не отримали повідомлення-рішення через невідповідність податкової адреси із фактичним місцем проживання, повинні звернутися до податкового органу за місцем реєстрації та подати відомості про актуальне місце реєстрації

Валентина Ординська акцентувала увагу на необхідності сплати громадянами майнових податків та наголосила, що окрім поточних платежів, що є обов’язковими для сплати на територіях, де не ведуться бойові дії, власникам землі та об’єктів нерухомості слід погасити заборговані майнові податки, а підприємцям – заборговані суми єдиного податку. Вона закликала провести звірку за платежами, перевірити відсутність податкового боргу, вчасно сплатити податки, щоб максимально підтримати фінансову стабільність країни та забезпечити надходження коштів до бюджетів усіх рівнів.

Під час зустрічі особлива увага було приділена питанням одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, якщо такі були набуті за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори до 1 січня 2021 року. Було зазначено, що строк одноразового (спеціального) добровільного декларування продовжено до 1 березня 2023 року.

Для фізичних осіб – підприємців 1,2 та 3 груп єдиного податку надано детальну інформацію щодо пільг по сплаті єдиного податку та єдиного внеску під час воєнного стану, особливості застосування спрощеної системи оподаткування за ставкою 2%.

Підсумовуючи результати зустрічі Валентина Ординська зазначила: «Такі зустрічі наочно показують, що ми йдемо шляхом відкритості до платників податків, підтримки сприятливого середовища для ведення бізнесу, готові до ефективної комунікації, вирішенні проблемних питань, що постають нині перед бізнесом».

Як отримати статус безробітного під час воєнного стану?

Знайти підходящу роботу в період воєнного стану можна звернувшись у будь-який центр зайнятості чи філію Хмельницького обласного центру зайнятості (далі – ОЦЗ). Вакансії від роботодавців області оновлюються щодня.

            Як подати заяву про надання чи поновлення статусу безробітного?

  1. Оберіть найближчий до вас центр зайнятості чи філію Хмельницького ОЦЗ (https://cutt.ly/Fc74eZO).
  2. Зареєструйтесь онлайн на прийом до фахівця через персональний кабінет  https://cutt.ly/7t99xoD або підійдіть особисто. Зверніть увагу! Вхід до персонального кабінету здійснюється виключно через кваліфікований електронний підпис.
  3. Під час відвідування центру зайнятості, візьміть з собою перелік необхідних документів:
    1. паспорт або інший документ, що підтверджує громадянство України;
    1. довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
    1. документ про освіту;
    1. документ, що підтверджує припинення зайнятості (трудова книжка, наказ від роботодавця);
    1. військово-обліковий документ.

Також Ви можете отримати статус безробітного через портал державних послуг Дія https://cutt.ly/ZCBgh5d 

За додатковою інформацією просимо звертатись на «гарячі лінії» Хмельницького обласного центру зайнятості:

 +38(093) 027-05-11; +38(096) 045-60-10; (0382) 76-46-42; 65-06-06.

Або пишіть нам:

–    електронна пошта khm-ocz@kmocz.gov.ua.

Графік роботи Хмельницької обласної служби зайнятості:

  • понеділок – четвер 08.00-17.15;
  • п’ятниця 08.00-16.00.

Відділ інформаційної роботи Хмельницький обласний центр зайнятості

пров. Шевченка,10 м.Хмельницький, Україна, 29000

 тел: +38(0382) 65-74-18  +38(0382)76-46-42

 khm-ocz@kmocz.gov.ua

За період січень-серпень 2022 року аудитори Хмельниччини забезпечили відшкодування втрат понад 13 млн грн

Фахівці Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області за січень–серпень 2022 року за результатами проведених ревізій виявили втрат матеріальних та фінансових ресурсів на суму понад 134 млн грн, з них незаконних витрат майже 106 млн грн.

Загалом ужитими заходами забезпечено відшкодування втрат на суму майже 13 млн грн (з врахуванням відшкодування втрат матеріальних та фінансових ресурсів, виявлених у попередніх роках). Під час проведення заходів державного фінансового контролю виявлено факти неефективних управлінських дій та ризикових операцій, що призвели (можуть призвести) до упущених вигод (неотриманих доходів) та непродуктивних (зайвих) витрат на суму понад 125 млн грн.

Економічний ефект від реалізації пропозицій, наданих управлінням за результатами проведених державних фінансових аудитів, сягнув майже 11 млн грн. До суб’єктів господарювання, у яких виявлено порушення, застосовано 4 фінансові санкції. Аудиторами за порушення законодавства складено протоколів про адміністративні правопорушення на 16 посадових осіб.

Правоохоронними органами за переданими управлінням матеріалами контрольних заходів розпочато 10 досудових розслідувань, а також вручено 7 особам повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення. Наразі за зверненнями правоохоронних органів працівники управління як залучені спеціалісти в 58 випадках надавали консультації в рамках відкритих кримінальних проваджень, за результатами проведення яких виявлено порушення, що призвели до втрат на суму 33,4 млн грн, і 11 особам вручено підозру у скоєнні кримінального правопорушення.

Відбулося засідання Комісії з питань захисту прав дитини

9 вересня проведено засідання Комісії з питань захисту прав дитини.

До порядку денного було внесено три питання, що стосувалися соціально-правового захисту дітей:

– про затвердження персонального складу міждисциплінарної команди для організації соціального захисту дітей, позбавлених батьківського піклування.

– про затвердження індивідуальних планів соціального захисту дітей, позбавлених батьківського піклування.

– про надання згоди на психіатричне обстеження малолітньої дитини.

Питання, що стосуються дітей завжди є дуже відповідальними та важливими, адже вони потребують особливої уваги та ставлення. Всі питання порядку денного були ретельно вивчені. У ході засідання було заслухано заявників та членів комісії, які брали участь в обговоренні та вносили свої пропозиції до відповідних рішень.

Підсумувавши кожне питання, були прийняті компетентні та виважені рішення, спрямовані на захист прав та інтересів дітей.

Засідання виконавчого комітету Грицівської селищної ради

09 вересня 2022 року відбулося чергове засідання виконавчого комітету Грицівської селищної ради під головуванням голови селищної ради Марини Поліщук.

На розгляд членів виконкому виносилося 15 проєктів рішень.

Начальник Служби у справах дітей Наталія Паламарчук інформувала:

  • Про внесення змін до складу Комісії з питань захисту прав дитини Грицівської селищної ради
  • Про внесення змін до рішення виконкому від 29.12.2021 року №151 «Про надання статусу дитини, позбавленої батьківського піклування»
  • Про надання згоди на психіатричне обстеження малолітнього
  • Про надання статусу дитини, позбавленої  батьківського піклування
  • Про припинення піклування над майном

Начальник відділу житлово-комунального господарства, транспорту та благоустрою Сергій Малишко інформував:

  • Про підготовку КП «Аква» та об’єктів соціальної сфери селища Гриців та сіл Грицівської селищної ради до опалювального сезону в осінньо-зимовий період 2022-2023рр.
  • Про надання дозволу на видалення зелених насаджень на території Грицівської селищної ради
  • Про утворення добровольчого формування цивільного захисту Грицівської селищної ради та затвердження Положення про нього.

Начальник відділу організації надання адміністративних послуг Світлана Дубина інформувала:

  • Про узагальнення наданої у заявах інформації у переліки, визначення обсягу та джерел компенсації особам, що розмістили внутрішньо переміщених осіб, та подання переліків до обласної військової адміністрації за серпень 2022 року

Керуюча справами Ірина Гарбар інформувала:

  • Про план роботи виконкому Грицівської селищної ради на ІV квартал 2022 року
  • Про внесення змін в облікову справу учасника бойових дій, особи з інвалідністю 2 групи внаслідок війни
  • Про надання одноразової матеріальної допомоги громадянам, які опинились в складних життєвих обставинах
  • Про впорядкування адресного господарства на території Грицівської селищної ради

Начальник фінансового відділу Сергій Волошин інформував:

  • Про  внесення змін до бюджету Грицівської селищної територіальної громади на 2022 рік

Заступник селищного голови Олена Полєва інформувала:

  • Про  утворення державної надзвичайної протиепізоотичної комісії та затвердження положення по Грицівській ТГ

З усіх питань порядку денного прийняті рішення, які відповідно до регламенту будуть оприлюдненні на офіційному сайті громади.