Голови громад Хмельниччини виступили проти скандального законопроекту щодо містобудівної реформи

На розглядіВерховної Ради Україниперебуваєзаконопроєкт №5655 про змінусистемимістобудування, розглядякого у другому читанніочікується 13 грудня 2022 року. Асоціація міст України вже неодноразово зверталася до Голови Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Верховної Ради з проханням спільно доопрацювати дискусійний законопроект щодо реформування містобудівної діяльності.

В Асоціації міст України наголошують, що у законі мають бути дотримані прозорі процедури і антикорупційні норми, гарантування безпеки мешканців, збереження досягнень реформи децентралізації. Тож наполягали на необхідності доопрацювання проекту Закону України №5655 з зазначених вище питань до винесення його на розгляд Верховної Ради України.

З огляду на це голови українських міст, сіл і селищ, висловили свою позицію та наголосили, що у цьому питанні абсолютно одностайні та категорично проти ухвалення цього законопроєкту.

Так, у спільній заяві йдеться:

Сильнемісцевесамоврядуваннязавждибуло і залишаєтьсянадійним партнером державноївлади. А в умовахвоєнного стану це стало щебільш очевидно. Українськіміста стали тією силою, на яку змоглиопертисянашіЗбройніСили. І самеце дозволило вберегти нашу Державу відзагарбницькихзазіхань ворога.

АсоціаціямістУкраїни, як найбільшаасоціаціяорганівмісцевогосамоврядування, чітковисловила свою позицію: не можнадопуститиухваленняцього документа у тійредакції, яка існуєнаразі.

І на це є низка вагомих причин:

законопроєкт №5655 створюєумови для монопольногоцентралізованого допуску будівельників на ринок, а тимхтозайде, буде дозволено створитиприватний орган контролю містобудівноїдіяльності без жодноговпливудержавичимісцевогосамоврядування;

− контроль і наглядмісцевогосамоврядуваннязнищуються шляхом заміниїх на моніторинг, якийвключає в себе лишеспостерігання за самовільнимбудівництвом;

− вводиться будівельнаамністія та відшкодуваннявартостібудівництвасамовільнимзабудовникам з місцевого бюджету;

порушуються права власниківземельнихділянок, аджевідповідальності за самовільнебудівництво не буде;

ліквідовуєтьсяможливістьгромадськостіконтролюватизаконністьзабудови та впливати на незаконнібудівництва;

знищуютьсядосягненняреформидецентралізації, вся галузьцентралізується та звільняєтьсявідреального контролю.

«Доопрацювання, широке громадське обговорення, консультації з професійними середовищами і тільки тоді голосування у сесійній залі Верховної Ради України. Саме так працює демократичне громадянське суспільство. Не навпаки», – підсумували в Асоціації міст України.

Звернення підписали міські, селищні, сільські голови, які є членами Правління АМУ. Від Хмельниччини заяву підтримали Олександр Симчишин, голова Хмельницького регіонального відділення АМУ, Хмельницький міський голова і Славутський міський голова Василь Сидор.

ЗВІТ ГОЛОВИ Хмельницької обласної ради ВІОЛЕТИ ЛАБАЗЮК

Інформація про діяльність голови обласної ради Віолети Лабазюк та депутатського корпусу обласної ради за рік діяльності.

Оперативна інформація щодо захворюваності на COVID-19  за період з   5 по 11 грудня

На Шепетівщині протягом тижня  виявлено 10 випадків захворювання. Госпіталізовано 3 осіб. На щастя, летальні випадки не реєструвалися.

Що ж до ситуації у Шепетівській  громаді, то за минулий тиждень на COVID-19 захворіло 7 осіб (всі жителі міста Шепетівка), двох чоловік потребували госпіталізації,  а одужали — 7 осіб.

У Ленковецькій  громаді за минулий тиждень виявлено 1 випадок COVID-19 – житель с. Коськів (госпіталізований).  Одужали — 2 громадян.

У Михайлюцькій  громаді за минулий тиждень виявлено 2 випадки COVID-19 – жителі с. Корчик та Цмівка. 

У Судилківській  та Грицівській громадах за минулий тиждень нових випадків COVID-19 не реєструвалося.

Станом на сьогодні, на лікуванні перебуває 10 осіб (3 чоловік госпіталізовані та 7 лікується амбулаторно)

    Для профілактики розповсюдження ГРВІ, грипу та COVID-19 необхідно дотримуватися соціальної дистанції, ретельно мити руки, використовувати дезінфекційні засоби та засоби індивідуального захисту – маски і респіратори. У разі появи симптомів хвороби – звертайтеся за консультацією до сімейного лікаря.

Хто має право отримати виплати за загиблих воїнів та як це зробити – пояснення від громадської організації

 Відповідно до чинного законодавства [1], витрати на поховання померлих учасників бойових дій здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів. За інформацією адвокатської фірми, до якої ми звернулися, громади мають компенсувати витрати сім'ї на ритуальні послуги. В кожній громаді ця сума може варіюватися.
Пропонуємо підписатися на нашу розсилку [2]. Ми щодня моніторимо ініціативи й рішення парламенту, уряду та президента, які впливають на баланс гілок влади в Україні та змінюють життя людей. Ми аналізуємо рішення центральних органів влади та пояснюємо простою мовою деталі та недоліки цих рішень, а також пропонуємо кращі
варіанти їхньої реалізації. Багато з тих рішень, які ми аналізуємо, стосуються органів місцевого самоврядування.

Підтримай дітей, які втратили батьків внаслідок війни

Фонд підтримки дітей, які втратили одного або обох батьків через війну Росії в Україн!

Посилання на офіційний сайт Благодійного фонду «Діти Героїв»: https://childrenheroes.org/.

Працюємо, розвиваємось, рухаємось вперед! Попри війну…

Випробувальний центр ДУ “Хмельницький обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України” отримав офіційну акредитацію Національного агентства з акредитації України. Відповідний атестат наш заклад одержав на початку грудня і дійсним документ буде протягом найближчих 5 років — до кінця 2027 року. Таким чином, ДУ “Хмельницький ОЦКПХ МОЗ України” має право виконувати діяльність відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері фізико-хімічних випробувань води питної, атмосферного повітря, повітря закритих приміщень, а також мікробіологічні та вірусологічні випробування води питної.

            ДУ “Хмельницький ОЦКПХ МОЗ України” виконує завдання у сферах забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, захисту населення від інфекційних хвороб, попередження та профілактики неінфекційних захворювань, біологічної безпеки та біологічного захисту, епідеміологічного нагляду (спостереження), імунопрофілактики, промоції здорового способу життя та запобігання факторам ризику, боротьби із стійкістю до протимікробних препаратів, реагування на небезпеки для здоров’я та надзвичайні стани в сфері охорони здоров’я.

            Тож, якщо Ваша діяльність пов’язана зі сферою охорони здоров’я, екологією, освітою, харчуванням чи транспортом і прагнете розширити перелік послуг, що надаєте, Вам необхідно здійснити низку досліджень та оформити відповідні дозволи.

            ДУ “Хмельницький обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України” допоможе Вам працювати безпечно, без шкоди для здоров`я персоналу та відвідувачів!   

Ринок праці Хмельниччини

За період з січня по листопад 2022 року послугами Хмельницької обласної служби зайнятості скористалися 38,9 тис. громадян. Про потребу у кваліфікованих працівниках в області поінформували 4,3 тис. роботодавців. Завдяки співпраці між роботодавцями та службою зайнятості 62,3% вакансій було укомплектовано.

           «Майже 60%  вакансій припадають на робітничі професії. І надалі популярними залишаються професії у таких сферах: торгівля та послуги, транспорт, сільське господарство та переробна промисловість», – розповів  директор Хмельницького обласного центру зайнятості Сергій Черешня.

За 11 місяців 2022 року:

12,8 тисяч осіб працевлаштовано, в тому числі 9,7 тисяч зареєстрованих безробітних;

1,3 тисячі осіб залучено до громадських робіт та інших робіт тимчасового характеру;

2,1 тисячі осіб проходили професійне навчання;

– видано 3 ваучера для підвищення конкурентоспроможності  особам старше 45 років.

            За результатами оцінки бізнес-плану та проведеної співбесіди, Державний центр зайнятості ухвалив позитивне рішення щодо надання мікрогранту 85 жителям Хмельниччини. Кожен з них отримає від 50 до 250 тисяч гривень на розвиток власної справи.

            Станом на 1 грудня  2022 року кількість зареєстрованих безробітних становила 6,0  тис. осіб, в тому числі 746 осіб з числа внутрішньо переміщених. Серед безробітних 69,4% складали жінки, 24,8% – молодь віком до 35 років.  На одну вакансію претендували 5 безробітних.

До уваги власників, які утримують тварин! Обов’язкова ідентифікація тварин!

Обов’язкова ідентифікація тварин передбачена Законом України «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин» від 4 червня 2009 року N 1445-VI (зі змінами). Даний Закон визначає організаційні і правові засади ідентифікації та реєстрації тварин з метою одержання оперативної та надійної інформації про поголів’я тварин щодо статі, віку, породи та їх місцезнаходження для поліпшення управління і прогнозування ринків продукції тваринництва та контролю за епізоотичною ситуацією в Україні.

Дія цього Закону поширюється на юридичних і фізичних осіб, що займаються розведенням та утриманням тварин, проводять їх продаж, забій, утилізацію, надають послуги зі штучного осіменіння та організовують виставки тварин. Даний закон розповсюджується також і на власників тварин, які утримують та/або розводять тварин для власного споживання. Крім необхідної ідентифікації тварин, вищевказаний Закон зобов’язує власників тварин вести їх облік, володіти інформацією про переміщення, забій, реалізацію та падіж.

Згідно статті 5  юридичні та фізичні особи, що провадять діяльність з розведення та утримання тварин, зобов’язані:

  • подавати для реєстрації дані про ідентифікованих тварин (переміщення, забій, утилізацію, загибель, падіж тварин), ідентифікувати усіх тварин у господарстві;
  • вести облік усіх тварин у господарстві, в тому числі щодо їх народження, ідентифікаційних номерів, усіх переміщень тварин між господарствами, а також про забій, утилізацію та падіж тварин;
  • зберігати відомості про тварину протягом трьох років після її смерті (забій, падіж, утилізація) або переміщення її з господарства;
  • здійснювати переміщення тварин з ідентифікаційними документами;
  • подавати дані до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ветеринарної медицини, про усі переміщення тварин, надходження нових тварин у господарство, а також забій, утилізацію, падіж тварин протягом 5 робочих днів з дати таких дій або подій;
  • проводити забій, утилізацію лише ідентифікованих та зареєстрованих тварин.

Юридичні та фізичні особи, що провадять діяльність із забою та утилізації тварин, зобов’язані:

  • подавати для реєстрації дані про забій, утилізацію тварин, а також дані про господарства, що здійснюють такий забій та утилізацію;
  • вести облік забитих, утилізованих тварин;
  • проводити забій, утилізацію лише ідентифікованих та зареєстрованих тварин.

Юридичні та фізичні особи, що провадять діяльність з продажу тварин, надання послуг зі штучного осіменіння та організовують виставки тварин, зобов’язані:

  • подавати для реєстрації дані про господарства, що займаються продажем тварин, наданням послуг зі штучного осіменіння та організацією виставок тварин;
  • вести облік тварин;
  • здійснювати продаж, проводити виставки і штучне осіменіння лише ідентифікованих та зареєстрованих тварин.

Переміщення тварин юридичними та фізичними особами, які не відповідають вимогам законодавства про ідентифікацію та реєстрацію тварин, забороняється.

Юридичні та фізичні особи мають право:

  • обирати електронну або паперову форму ведення обліку тварин та подачі даних, встановлених цим Законом;
  • уповноважити третіх осіб на виконання обов’язків, встановлених цією статтею.

Обов’язковій ідентифікації підлягають:

  • велика рогата худоба, ягнята, козенята — протягом 7 днів з моменту народження;
  • товарні свині –  не пізніше 60 днів від моменту народження, але раніше ніж тварина залишить господарство (продаж, забій);
  • лошата – не пізніше 1 року після народження.
      

Послуга з ідентифікації платна – розмір плати залежить від виду тварин, що ідентифікується. Тарифи на роботи і послуги з ідентифікації і реєстрації тварин надаються Державнимпідприємством  «Агентство з ідентифікації і реєстраціїтварин» від 01.08.2019р

Статтею 107-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність за порушення вимог законодавства про ідентифікацію та реєстрацію тварин, а саме:

  • неподання для реєстрації даних про ідентифікованих тварин, господарства їх розведення та утримання, переміщення, забій, утилізацію, загибель, падіж тварин;
  • переміщення тварин без ідентифікаційних документів;
  • проведення забою, утилізації неідентифікованих та незареєстрованих тварин;
  • неподання для реєстрації даних про господарства, що здійснюють забій та утилізацію тварин;
  • неподання для реєстрації даних про господарства, що займаються продажем тварин, наданням послуг зі штучного осіменіння та організацією виставок тварин;
  • здійснення продажу, проведення виставок і штучного осіменіння неідентифікованих та незареєстрованих тварин.

Вказані правопорушення тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на фізичних осіб – підприємців, уповноважених осіб – від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Увага !

Для надання якісних послуг з призначення та виплати житлових субсидій та пільг мешканцям Хмельницької області, усім постачальникам (надавачам) комунальних послуг, а саме: виконавцям комунальних послуг, управителям багатоквартирних будинків, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків необхідно до 01.01.2023 зареєструватись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua), (п.6. постанова Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 №1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України».

  • Для реєстрації на вебпорталі, як надавач житлово-комунальних послуг, необхідно надати кваліфіковані сертифікати відкритих ключів відповідальних  осіб, які будуть здійснювати опрацювання інформації необхідної для призначення та розрахунку житлових субсидій та пільг.
  • Сертифікати можна надіслати на електронну адресу головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області: post@km.pfu.gov.ua
  • Після реєстрації сертифікату в програмних комплексах Пенсійного фонду України, посадовій особі буде наданий доступ до особистого кабінету надавача послуг на вебпорталі Пенсійного фонду України.
  • Інформаційні матеріали щодо роботи в кабінеті надавача послуг на вебпорталі розміщено за посиланням http://surl.li/dxzjt
  • Телефон для довідок: +380 (382) 75-27-40.

Відсутня електрика та Інтернет: ДПС пояснила порядок використання РРО/ПРРО

ДПС видала пояснення щодо проблеми відключення електроенергії та відсутності Інтернет зв’язку у суб’єктів господарювання, які використовують РРО та ПРРО.

На період тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії розрахункові операції здійснюють з використанням КОРО та РК або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО (ст. 5 Закону РРО).

Після появи електроенергії всі розрахункові операції в обов’язковому порядку мають бути проведені через РРО (Алгоритм дій наведено у п. 10 розділу III Порядку реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженому наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547).

Проте такі норми не стосуються суб’єктів господарювання, які використовують ПРРО.

На період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу розрахункові операції здійснюють в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюють фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, та не більше 168 годин протягом календарного місяця для одного суб’єкта господарювання.

Однак на період дії воєнного, надзвичайного стану або обставин непереборної сили розрахункові операції, що здійснюються в режимі офлайн, та використання фіскальних номерів із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, можуть здійснюватися з перевищенням строків.

РРО повинен, зокрема, забезпечувати накопичення контрольно-звітної інформації у разі неможливості передачі її через порушення зв’язку із сервером обробки інформації з будь-яких причин та автоматичну передачу накопиченої інформації до сервера обробки інформації після відновлення зв’язку. Також відбувається блокування розрахункових операцій при неможливості передачі контрольно-звітної інформації до сервера обробки інформації протягом 72 годин.

Блокування виконання функцій реєстратора знімається після усунення причини його виникнення.

Тож, якщо після виконання «Z»-звіту РРО упродовж 72 годин сервером не отримано контрольно-звітної інформації від РРО він блокується. Однак одразу після відновлення зв’язку РРО автоматично передасть накопичену інформацію до сервера і буде розблокований.

В пп. 112.8.9 ПКУ визначено обставини, що звільняють платників податків від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору).

Тому при організації та проведенні фактичних перевірок ДПС будуть враховані підтверджені обставини непереборної сили, що призвели до неможливості виконання суб’єктами господарювання окремих вимог законодавства щодо порядку проведення розрахункових операцій.