Працюємо, розвиваємось, рухаємось вперед! Попри війну…

Випробувальний центр ДУ “Хмельницький обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України” отримав офіційну акредитацію Національного агентства з акредитації України. Відповідний атестат наш заклад одержав на початку грудня і дійсним документ буде протягом найближчих 5 років — до кінця 2027 року. Таким чином, ДУ “Хмельницький ОЦКПХ МОЗ України” має право виконувати діяльність відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері фізико-хімічних випробувань води питної, атмосферного повітря, повітря закритих приміщень, а також мікробіологічні та вірусологічні випробування води питної.

            ДУ “Хмельницький ОЦКПХ МОЗ України” виконує завдання у сферах забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, захисту населення від інфекційних хвороб, попередження та профілактики неінфекційних захворювань, біологічної безпеки та біологічного захисту, епідеміологічного нагляду (спостереження), імунопрофілактики, промоції здорового способу життя та запобігання факторам ризику, боротьби із стійкістю до протимікробних препаратів, реагування на небезпеки для здоров’я та надзвичайні стани в сфері охорони здоров’я.

            Тож, якщо Ваша діяльність пов’язана зі сферою охорони здоров’я, екологією, освітою, харчуванням чи транспортом і прагнете розширити перелік послуг, що надаєте, Вам необхідно здійснити низку досліджень та оформити відповідні дозволи.

            ДУ “Хмельницький обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України” допоможе Вам працювати безпечно, без шкоди для здоров`я персоналу та відвідувачів!   

Ринок праці Хмельниччини

За період з січня по листопад 2022 року послугами Хмельницької обласної служби зайнятості скористалися 38,9 тис. громадян. Про потребу у кваліфікованих працівниках в області поінформували 4,3 тис. роботодавців. Завдяки співпраці між роботодавцями та службою зайнятості 62,3% вакансій було укомплектовано.

           «Майже 60%  вакансій припадають на робітничі професії. І надалі популярними залишаються професії у таких сферах: торгівля та послуги, транспорт, сільське господарство та переробна промисловість», – розповів  директор Хмельницького обласного центру зайнятості Сергій Черешня.

За 11 місяців 2022 року:

12,8 тисяч осіб працевлаштовано, в тому числі 9,7 тисяч зареєстрованих безробітних;

1,3 тисячі осіб залучено до громадських робіт та інших робіт тимчасового характеру;

2,1 тисячі осіб проходили професійне навчання;

– видано 3 ваучера для підвищення конкурентоспроможності  особам старше 45 років.

            За результатами оцінки бізнес-плану та проведеної співбесіди, Державний центр зайнятості ухвалив позитивне рішення щодо надання мікрогранту 85 жителям Хмельниччини. Кожен з них отримає від 50 до 250 тисяч гривень на розвиток власної справи.

            Станом на 1 грудня  2022 року кількість зареєстрованих безробітних становила 6,0  тис. осіб, в тому числі 746 осіб з числа внутрішньо переміщених. Серед безробітних 69,4% складали жінки, 24,8% – молодь віком до 35 років.  На одну вакансію претендували 5 безробітних.

До уваги власників, які утримують тварин! Обов’язкова ідентифікація тварин!

Обов’язкова ідентифікація тварин передбачена Законом України «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин» від 4 червня 2009 року N 1445-VI (зі змінами). Даний Закон визначає організаційні і правові засади ідентифікації та реєстрації тварин з метою одержання оперативної та надійної інформації про поголів’я тварин щодо статі, віку, породи та їх місцезнаходження для поліпшення управління і прогнозування ринків продукції тваринництва та контролю за епізоотичною ситуацією в Україні.

Дія цього Закону поширюється на юридичних і фізичних осіб, що займаються розведенням та утриманням тварин, проводять їх продаж, забій, утилізацію, надають послуги зі штучного осіменіння та організовують виставки тварин. Даний закон розповсюджується також і на власників тварин, які утримують та/або розводять тварин для власного споживання. Крім необхідної ідентифікації тварин, вищевказаний Закон зобов’язує власників тварин вести їх облік, володіти інформацією про переміщення, забій, реалізацію та падіж.

Згідно статті 5  юридичні та фізичні особи, що провадять діяльність з розведення та утримання тварин, зобов’язані:

  • подавати для реєстрації дані про ідентифікованих тварин (переміщення, забій, утилізацію, загибель, падіж тварин), ідентифікувати усіх тварин у господарстві;
  • вести облік усіх тварин у господарстві, в тому числі щодо їх народження, ідентифікаційних номерів, усіх переміщень тварин між господарствами, а також про забій, утилізацію та падіж тварин;
  • зберігати відомості про тварину протягом трьох років після її смерті (забій, падіж, утилізація) або переміщення її з господарства;
  • здійснювати переміщення тварин з ідентифікаційними документами;
  • подавати дані до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ветеринарної медицини, про усі переміщення тварин, надходження нових тварин у господарство, а також забій, утилізацію, падіж тварин протягом 5 робочих днів з дати таких дій або подій;
  • проводити забій, утилізацію лише ідентифікованих та зареєстрованих тварин.

Юридичні та фізичні особи, що провадять діяльність із забою та утилізації тварин, зобов’язані:

  • подавати для реєстрації дані про забій, утилізацію тварин, а також дані про господарства, що здійснюють такий забій та утилізацію;
  • вести облік забитих, утилізованих тварин;
  • проводити забій, утилізацію лише ідентифікованих та зареєстрованих тварин.

Юридичні та фізичні особи, що провадять діяльність з продажу тварин, надання послуг зі штучного осіменіння та організовують виставки тварин, зобов’язані:

  • подавати для реєстрації дані про господарства, що займаються продажем тварин, наданням послуг зі штучного осіменіння та організацією виставок тварин;
  • вести облік тварин;
  • здійснювати продаж, проводити виставки і штучне осіменіння лише ідентифікованих та зареєстрованих тварин.

Переміщення тварин юридичними та фізичними особами, які не відповідають вимогам законодавства про ідентифікацію та реєстрацію тварин, забороняється.

Юридичні та фізичні особи мають право:

  • обирати електронну або паперову форму ведення обліку тварин та подачі даних, встановлених цим Законом;
  • уповноважити третіх осіб на виконання обов’язків, встановлених цією статтею.

Обов’язковій ідентифікації підлягають:

  • велика рогата худоба, ягнята, козенята — протягом 7 днів з моменту народження;
  • товарні свині –  не пізніше 60 днів від моменту народження, але раніше ніж тварина залишить господарство (продаж, забій);
  • лошата – не пізніше 1 року після народження.
      

Послуга з ідентифікації платна – розмір плати залежить від виду тварин, що ідентифікується. Тарифи на роботи і послуги з ідентифікації і реєстрації тварин надаються Державнимпідприємством  «Агентство з ідентифікації і реєстраціїтварин» від 01.08.2019р

Статтею 107-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність за порушення вимог законодавства про ідентифікацію та реєстрацію тварин, а саме:

  • неподання для реєстрації даних про ідентифікованих тварин, господарства їх розведення та утримання, переміщення, забій, утилізацію, загибель, падіж тварин;
  • переміщення тварин без ідентифікаційних документів;
  • проведення забою, утилізації неідентифікованих та незареєстрованих тварин;
  • неподання для реєстрації даних про господарства, що здійснюють забій та утилізацію тварин;
  • неподання для реєстрації даних про господарства, що займаються продажем тварин, наданням послуг зі штучного осіменіння та організацією виставок тварин;
  • здійснення продажу, проведення виставок і штучного осіменіння неідентифікованих та незареєстрованих тварин.

Вказані правопорушення тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на фізичних осіб – підприємців, уповноважених осіб – від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Увага !

Для надання якісних послуг з призначення та виплати житлових субсидій та пільг мешканцям Хмельницької області, усім постачальникам (надавачам) комунальних послуг, а саме: виконавцям комунальних послуг, управителям багатоквартирних будинків, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків необхідно до 01.01.2023 зареєструватись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua), (п.6. постанова Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 №1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України».

  • Для реєстрації на вебпорталі, як надавач житлово-комунальних послуг, необхідно надати кваліфіковані сертифікати відкритих ключів відповідальних  осіб, які будуть здійснювати опрацювання інформації необхідної для призначення та розрахунку житлових субсидій та пільг.
  • Сертифікати можна надіслати на електронну адресу головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області: post@km.pfu.gov.ua
  • Після реєстрації сертифікату в програмних комплексах Пенсійного фонду України, посадовій особі буде наданий доступ до особистого кабінету надавача послуг на вебпорталі Пенсійного фонду України.
  • Інформаційні матеріали щодо роботи в кабінеті надавача послуг на вебпорталі розміщено за посиланням http://surl.li/dxzjt
  • Телефон для довідок: +380 (382) 75-27-40.

Відсутня електрика та Інтернет: ДПС пояснила порядок використання РРО/ПРРО

ДПС видала пояснення щодо проблеми відключення електроенергії та відсутності Інтернет зв’язку у суб’єктів господарювання, які використовують РРО та ПРРО.

На період тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії розрахункові операції здійснюють з використанням КОРО та РК або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО (ст. 5 Закону РРО).

Після появи електроенергії всі розрахункові операції в обов’язковому порядку мають бути проведені через РРО (Алгоритм дій наведено у п. 10 розділу III Порядку реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженому наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547).

Проте такі норми не стосуються суб’єктів господарювання, які використовують ПРРО.

На період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу розрахункові операції здійснюють в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюють фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, та не більше 168 годин протягом календарного місяця для одного суб’єкта господарювання.

Однак на період дії воєнного, надзвичайного стану або обставин непереборної сили розрахункові операції, що здійснюються в режимі офлайн, та використання фіскальних номерів із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, можуть здійснюватися з перевищенням строків.

РРО повинен, зокрема, забезпечувати накопичення контрольно-звітної інформації у разі неможливості передачі її через порушення зв’язку із сервером обробки інформації з будь-яких причин та автоматичну передачу накопиченої інформації до сервера обробки інформації після відновлення зв’язку. Також відбувається блокування розрахункових операцій при неможливості передачі контрольно-звітної інформації до сервера обробки інформації протягом 72 годин.

Блокування виконання функцій реєстратора знімається після усунення причини його виникнення.

Тож, якщо після виконання «Z»-звіту РРО упродовж 72 годин сервером не отримано контрольно-звітної інформації від РРО він блокується. Однак одразу після відновлення зв’язку РРО автоматично передасть накопичену інформацію до сервера і буде розблокований.

В пп. 112.8.9 ПКУ визначено обставини, що звільняють платників податків від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору).

Тому при організації та проведенні фактичних перевірок ДПС будуть враховані підтверджені обставини непереборної сили, що призвели до неможливості виконання суб’єктами господарювання окремих вимог законодавства щодо порядку проведення розрахункових операцій.

Оперативна інформація щодо захворюваності на COVID-19  за період з  28 листопада по 4 грудня

На Шепетівщині протягом тижня  виявлено 9 випадків захворювання. Госпіталізовано 1 особу.

Що ж до ситуації у Шепетівській  громаді, то за минулий тиждень на COVID-19 захворіло 8 осіб (всі жителі міста Шепетівка), а одужали — 10 осіб.

У Ленковецькій  громаді за минулий тиждень виявлено 1 випадок COVID-19 (госпіталізований).  Одужали — 3 громадян.

У Судилківській , Грицівській та Михайлюцькій  громадах за минулий тиждень нових випадків COVID-19 не реєструвалося.

Закликаємо співгромадян дбати про здоров`я своє та близьких. Погодні умови та підступні дії ворогів, котрі атакують наші об`єкти енергетики та інфраструктури, можуть призвести до переохолодження, підвищення захворюваності на гострі респіраторні вірусні інфекції, грип та COVID-19. Тому, щоб уникнути розповсюдження зазначених хвороб, дотримуйтеся соціальної дистанції, ретельно мийте руки, використовуйте дезінфекційні засоби та засоби індивідуального захисту – маски і респіратори.

НАРАДА З ПИТАНЬ ПОПЕРЕДЖЕННЯ НАСИЛЬСТВА У СІМ’Ї, ЖОРСТОКОГО ПОВОДЖЕННЯ З ДІТЬМИ

 Щорічно в Україні з 25 листопада до 10 грудня включно проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства». Мета акції – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.

  6 грудня Службою у справах дітей Грицівської селищної ради організовано проведення наради щодо попередження насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, за участю заступника селищного голови Олени ПОЛЄВОЇ, начальника відділу освіти Івани ВАРАВИ, поліцейського офіцера Грицівської громади Сергія СЛАБИ.

    На нараді розглянуто питання щодо координації діяльності суб’єктів та їх взаємодію на території громади, залучення суб’єктів до припинення насильства, надання допомоги постраждалим особам.

     Олена ПОЛЄВА звернула увагу учасників наради на те, що у Грицівській селищній раді визначено відповідальних осіб за координацію заходів реагування на факти вчинення насильства, надання допомоги і захисту постраждалим особам, відповідно до вимог законодавства.ї

     Насильство – це злочин, а не приватна справа, і про це не потрібно мовчати.

     Начальник служби у справах дітей Наталія ПАЛАМАРЧУК повідомила, що постановою КМУ від 22 серпня 2018р. № 658 визначено механізм взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі. Під час наради з присутніми обговорено повноваження органів місцевого самоврядування, закладів загальної середньої освіти, уповноваженого підрозділу органу Національної поліції.

     У ст. 24 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» вказано спеціальні заходи щодо протидії цьому явищу та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме:

1) терміновий заборонний припис стосовно кривдника;

2) обмежувальний припис стосовно кривдника;

3) взяття на профілактичний облік кривдника та проведення з ним профілактичної роботи;
4) направлення кривдника на проходження програми для кривдників.

        Також кривдник може бути направлений на проходження програми судом на строк від трьох місяців до одного року.

         Підводячи  підсумки наради, начальник Служби у справах дітей,  наголосила, що тільки за чіткої та злагодженої співпраці всіх відповідних служб та установ, на які покладено функції щодо здійснення заходів із запобігання та протидії домашньому насильству, можливе досягнення певних результатів у протидії домашньому насильству.

До кого звернутися, якщо зазнав насильства?

За сучасних умов в Україні, як і в багатьох інших країнах світу, простежуються тенденції до поширення насильницьких дій у сім’ї, у стосунках батьків і дітей, чоловіка і жінки.

Насильство над дітьми – це болісне питання, що викликає серйозну стурбованість суспільства. Його можна розглядати в рамках чотирьох категорій: фізичне, психологічне, економічне та сексуальне насильство. Три з котрих, хоча й не є насильством у прямому значенні цього слова, але також справляють шкідливий вплив на дітей. Кожна з цих категорій насильства може призвести до завдання дитині фізичної або емоційної шкоди різного ступеня, що, у свою чергу, може призвести до серйозної травми або навіть до смерті.

В кожній місцевості на території нашої держави існує ціла мережа організацій, служб, здатних допомогти дитині, котра зазнала насильства.

Дитина має право особисто звернутися до служби у справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центрів надання соціальних послуг, відділку поліції та інших уповноважених органів за захистом своїх прав, свобод і законних інтересів. У цьому разі кожен виявлений факт документується і передається до територіального підрозділу служби у справах дітей за місцем проживання дитини.

Служби у справах дітей вживають невідкладних заходів до ліквідації наслідків і загрози неправомірних дій щодо дитини. У разі потреби, разом з працівниками поліції, розв’язують питання про тимчасове відібрання дитини із середовища, де вона зазнала жорстокого поводження, та про подальше її влаштування.

Спільно з центрами соціальних служб для молоді надають необхідну соціально-психологічну допомогу, представляють, у разі необхідності, інтереси дитини в суді.

Працівники відділку поліції здійснюють прийняття інформації про випадки жорстокого поводження з дітьми цілодобово. Після перевірки викладених у зверненні фактів, керівник органу внутрішніх справ приймає рішення про притягнення винних осіб до відповідальності.

Органи та заклади освіти передають повідомлення у письмовій формі до служби у справах дітей, органів внутрішніх справ про випадок жорстокого поводження з дитиною чи реальну загрозу його вчинення, вживають заходів до виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми у навчальних закладах, притягують до дисциплінарної відповідальності осіб, які допускають жорстоке поводження з дітьми.

Органи та заклади охорони здоров’я цілодобово здійснюють приймання дітей, які зазнали жорстокого поводження, та надають їм потрібну медичну допомогу. При обстеженні дитини медичні працівники звертають увагу на ушкодження, що могли виникнути внаслідок жорстокого поводження з дитиною, та повідомляють про це дільничного педіатра, орган внутрішніх справ та відповідну службу у справах дітей.

Ще раз про одноразове (спеціальне) добровільне декларування

Одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.
            Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які є чи були платниками податків.
            Одноразове (спеціальне) добровільне декларування проводиться з 01 вересня 2021 року до 01 березня 2023 року та передбачає сплату збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування.
            Збір з одноразового (спеціального) добровільного декларування – це одноразовий обов’язковий платіж, розмір якого самостійно розраховується декларантом з вартості належних йому активів з урахуванням ставок такого збору та відображається ним в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації.

          Особа, яка має право на одноразове (спеціальне) декларування не скористується ним (тобто не подасть декларацію), така особа буде вважатися такою, що повідомила контролюючий орган про те, що станом на 31 серпня 2022 року (дату завершення періоду проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування):
      – у її власності відсутні активи, одержані (набуті) за рахунок доходів, з яких не сплачено або сплачено не в повному обсязі податки і збори відповідно до податкового законодавства на момент нарахування (отримання) таких доходів, та/або
      – склад та обсяг таких активів, перебуває у межах, які визначені положеннями Податкового кодексу України та вважаються такими, з яких повністю сплачено податки і збори.

Шепетівська ДПІ нагадує: реквiзит «Призначення платежу» розрахункових документiв на переказ платежів заповнюйте у відповідності до встановленого порядку

З метою своєчасного та повноцінного відображення в інтегрованих картках платників податків (далі – ІКП) інформації щодо надходжень податкових платежів, запобігання виникнення боргу Шепетівська ДПІ Головного управління ДПС у Хмельницькій області повідомляє наступне.

Наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 31.12.2020 № 847 «Про внесения змiн до наказу Мiнiстерства фiнансiв України вiд 24 липня 2015 року № 666», який заресстрований в Мiнiстерствi юстиції України 15 лютого 2021 року за № 190/35812 затверджено Порядок заповнення реквiзиту «Призначення платежу» розрахункових документiв на переказ у разi сплати      (стягнення) податкiв, зборiв, платежiв на бюджетнi рахунки та/або єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соцiальне страхування на небюджетнi рахунки (далi – Порядок заповнення документiв ).

Пiд час оформлення розрахункових документiв платником мають бути заповненi yci  обов’язкові поля реквiзиту «Призначення платежу», роздiлених мiж собою знаком «;», кожне з яких мiстить належну iнформацiю або знак «;» як ознаку наявностi вiдповiдного поля у разi, коли таке поле не підлягає заповненню .

Під час сплати (стягнення) податків, зборів, платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) реквізити “Призначення платежу” розрахункового документа заповнюються таким чином:

поле N 1:

друкується службовий код (знак) “*” (ознака платежу);

поле N 2:

друкується розділовий знак “;”;

друкується код виду сплати (формат ссс – тризначне число);

поле N 3:

друкується розділовий знак “;”;

друкується податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний територіальний орган ДПС і мають відмітку у паспорті або запис про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії);

поле N 4:

друкується розділовий знак “;”;

друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною реквізиту “Призначення платежу” електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу “;” не допускається.

поле N 5:

друкується розділовий знак “;”;

поле N 6:

друкується розділовий знак “;”;

поле N 7:

друкується розділовий знак “;”.

Одночасно звертаємо Вашу увагу, що при заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками. Сплачені суми податків, зборів, платежів, єдиного внеску відображаються в ІКП датою зарахування на рахунки, відкриті в Казначействі, обліковими операціями зі сплати/повернення сум відповідно до поля “Призначення платежу”  згідно з Порядком заповнення документів.