МЕДИЧНИЙ ВИСНОВОК ТА ЕЛЕКТРОННИЙ ЛІКАРНЯНИЙ: ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ТА ЯК ОТРИМАТИ?

Це два різних електронних документи, що генеруються та зберігаються у різних державних електронних реєстрах, водночас, тісно пов’язані між собою, оскільки засвідчують факт тимчасової непрацездатності людини. 

У разі хвороби людина звертається до лікаря.

Лікар встановлює факт тимчасової непрацездатності та формує медичний висновок про тимчасову непрацездатність (#МВТН) в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.

МВТН – це електронний документ, який:

  • містить висновок лікаря за результатами медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності,
  • засвідчує тимчасову непрацездатність,
  • є підставою для створення е-лікарняного.

У медичному висновку зазначено номер запису в Реєстрі медичних висновків, висновок лікаря, строк дії медичного висновку, посилання на попередній медичний висновок про тимчасову непрацездатність та відмітку про початок нового випадку тимчасової непрацездатності (за наявності).

Після формування МВТН пацієнту на телефон має прийти смс-повідомлення (на номер, визначений як контактний в електронній системі охорони здоров’я).

МВТН з моменту накладання на нього КЕП лікаря автоматично передається з електронної системи охорони здоров’я до Електронного реєстру листків непрацездатності, адміністратором, якого є Пенсійний фонд України. На підставі МВТН формується електронний листок непрацездатності.

Електронний листок непрацездатності – електронний документ, який:

  • засвідчує факт тимчасової непрацездатності;
  • є підставою для звільнення від роботи та призначення страхових виплат відповідно до законодавства про соціальне страхування.

Дані електронного листка непрацездатності надходять до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та відображаються у відповідному статусі в електронному кабінеті страхувальника (роботодавця), особистому кабінеті працівника.

ВІДПОВІДІ НА НАЙПОШИРЕНІШІ ПИТАННЯ щодо страхових виплат

З 1 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», відповідно до якої  страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснюватиме не Фонд соціального страхування України (ФССУ), а Пенсійний фонд України. У зв’язку з цим, у багатьох українців виникають питання щодо страхових виплат: чи буде держава виплачувати їх далі, куди звертатися за призначенням тощо. Надаємо відповіді на найбільш актуальні питання.

  1. Що змінилося для громадян?

По суті, змінюється орган, що буде забезпечувати такі страхові виплати. Отже, відтепер Пенсійний фонд України виплачуватиме:

  • допомогу по тимчасовій втраті непрацездатності ( “лікарняні”);
  • допомогу  по вагітності і пологах (“декретні”);
  • допомогу на поховання застрахованим особам, в т. ч. потерпілим на виробництві;
  • одноразові та щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві, членам їх сімей.
  1. Чи змінилися з 1 січня 2023 року умови надання та розміри страхових виплат?

Закон зберігає надані громадянам гарантії за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку.

Попри зміну органу, який здійснює страхові виплати, умови надання виплат не змінюються. Розміри окремих виплат навіть збільшуються.

  1. Чи потрібно людям, яким страхові виплати було призначено ФССУ, повторно звертатись до Пенсійного фонду Українидля продовження виплати?

Тим людям, яким органами ФССУ вже було призначено страхові виплати, повторно звертатися до органів Пенсійного фонду України не потрібно.

З січня 2023 року фінансування таких виплат здійснюється Пенсійним фондом України на підставі переданих органами ФССУ справ отримувачів.

Щомісячні страхові виплати виплачуються через установи уповноважених банків або національним оператором поштового зв’язку АТ “Укрпошта”, за місцем фактичного проживання отримувача, зазначеного у заяві отримувача. Одноразові виплати здійснюються уповноваженими банками.

  1. Куди звертатися за призначенням та здійсненням страхових виплат з відшкодування шкоди? 

Заява, разом із документами необхідними для призначення, перерахування, продовження та здійснення страхових виплат і соціальних послуг, подається:

  • у паперовому вигляді до територіального органу Пенсійного фонду України (до сервісного центру) або пересилається поштою;
  • в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням кваліфікованого електронного підпису чи електронної системи BankID або через Портал Дія.
  1. Чи збережеться право на пенсію по інвалідності потерпілим від нещасного випадку?

Призначення пенсії по інвалідності здійснюється відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Пенсія  по інвалідності призначається за наявності у особи з інвалідністю необхідного страхового стажу. Право на пенсію по інвалідності не залежить від причини інвалідності. Раніше призначені пенсії виплачуються протягом всього строку, на які їх призначено.

  1. Як тепер працівнику отримати виплати по лікарняному?

Оплату лікарняних буде здійснювати роботодавець, як це було і раніше. При цьому Законом України від 21.09.2022 № 2620-IX “Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” скорочено час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надійти кошти для виплати лікарняних.

ОПИС ОПЕРАЦІЙ НА ВЕБПОРТАЛІ ПФУ ЩОДО ФОРМУВАННЯТА ПОДАННЯ В ПФУ ЗАЯВ-РОЗРАХУНКІВ

Користувачу – страхувальнику, який авторизувався на Порталі ПФУ за допомогою електронного цифрового підпису, надається можливість переглянути заяви-розрахунки страхувальника.

Для цього призначено пункт особистого кабінету страхувальника «Заяви-розрахунки».

Користувачу надається екранна форма (Рис. 0–1), яка містить:

  • секцію визначення параметрів пошуку заяв-розрахунків, а саме:
  • номер заяви – ручне введення текстового поля;
  • дата формування (З) – ручне введення дати або використання «календаря»;
  • дата формування (ПО) – ручне введення дати або використання «календаря»;
  • номер ЛН – ручне введення текстового поля;
  • РНОКПП застрахованої особи – ручне введення текстового поля;
  • статус заяви-розрахунку – вибір за допомогою випадаючого списку (редагується; зареєстрована);

Кнопка «Пошук» для пошуку заяв-розрахунків;

  • секцію відображення списку заяв-розрахунків, знайдених згідно умови пошуку, з полями:
  • номер;
  • дата формування;
  • статус;

Кнопки «Редагувати» (піктограма), призначена для редагування та обробки даних заяви-розрахунку.

Для створення нової заяви розрахунку призначено кнопку «Створити нову» (Рис. 0–1), по якій користувачу надається екранна форма (Рис. 0–2), призначена для заповнення основних атрибутів заяви-розрахунку, а саме:

  • номер заяви-розрахунку – ручне ведення текстового поля; поле є обов’язковим для заповнення;
  • код за ЄДРПОУ страхувальника – автоматично заповнюється за даними страхувальника без права редагування; поле є обов’язковим для заповнення;
  • найменування страхувальника – автоматично заповнюється за даними страхувальника без права редагування; поле є обов’язковим для заповнення;
  • регіон місця знаходження страхувальника – вибір з довідника регіонів за КОАТУУ; поле є обов’язковим для заповнення;
  • дата формування – автоматичне заповнення поточної дати без права редагування;
  • тип ЗР – вибір за допомогою випадаючого списку (ЕРЛН; за паперові листки непрацездатності); поле є обов’язковим для заповнення;
  • додаток – вибір за допомогою випадаючого списку (додаток 1; додаток 2); поле є обов’язковим для заповнення;
  • статус заяви – при створенні – «Редагується»; при реєстрації «Зареєстрована» без права редагування;
  • ПІБ керівника страхувальника – ручне редагування текстового поля; поле є обов’язковим для заповнення;
  • ПІБ головного бухгалтера страхувальника – ручне редагування текстового поля; поле є обов’язковим для заповнення;
  • ПІБ відповідальної особи страхувальника – ручне редагування текстового поля; поле є обов’язковим для заповнення;
  • телефон страхувальника – ручне редагування текстового поля (цифри, дужки, дефіс, кома); поле є обов’язковим для заповнення;
  • код МФО банку страхувальника – ручне редагування текстового поля (6 цифри); поле є обов’язковим для заповнення;
  • розрахунковий рахунок страхувальника/ IBAN – ручне редагування текстового поля (цифри або перші 2 символи «ua»); поле є обов’язковим для заповнення;
  • дата закінчення періоду, за який включати ЛН (З) – ручне введення дати або використання «календаря»; поле є обов’язковим для заповнення;
  • дата закінчення періоду, за який включати ЛН (ПО) – ручне введення дати або використання «календаря»; поле є обов’язковим для заповнення;
  • кнопку «Продовжити», по якій відкривати наступну екранну форму створення заяви-розрахунку (Рис. 0–3), в якій відображати 2 додатки заяви-розрахунку (у вигляді таблиць):
  • тимчасова непрацездатність (в додаток включаються всі ЛН, по яких визначено причину непрацездатності, крім пп.2,4 довідника причин непрацездатності, та які не входять в попередні заяви-розрахунки);
  • тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання (в додаток включаються ЛН, по яких визначено причину непрацездатності за пп.2 та 4 довідника причин непрацездатності, та які не входять в попередні заяви-розрахунки).

Обидва додатки відображаються у вигляді таблиць з даними ЛН з полями:

  • номер ЛН;
  • дата відкриття;
  • дата закриття;
  • РНОКПП ЗО;
  • ПІБ ЗО;

Кнопка «Редагувати» (піктограма ), призначена для редагування рядка додатку до заяви-розрахунку. Якщо не всі обов’язкові дані рядка додатку заповнено, ця піктограма виділяється червоним кольором.

Кнопка «Видалити» (піктограма), призначена для видалення рядка додатку.

Піктограма , призначена для розкриття рядка додатку щодо відображення всіх полів рядка. Перелік полів різний для Додатку 1 та для Додатку 2.

Для Додатку 1 відображається (Рис. 0–4):

  • місце роботи – автоматичне заповнення за даними РЗО при реєстрації ЛН;
  • дані ЛН (первинний або продовження);
  • причина непрацездатності;
  • кількість днів, що підлягають оплаті (всього);
  • кількість днів, що підлягають оплаті (у т. ч. за рахунок коштів Фонду) ;
  • сума (в гривнях з копійками) (всього);
  • сума (в гривнях з копійками) (у т. ч. за рахунок коштів Фонду);
  • в тому числі за пільгою постраждалим на ЧАЕС за рахунок коштів Фонду (всього);
  • в тому числі за пільгою постраждалим на ЧАЕС за рахунок коштів Фонду (у т. ч. за рахунок коштів Фонду);
  • номер посвідчення (ЧАЕС);
  • дата направлення на МСЕК (за наявності);
  • страховий стаж (в повних місяцях) (загальний) – автоматичне заповнення за даними РЗО при реєстрації ЛН;
  • страховий стаж (в повних місяцях) (за останні 12 місяців) – автоматичне заповнення за даними РЗО при реєстрації ЛН.

Для Додатку 2 відображається (Рис. 0–5):

  • місце роботи – автоматичне заповнення за даними РЗО при реєстрації ЛН;
  • номер акту про нещасний випадок або профзахворювання (серія та номер);
  • дата акту про нещасний випадок або профзахворювання (серія та номер);
  • причина непрацездатності;
  • витрати Фонду (днів);
  • витрати Фонду (сума в гривнях з копійками).

ОПИС ОПЕРАЦІЙ НА ВЕБПОРТАЛІ ПФУ ЩОДО ФОРМУВАННЯТА ПОДАННЯ В ПФУ ЗАЯВ-РОЗРАХУНКІВ

З 1 СІЧНЯ 2023 РОКУ СТРАХОВІ ВИПЛАТИ ЗДІЙСНЮЄ ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ

Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області інформує, що 01 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», відповідно до якої уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку визначено Пенсійний фонд України.

Для отримання фінансування щодо надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві страхувальнику, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їх видами

Подання такої заяви-розрахуноку починаючи з 01 січня 2023 року реалізовано через відповідний інтерфейс в особистому електронному кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України  (Інструкція користувача  додається).

Засоби особистого кабінету в пункту меню «Заяви-розрахунки» дають можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків згідно визначених критеріїв – період реєстрації листків непрацездатності, тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності); здійснення формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до Пенсійного фонду України. Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.

В той же час до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, які можуть бути корисними при прийнятті рішення щодо фінансування.

Крім того, існує можливість подання «Заяви-розрахунку» у паперовому вигляді особисто, або через уповноваженого представника до територіального органу Пенсійного фонду України (сервісного центру). 

Аудитори Хмельниччини за 2022 рік забезпечили відшкодування 25,7 млн грн втрат фінансових і матеріальних ресурсів

За результатами проведення 481 заходу державного фінансового контролю впродовж січня – грудня поточного року Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області під час моніторингу закупівель встановлено порушень законодавства у сфері закупівель на суму понад 5,7 млрд грн, проведеними ревізіями та перевірками закупівель задокументовано втрат матеріальних та фінансових ресурсів на суму понад 149 млн грн, з них незаконних витрат майже 111 млн грн.
Правоохоронним органам передано матеріали 33 контрольних заходів, за якими розпочато 19 досудових розслідувань, а також вручено 8 особам повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення. Ініційовано пред’явлення 13 позовів перед органами прокуратури та об’єктами контролю.
Операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, виявлено на суму майже 46 млн грн. До об’єктів контролю, у яких виявлено порушення, застосовано 5 фінансових санкцій та складено протоколи про адміністративні правопорушення на 22 посадові особи.
Незаконних витрат відшкодовано понад 16,7 млн грн із загальної суми відшкодованих втрат 25,7 млн грн за усіма заходами державного фінансового контролю з початку року. Проведеними 4 державними фінансовими аудитами виявлено фактів неефективних управлінських дій та ризикових операцій, що призвели (можуть призвести) до упущених вигод (неотриманих доходів) та непродуктивних (зайвих) витрат, на загальну суму понад 413 млн грн.
Економічний ефект від реалізації 14 пропозицій за результатами проведених державних фінансових аудитів сягнув 36,6 млн грн. Окрім того, відшкодовано понад 10 млн грн втрат фінансових і матеріальних ресурсів, допущених внаслідок неефективних управлінських дій, ще 6,5 млн грн таких втрат державними аудиторами попереджено. У рамках відкритих кримінальних проваджень за зверненнями правоохоронних органів аудиторами як спеціалістами надано 95 консультацій та виявлено факти порушень, що призвели до втрат понад 67,5 млн грн, внаслідок чого 17 особам вручено повідомлення про підозру у скоєнні кримінального правопорушення.
Довідково. У Державній аудиторській службі України та її міжрегіональних територіальних органах (офісі та його управлінні) діє телефон «гарячої лінії» щодня відповідно до режиму роботи Держаудитслужби.
Про випадки зловживань і фінансових порушень при витрачанні бюджетних коштів,
використанні державного чи комунального майна можна повідомляти за номерами:

(044) 425-80-30 – Державна аудиторська служба України;
(032) 255-39-46 – Західний офіс Держаудитслужби;
(0382) 76-57-56 – Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області.
Про вчинки працівників органів Держаудитслужби, які мають ознаки корупційних дій,
можна повідомляти за номерами:

(044) 485-17-62 – Державна аудиторська служба України;
(032) 260-31-70 – Західний офіс Держаудитслужби;
(0382) 65-81-22 – Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області.
Розклад роботи Держаудитслужби:
початок роботи – о 8 годині;
перерва на обід – з 12 години до 12 години 45 хвилин;
закінчення робочого дня – о 17 годині з понеділка по четвер (о 15 годині 45 хвилин у п’ятницю)

Підсумки 2022 року: ринок праці Хмельниччини

Через повномасштабну війну ринок праці Хмельниччини зазнав істотних змін. Ситуація, що склалася в Україні, вплинула як на звичайних громадян, так і на підприємства та бізнес в цілому. Так за минулий рік послугами Хмельницької обласної служби зайнятості скористалися 40,3 тисяч громадян, з яких 31,2 тисяч мали статус безробітного. Серед них понад 2,6 тисяч – вимушено переміщені громадяни з тимчасово окупованої території України, які перебували на обліку у Хмельницькій обласній службі зайнятості.

Протягом 2022 року до обласної служби зайнятості надійшло 18,4 тисяч пропозицій роботи. Середній розмір заробітної плати становив 8204 грн. Найбільшим попитом користувалися професії сфер сільського господарства, торгівлі та послуг, переробної промисловості та транспорту. Завдяки співпраці між роботодавцями та службою зайнятості 62,3% вакансій було укомплектовано.

Серед основних показників діяльності Хмельницької обласної служби зайнятості у 2022 році:

  • 13,2 тисяч громадян працевлаштовано, в тому числі 10 тисяч зареєстрованих безробітних;
  • 1,3тисяч – було залучено до громадських та інших робіт тимчасового характеру;
  • 2,2 тисяч – проходили професійне навчання;
  • видано 3 ваучера громадянам старше 45 років;
  • послуги з професійної орієнтації отримали понад 33тисяч громадян, з них близько 29тисяч – зареєстровані безробітні.

У 2022 році стартували урядові проєкти щодо надання фінансової підтримки бізнесу. З березня минулого року почала діяти програма надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб. Станом на 31 грудня 2022 року до Хмельницької обласної служби зайнятості звернулося 473 роботодавця за працевлаштування 662 внутрішньо переміщених осіб. А з липня, українці мали можливість отримати мікрогрант до 250 тисяч на розвиток власного бізнесу в рамках урядової програми «єРобота: СВОЯ СПРАВА». У підсумку, на Хмельниччині отримали грант 118 підприємців.

Завдяки співпраці Міністерства економіки України, Державної служби зайнятості тапровідних українських сайтів з пошуку роботи (Work.ua, robota.ua, novarobota.ua, PidBir, grc.ua – сайт з пошуку роботи, Jooble) розпочав свою роботу Єдиний портал вакансій https://jobportal.dcz.gov.ua/. Функціонал сайту дозволяє знайти інформацію про роботу відповідно до регіону, галузі та очікуваного рівня заробітної плати. Єдина база вакансій оновлюється в режимі реального часу.

Довідки та консультації щодо працевлаштування, або розміщення вакансій за телефонами гарячих ліній: (0382) 76-46-42, (096)045-60-10, (093)027-05-11. Телеграм-чат: https://t.me/Pidtrimka_DCZ_Khmelnitsky.

ОГОЛОШЕННЯ

Хмельницька обласна рада в електронній торговій системі України проводить продаж об’єкта малої приватизації – комплекс, Хмельницька обласна база спеціального медичного постачання, склад № 1161, площею 2022,0 м2 та майно невід’ємне від об’єкта: пожежний резервуар -1 0 м3; зовнішня
каналізація – 50 м; теплотраса – 50 м; ворота металеві -1 5 м2; ворота металеві – 15 м2; хвіртка – 3 м2; огорожа із з/б плит – 182 шт.м.

Об’єкт знаходиться за адресою: Хмельницька область, Шепетівський район, смт. Гриців,
вул. Ломоносова, буд.2 та обліковується на балансі Хмельницької обласної бази спеціального медичного постачання.
Стартова ціна об’єкта: 2978054,00 грн.
Дата проведення першого аукціону: 18 січня 2023 року.
Характеристика об’єкта приватизації та умови аукціону зазначені в інформаційному повідомленні, що розміщено на веб-сайті обласної ради в розділі «Приватизація» за посиланням: https://km-oblrada.gov.ua/povidomlennyaрго-ргобагЬ-па-аиксіопі/ та в електронній торговій системі України.

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, 
його очікуваної вартості

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, 
його очікуваної вартості

 (відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про
ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

1. Найменування предмету закупівлі із зазначенням коду єдиного закупівельного словника:

М’ясо свинини свіже охолоджене без кістки, філе курки свіже охолоджене, стегно курки свіже охолоджене» (згідно код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 15110000-2 – М’ясо)

ID номер закупівлі:  UA-2023-01-02-005214-a

КЕКВ 2230 «Продукти харчування»

Місце поставки – Заклади освіти Грицівської селищної ради, Хмельницька обл., Шепетівський район, смт Гриців, с. Корпилівка, с. Велика Шкарівка, с. Онишківці, с. Курганівка, с. Крачанівка, с. Сасанівка, с. Микулин, с. Мала Шкарівка, с. Москвитянівка, с. Орлинці, с. Рожична, с. Устянівка, с. Лотівка.

2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:

Технічні та якісні характеристиками предмета закупівлі визначені з урахуванням вимог:

  • Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
  • ДСТУ, ТУ;
  • Закон України «Про охорону дитинства»;
  • Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон про закупівлі);
  • Постанова КМУ №1178, та інші нормативно – правові акти, що стосуються предмета закупівлі

Термін постачання – з моменту укладання договору до 31 грудня 2023 р

Кількісні характеристики відповідно до потреби Замовника:

М’ясо свинини свіже охолоджене без кістки  – 1 000 кг.

Філе курки свіже охолоджене – 2 300 кг.

Стегно курки свіже охолоджене – 1000 кг.

3. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:

Очікувана вартість закупівлі визначена з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».

Основні джерела інформації для визначення очікуваної вартості:

  1. Система «Prozorro». Аналіз закупівель інших Замовників у Хмельницькій області;
  2. Інформація щодо вартості продуктів харчування операторів ринку з відкритих джерел

Враховуючи необхідний обсяг закупівлі очікувана вартість закупівлі, становить – 588000,00 гривень (П’ятсот вісімдесят вісім тисяч гривень 00 копійок) з ПДВ.

Умови оплати –  після плата.

ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ, які здійснюють відшкодування СТРАХОВИХ коштів на загальнообовязкове державне соціальне страхування !

Головне управління Пенсійного фонду України в області повідомляє, що з 1 січня 2023 року уповноваженим органом в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України, відповідно до Закону України від 21.09.2022 №2620 «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове  державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2022 №1350 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо забезпечення реалізації окремих функцій Пенсійного фонду України та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».

Нараховані до 1 січня 2011 року суми страхових коштів на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності і загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності сплачуються на поточний рахунок №UA963157840000025606302112787, відкритий у Філії – Хмельницьке обласне   управління АТ «Ощадбанк», МФО 315784, код ЄДРПОУ 21318350.

ДО УВАГИ Платників збору на обов’язкове державне пенсійне страхування,які набувають право власності на легкові автомобілі!

Головне управління Пенсійного фонду в Хмельницькій області повідомляє, що з 1 січня 2023 року змінено розміри вартості збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при першій реєстрації легкових автомобілів на території України. Розмір податку залежить від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року. Станом на 01.01.2023  він становить 2684  грн.

Згідно з пунктом 7 статті 1 Закону України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, фізичні особи, які набувають право власності на легкові автомобілі (крім легкових автомобілів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що підлягають першій державній реєстрації в Україні територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, крім випадків забезпечення легковими автомобілями осіб з інвалідністю згідно із законодавством та успадкування легкових автомобілів відповідно до закону, сплачують збір на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до пункту 8 статті 4 зазначеного Закону його розмір встановлюється :

3 % — якщо вартість авто не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року;

4 % — якщо вартість легкового автомобіля перевищує 165, але не перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року;

5 % — якщо об’єкт оподаткування перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року.

Об’єктом оподаткування є вартість автомобіля, визначена відповідно до договору купівлі-продажу, договору міни, довідки органів митної служби, акта експертної оцінки вартості автомобіля, інших документів, що підтверджують цю вартість.

Отже, з 1 січня 2023 року при першій реєстрації автомобіля на території України, незалежно від того, нова машина чи вживана необхідно сплатити визначену вартість збору на обов’язкове державне пенсійне страхування за такими розрахунками залежно від вартості легкового автомобіля без урахування податку на додану вартість:

  • не перевищує або дорівнює 442 860 грн— сплачується 3%;
  • більше ніж 442 860 грн, але не перевищує або дорівнює 778 360 грн— сплачується 4%;
  • більше ніж 778 360 грн— сплачується 5%.

Для сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при набутті права власності на легкові автомобілі відкрито рахунки в Державній казначейській службі України в Хмельницькій області.