Роздрібна торгівля алкогольними напоями потребує наявності ліцензії

   Протягом березня-квітня поточного року працівниками Шепетівської ДПІ Головного управління ДПС у Хмельницькій області проведено ряд заходів на території обслуговування щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства при продажу підакцизних товарів, детінізації підакцизної продукції. Так, під час семінарів, робочих зустрічей з платниками постійно  наголошується, що відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) роздрібна торгівля, зокрема, алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

   Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видаються терміном на один рік.

        Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), вноситься за кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

        Згідно зі ст. 1 Закону № 481 місце торгівлі – місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій та/або  програмними реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій  (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

        Тобто ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями є документом, що надає право провадити діяльність з реалізації алкогольних напоїв за місцем торгівлі, зазначеному у ліцензії. Суб’єкт господарювання має право здійснювати торгівлю алкогольними напоями до дати зазначеної в ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, при цьому останнім днем торгівлі буде дата, що передує даті, зазначеній в такій ліцензії.

ГО «ЦДК» в рамках проєкту «Школа аналітики» проводить набір ВПО

ГО «Центр
 досліджень та консультацій» в рамках проєкту «Школа аналітики» проводить набір ВПО з високим рівнем знань з математики на тренінгову програму «Цифрові технології в освітньому процесі» в рамках соціального проєкту ГО «ЦДК» за підтримки ІСАР Єднання у межах Ініціативи секторальної підтримки громадянського суспільства, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку. Набір на тренінгову програму триває до 1 травня 2023 року. Для цього потрібно заповнити форму реєстрації за посиланням: https://cutt.ly/a4vyvvv.
Навчання на тренінговій програмі буде
 безкоштовним і проводиться онлайн.

1.https://click.mlsend.com/link/c/YT0yMTk5OTMyNDc1NjU4OTk5ODU2JmM9cDdxMSZlPTAmYj0xMTI2MDI4MzQ5JmQ9djZ0Mmg0ag==.-lbjFakxhs8Xn5TQDck5e3ajWFnRja-HbuCc3EOOVzE
2.https://click.mlsend.com/link/c/YT0yMTk5OTMyNDc1NjU4OTk5ODU2JmM9cDdxMSZlPTAmYj0xMTI2MDI4MzUwJmQ9aTV1M3EydA==.Mz80zK9QBgZJnD3I0-FVqM1dFuXgmKtUn6VHgyGSD2c
3.https://click.mlsend.com/link/c/YT0yMTk5OTMyNDc1NjU4OTk5ODU2JmM9cDdxMSZlPTAmYj0xMTI2MDI4MzUxJmQ9dzJyM2g1aA==.FOe0AUgOjui4mynpcgy020y9ZbT30oF1GiQBtY6NPRk

Платформа з профорієнтації та розвитку кар’єри ДСЗ – сервіс з онлайн-тестування

Завдяки Платформі з профорієнтації та розвитку кар’єри можна безкоштовно продіагностувати власні схильності, здібності, краще зрозуміти свої професійні інтереси та усвідомлено обрати майбутню професію; оцінити власний потенціал та розробити стратегію кар’єрного зростання.

  • Якщо ви тільки починаєте свій кар’єрний шлях (школяр чи студент) – завдяки вчасному тестуванню ви зможете обрати собі майбутній фах, зорієнтуватися на кого вчитися або в якій сфері шукати роботу.
  • Якщо ви вже працюєте – завдяки тестуванню ви зрозумієте ваші сильні сторони та конкурентні переваги, а також додаткові навички, які бажано опанувати.
  • Якщо ви плануєте відкривати власну справу – тестування допоможе зрозуміти, чи маєте хист до підприємницької діяльності.
  • Якщо ви втратили роботу або вас не задовольняє ваша теперішня робота – можливо, це шанс задуматися, чим ви насправді хочете займатися.

Проходьте тестування http://profi.dcz.gov.ua/ та дізнайтеся про себе більше.

За бажанням, ви можете звернутися за додатковою консультацією до фахівців Хмельницького обласного центру зайнятості. Адреса: м.Хмельницький, пров.Шевченка, 10, тел. (0382)65-74-15, (093)027-05-11,Телеграм-чат «Підтримка ДСЗ Хмельницький» https://t.me/Pidtrimka_DCZ_Khmelnitsky.

З 23 по 29 квітня 2023 року — Європейський та Всеукраїнський тиждень імунізації

Метою проведення такого тижня є підвищення поінформованості населення про важливість імунізацію та популяризація щеплень завдяки кращому розумінню процесу вакцинації для профілактики інфекційних захворювань.

У часи, коли найбільш актуальною проблемою вважається імунізація від COVID-19, вкрай важливо пам’ятати і про рутинну вакцинацію.

Міграція населення територією України в умовах війни зумовлюють  тривале перебування людей в укриттях та бомбосховищах. Недотримання Національного календаря профілактичних щеплень може призвести до спалахів інфекцій та навіть епідемій. За таких умов навіть один носій небезпечної хвороби може стати причиною спалаху.

Наразі вакцини, що входять до Національного календаря профілактичних щеплень, є безоплатними для українців та захищають від 10 хвороб: кору, краснухи, дифтерії, правцю, ХІБ-інфекції, кашлюка, поліомієліту, гепатиту, туберкульозу, паротиту.

Щороку завдяки щепленням у світі вдається зберегти від двох до трьох мільйонів дитячих життів. Завдяки вакцинації людство перемогло натуральну віспу, захворюваність на поліомієліт знизилася на 99% і щорічно понад 750 тисяч дітей уникають інвалідності. Рівень захворюваності на правець, дифтерію, кашлюк, і краснуху знизився на 75 %, так само, як і смертність від кору. Щорічна смертність новонароджених від правця зменшилась у більш як 13 разів.

Недотримання календаря профілактичних щеплень у 2022 році призвело до того, що 1500 маленьких краян залишились невакцинованими та не мають захисту проти дифтерії, кашлюку, правцю та поліомілієту. У подальшому це може призвести до зниження колективного імунітету. Недостатнім є рівень охоплення щепленнями і серед дітей, віком 18 місяців, 6 та 14 років. Констатуємо значне зниження охоплення плановою вакцинацією проти кору, паротиту та краснухи. Нагадаємо, що у 2018-2019 рр. в Україні відбулася епідемія кору, яку вдалося зупинити лише заходами з посиленої імунізації населення. Згідно з прогнозами Центру громадського здоров’я МОЗ України, в Україні внаслідок зниження рівня порогу колективного імунітету в 2023-2024 рр. знову може статися спалах кору.

Гіршою, ніж серед дітей, є ситуація з вакцинацією дорослого населення проти дифтерії та правцю. Так, у 2022 році щеплено лише 37% підлягаючих осіб, що у 1,5 рази менше, ніж роком раніше.

Варто підкреслити, що імунопрофілактика є найголовнішим пріоритетом системи громадського здоров’я в нашій державі, а в умовах війни — ще й питанням національної безпеки, умовою економічної стабільності та сталого розвитку, і підґрунтям для нашої перемоги. Здоров’я українців — усіх разом і кожного зокрема, залежить від колективного імунітету та рівня охоплення щепленнями в країні.

Щоб дізнатися про рівень обізнаності населення з питань імунізації, дотримання Національного календаря профілактичних щеплень України та з метою запобігання поширенню хвороб запрошуємо пройти анкетування з питань вакцинації. Більше — за посиланням https://www.facebook.com/khmelocdcpmoz/posts/pfbid0DrH76om6yaKkV1TXWLgBb3dB8iW993fLgcYghHTRvAfVV71YUSLb7Bvp9p11X2oXl

Крім того, ми сформували добірку корисних інформаційних матеріалів, що стануть у нагоді усім, хто турбується про здоров`я своє та близьких людей. Довіряйте лише офіційним джерелам та перевіреним даним! Більше — за посиланням

https://www.facebook.com/khmelocdcpmoz/posts/pfbid0344AYp5qAjXLbHWGqMp4R6BdV4WK8YtRtaTj9ToBmX45HK2Pqq1TcFG4qXphJ6HKel

Щоб мотивувати наших співгромадян вакцинуватися проти небезпечних інфекційних хвороб ДУ “Хмельницький ОЦКПХ МОЗ України” започаткував челендж #Хмельницькийчеленджвакцинація . Більше — за посиланням

https://www.facebook.com/khmelocdcpmoz/posts/pfbid025oBkp1VxkSbKyoP8z38ZKwsHDMLtRMRSWETQJ2DqcBiYrDH2Q8ZjhSRWajToXAuwl

Активні програми служби зайнятості

Служба зайнятості цьогоріч реалізує низку активних програм, спрямованих на створення нових та збереження існуючих робочих місць, розвиток бізнесу та забезпечення зайнятості населення, шляхом надання фінансової допомоги.

За детальною інформацією щодо послуг, які надає служба зайнятості звертайтеся за телефоном гарячої лінії Хмельницького обласного центру зайнятості – (096)-045-60-10 або пишіть нам уТелеграм-чат «Підтримка ДСЗ Хмельницький» https://t.me/Pidtrimka_DCZ_Khmelnitsky.

НАДМІРУ ВИПЛАЧЕНА СУБСИДІЯ: КОЛИ ПОВЕРТАЄТЬСЯ ТА В ЯКИХ РОЗМІРАХ

Житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою споживачам, які самотужки не можуть розраховуватися за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, комунальні послуги, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

При цьому людина, яка звертається за житловою субсидією, бере на себе відповідальність за подані відомості про свої доходи та майно, що визначають право на призначення житлової субсидії та її розмір (Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»).

Законодавством передбачено лише два випадки, коли надміру виплачена субсидія повертається державі: у разі, якщо у заяві чи декларації було зазначено недостовірну інформацію і це вплинуло на встановлення права на житлову субсидію та визначення її розміру, який в результаті перевищив 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 гривень), або коли людина не повідомила про обставини, що впливають на перегляд права на призначення житлової субсидії або її розміри, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення.

У разі призначення житлової субсидії на наступний період уповноважений орган може утримувати суму надміру виплаченої житлової субсидії під час виплати щомісячних сум субсидій. При цьому поточні виплати можуть бути зменшені не більш як на 20 відсотків.

ДОПОМОГА ПО ВАГІТНОСТІ ТА ПОЛОГАХ ЖІНКАМ, ЯКІ ПРОВАДЯТЬ НЕЗАЛЕЖНУ ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ, НАДАЄТЬСЯ ЗА УМОВИ СПЛАТИ ВНЕСКІВ

В Україні право на страхові виплати за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (допомога по вагітності та пологах належить саме до таких виплат) мають застраховані особи (Закон України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”).

До застрахованих осіб належать фізичні особи, які згідно із законодавством підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню і сплачують (або за яких сплачуються) страхові внески.

Тобто жінці, яка провадить незалежну професійну діяльність, допомога по вагітності та пологах надається за умови, що вона перебуває в статусі застрахованої особи і не має заборгованості зі сплати єдиного внеску за період до видачі листка непрацездатності (за місяці розрахункового періоду, а також місяць видачі листка непрацездатності), та це підтверджується документально (довідкою з територіального фіскального органу про відсутність заборгованості по сплаті єдиного внеску та копіями відповідних Податкових декларацій, до яких включено інформацію про нарахований єдиний внесок, а також копіями платіжного документу про сплату єдиного внеску).

Довідки з фіскального органу потрібні у зв’язку з тим, що після запровадження квартальної звітності відомості про нарахування та сплату єдиного внеску відображаються в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування через кілька місяців з моменту його сплати.

Довідково

Розрахунковий період — це 12 календарних місяців, що передують місяцю надання декретної відпустки.

Право на допомогу по вагітності та пологах виникає за умови настання 30 тижнів вагітності під час перебування в статусі особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі страхових виплат, які повністю або частково компенсують втрату заробітної плати (доходу) за період відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами. Розмір такої допомоги становить 100 % середнього доходу, обчисленого у порядку, встановленому Урядом.

Підставою для призначення допомоги по вагітності та пологах є сформований на основі медичного висновку листок непрацездатності з причиною непрацездатності “Вагітність та пологи”.

Враховуючи, що особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, одночасно є страхувальником по відношенню до себе та застрахованою особою, відображення листків непрацездатності для неї здійснюється через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Підставою для фінансування страхувальників є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їх видами.

Для зарахування страхових коштів потрібно відкрити окремий поточний банківський рахунок.

Довідково

Розмір виплат у зв’язку з вагітністю та пологами обчислюється відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266.

ДОБРОВІЛЬНЕ СТРАХУВАННЯ: ПРОСТО І ЗРУЧНО

Наприкінці минулого року в Україні ухвалено закон, який спрощує механізм добровільної участі громадян у загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні: без паперової тяганини, без відвідування державних установ.

Хто може брати участь?

Добровільну участь у пенсійному страхуванні можуть брати як застраховані, так і не застраховані особи старші 16 років. Також передбачена можливість сплати страхових внесків на користь третіх осіб.

Умовами добровільної участі є:

  • наявність інформації про таких осіб в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • таким особам не призначено пенсію в солідарній системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Як скористатися?

Необхідно укласти Договір з Пенсійним фондом України, сплатити внески – за себе, або на користь іншої особи.

Договір укладається в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України шляхом приєднання до Типового договору про добровільну сплату страхових внесків. Для цього потрібно авторизуватись за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), Дія.Підпису або системи GOV.ID.

Хто визначає розмір внесків та термін їх сплати?

Людина самостійно визначає, скільки часу бажає сплачувати внески після укладання Договору, періодичність сплати страхових внесків та їх розмір.

Як звітувати про сплачені кошти?

Сплачені внески обліковуються автоматично після надходження коштів на рахунок Фонду. Інформація про сплату внесків не потребує подачі жодних звітів.

Повідомлення про сплату надійде в особистий кабінет застрахованої особи, на користь якої сплачено внески, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Які переваги?

Сплачені внески – це набутий страховий стаж або збільшена заробітна плата для майбутньої пенсії.

Як це працюватиме?

Суми сплачених страхових внесків зараховуються за місяць, у якому надійшли кошти на рахунок Пенсійного фонду України. Цей місяць буде зараховано до страхового стажу та за нього буде враховано заробітну плату – для незастрахованих осіб, а для застрахованих – буде збільшено зарплату для обчислення пенсії.

Якщо по Договору за певний місяць сплачено, наприклад, 2 тисячі гривень, то для застрахованої особи місячний заробіток, який буде враховано при обчисленні пенсії, збільшиться більш як на 9 тисяч гривень.

Фактично кожні 100 гривень добровільно сплаченого внеску збільшують місячну зарплату, яка буде врахована для призначення пенсії, майже на 455 гривень.

Якщо з урахуванням добровільно сплачених страхових внесків та фактично сплаченого роботодавцем за застраховану особу єдиного внеску заробітна плата перевищить за відповідний місяць максимальну величину, з якої сплачуються страхові внески, частина страхових внесків зарахується в рахунок наступного місяця.

БЛАГОДІЙНІ ПОЖЕРТВИ У СОЛІДАРНІЙ СИСТЕМІ

Що таке благодійні пожертви?

Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення механізму участі у загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні“, ухвалений в Україні наприкінці минулого року, дозволив здійснювати пожертви на виплату пенсій нинішнім пенсіонерам.

Відповідний Порядок сплати благодійної пожертви та виплати її частини пенсіонерові розроблено Пенсійним фондом України.

Будь-яка юридична або фізична особа, громадянин,  який проживає в Україні або за кордоном, має можливість долучитися до фінансування пенсійних виплат.

На окремий рахунок Пенсійного фонду України може бути сплачена певна сума коштів, яка спрямовуватиметься на пенсійні виплати конкретному пенсіонеру або буде використана як додатковий фінансовий ресурс Фонду.

Які бувають благодійні пожертви?

Благодійні пожертви можуть бути персоналізованими або знеособленими.

У разі здійснення персоналізованої благодійної пожертви 70 % суми спрямовується для виплати пенсії обраному  пенсіонерові. Решту 30 % – буде спрямовано на фінансування пенсій всіх пенсіонерів.

У разі здійснення знеособленої благодійної пожертви вся сума використовується для виплати пенсій в солідарній системі.

СУБСИДІЯ НА НЕОПАЛЮВАЛЬНИЙ ПЕРІОД: ЩО ВАРТО ЗНАТИ

У квітні закінчується опалювальний сезон і з 1 травня по 30 вересня в Україні будуть розраховані субсидії на неопалювальний період.

Житлова субсидія на оплату комунальних послуг з постачання теплової енергії, постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електроенергії для централізованого, автономного та індивідуального опалення розраховується у квітні та жовтні з урахуванням тривалості опалювального сезону з 16 жовтня по 15 квітня включно.

Житлові субсидії та пільги на неопалювальний сезон з травня будуть перепризначені для переважної більшості одержувачів, які отримували житлову субсидію в опалювальному періоді, автоматично, на підставі наявної у Пенсійному фонді України інформації, за умови, що не змінилися дані про їхній майновий стан чи склад родини. Якщо ж такі зміни відбулися, отримувачі субсидії повинні надавати про них інформацію до органу Фонду протягом 30 днів.

Проте є певна категорія людей, яка має обов’язково звернутися за субсидією на неопалювальний період.

Кому потрібно подати заяву та декларацію?

На наступний строк житлова субсидія призначається за особистим зверненням, якщо:

  • у складі домогосподарства є внутрішньо переміщені особи;
  • члени домогосподарства орендують житлові приміщення для проживання та сплачують житлово-комунальні послуги;
  • кількість фактично проживаючих зареєстрованих осіб у домогосподарстві менша ніж кількість зареєстрованих;
  • домогосподарство звертається за призначенням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Виключно на підставі звернення громадянина надається на неопалювальний сезон також житлова субсидія, якщо в опалювальний сезон розмір плати за житлово-комунальні послуги, внеску/платежу на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування не перевищував обсягу обов’язкового відсотка платежу. Тобто субсидію було призначено 0,00 грн.

Якщо зазначені домогосподарства претендують на призначення житлової субсидії на неопалювальний сезон (з 1 травня по 30 вересня), — представники такого домогосподарства мають у зручний для себе спосіб подати до органу Фонду заповнені належним чином нові заяву та декларацію.

У разі подання заяви протягом двох місяців з початку неопалювального (опалювального) сезону житлова субсидія призначається з початку такого сезону, але не раніше дня виникнення права на її отримання.

Як враховуються доходи?

Якщо житлова субсидія призначається з початку неопалювального сезону, для розрахунку житлової субсидії враховується середньомісячний сукупний дохід за III і IV квартали попереднього календарного року.

При цьому пенсійна виплата враховується в розмірі нарахованої пенсії за березень поточного року.

Куди та як подати документи?

Подати документи на призначення житлових субсидій та пільг до органів Пенсійного фонду України можна декількома способами, в залежності від того, який є зручнішим:

  • особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України;
  • поштою, на адресу органу Фонду;
  • або online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України чи мобільний застосунок Пенсійний фонд.

Крім того, як і раніше, можна подавати документи на призначення субсидій до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг та через портал Дія.

Довідково

Питання надання житлових субсидій, зокрема, на неопалювальний період, регулюється Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 „Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”.