Служба зайнятості та партнери консолідують зусилля задля працевлаштування жінок

Хмельницька обласна служба зайнятості, в рамках співпраці з Благодійною організацією «Всеукраїнський благодійний фонд «ГОРЄНІЄ»», проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу серед жінокпро можливість взяти участь в проєкті «Підтримка  економічного процвітання жінок та внутрішньо переміщених осіб в Україні» (SEW Ukraine).

Цей проєкт для тих, хто хоче:

  • навчитися шити та в подальшому працевлаштуватися (навчання, супровід у працевлаштуванні, адаптація на робочому місці);
  • створити чи розвинути власну справу в сфері легкої промисловості (навчання з управління бізнесом, підтримка бізнесу, кооперативна складова).

Взяти участь у проєкті можна:

  • зареєструвавшись через сайт БФ «ГОРЄНІЄ».
  • зателефонувавши на офіційні номера фонду: +38 (066) 098 14 80, +38 (099) 549 49 73.

!!! Проєкт SEW Ukraine впроваджується Канадською фундацією кооперативного розвитку (CDF Canada) у співвиконанні з БО «Всеукраїнський благодійний фонд «ГОРЄНІЄ», та за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади.

Відділ організаційно-інформаційної роботи, Хмельницький обласний центр зайнятості, пров. Шевченка,10, м.Хмельницький, Україна, 29000, (093)027-05-11, khmocz@kmocz.gov.ua.

ЯК, ПЕРЕБУВАЮЧИ ЗА КОРДОНОМ, ДИСТАНЦІЙНО ВІДМОВИТИСЯ ВІД ОТРИМАННЯ РІЗНИХ ВИДІВ СОЦІАЛЬНОЇ ДОПОМОГИ АБО ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ НА ОПЛАТУ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

Через повномасштабну війну, розв’язану російською федерацією, частина українців, на жаль, змушена була виїхати за кордон. За понад рік активних бойових дій Мінсоцполітики у взаємодії з іншими установами та міністерствами забезпечило створення та функціонування низки цифрових інструментів, які дозволяють оформити ту чи іншу соціальну виплату онлайн або дистанційно відмовитись від неї.

Якщо громадянин України, який тимчасово перебуває за кордоном, має бажання чи потребу відмовитися від отримання якоїсь із соціальних допомог, він може зробити це в такий спосіб:

  • Написати відповідну заяву  в довільній формі з зазначенням таких обов’язкових реквізитів:
  • назва органу соціального захисту населення,в якому громадянин перебуває на обліку;
  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) отримувача допомоги;
  • адреса зареєстрованого/задекларованого місця проживання/перебування;
  • контактний номер мобільного телефону;
  • адреса електронної пошти (за наявності);
  • вид отримуваної допомоги (наприклад, допомога при народженні дитини, допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям, державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю тощо).
  • Надіслати заяву щодо відмови від соціальної допомоги електронною поштою або засобами поштового зв’язку на адресу відповідного органу соціального захисту населення в Україні.

Контакти органів соціального захисту населення можна знайти на сайтах відповідних районних державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад.

  • Орган соціального захисту населення, до якого надійде звернення, після припинення виплати певного виду допомоги надішле громадянину, за його бажанням, електронною поштою або засобами поштового зв’язку довідку/скан-копію довідки про неотримання допомоги.

Про необхідність отримання такої довідки  необхідно вказати у заяві.

Якщо особа виїхала з території, на якій ведуться бойові дії, або яка тимчасово окупована російською федерацією, й органи соціального захисту не мають можливості здійснювати свої повноваження, заяву можна  надіслати до Департаменту соціального захисту населення  обласної державної адміністрації.

Аналогічним є механізм відмови від житлових субсидій або пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу в Україні.

Дистанційно або засобами поштового зв’язку можна подати відповідну заяву про припинення виплат до органів Пенсійного фонду.

У заяві обов’язково зазначити:

  • назву органу Пенсійного фонду України, в якому громадянин перебуває на обліку;
  • прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) отримувача житлової субсидії/пільги;
  • адресу зареєстрованого/задекларованого або фактичного місця проживання/перебування;
  • контактний номер мобільного телефону;
  • адресу електронної пошти (за наявності);
  • вид державної підтримки (наприклад, житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг; житлова субсидія на  придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу; житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу; або пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, пільги на оплату житлово-комунальних послуг, пільги на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу).

У разі необхідності отримання довідки/скан-копії довідки про припинення та неотримання житлової субсидії/пільг – зазначити про це в заяві.

Контакти сервісних центрів Головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та м. Києві можна знайти на інформаційній сторінці вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України за посиланням

Про початок прийому документівпо Програмі розвитку агропромисловогокомплексу Хмельницької областіна 2023-2027 роки

Інформуємо, що Комісія з надання бюджетної підтримки з обласного бюджету суб’єктам господарювання за Програмою розвитку агропромислового комплексу Хмельницької області на 2023-2027 роки розпочала прийом документів згідно Програми розвитку агропромислового комплексу Хмельницької області на 2023-2027 роки, затвердженої наказом начальника Хмельницької обласної військової адміністрації від 21.11.2022 року № 483/2022-н.

Відповідно до Порядку використання коштів Програми, на 2023 рік з обласного бюджету буде профінансовано такі напрями:

  • часткова компенсація вартості придбаної сільськогосподарської техніки та обладнання, технологічного обладнання для виробництва та переробки сільськогосподарської продукції;
  • бюджетна дотація за утримання телиць у віці з 12 до 15 місяців;
  • компенсація вартості придбаного високорепродукційного, сертифікованого насіння нішевих культур (жито, гречка, просо, кмин, сочевиця) та лікарських культур вітчизняного виробництва.
    Коштами обласного бюджету можуть скористатися: особисті селянські господарства, які утримують 3 і більше корів; фізичні особи-підприємці, фермерські господарства, які мають в обробітку до 30 га землі; сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи.

Більш детально з Програмою та переліком документів, визначених Порядком використанням коштів можна ознайомитись за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1LoF3NLfTJXX3iQlEmbeTEfFGXy5v9Jpc/view?us
p=sharing

Документи приймаються до 13 грудня 2023 року за адресою: м. Хмельницький, вул. Свободи, 70, каб. 314, телефон для довідок: (0382)-79-49-00.

Захворюваність COVID-19 на Шепетівщині

Протягом минулого  тижня на Шепетівщині  (з 15 по 21 травня)  виявлено 15 випадків захворювання  на COVID-19, в тому числі одна дитина. 4 особи потребували госпіталізації  Одужали протягом тижня  17 чоловік. На щастя, летальні випадки не реєструвалися.

Що ж до ситуації у Шепетівській  громаді, то за минулий тиждень на COVID-19 захворіло 12 осіб (всі жителі міста Шепетівка), із них одна дитина. Госпіталізовані 3 пацієнти.

У Судилківській  громаді за минулий тиждень виявлено 2 випадки COVID-19 –    жителі Судилкова. Лікуються амбулаторно.

У Грицівській  громаді за минулий тиждень виявлено 1 випадок COVID-19 –    житель Грицева, госпіталізований.

У Ленковецькій, Михайлюцькій громадах протягом минулого тижня випадки коронавірусної хвороби не реєструвалися.

Закликаємо кожного дбати про зміцнення захисних сил свого організму. Тому тим, хто ще не вакцинувався проти COVID-19, радимо зробити щеплення не відкладаючи. Бо вакцинація = захист!

Статус безробітного: оновлено порядок реєстрації в службі зайнятості

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.2023 № 446 внесені зміни до Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу.

Відповідно до нововведень, що набули чинності 10 травня 2023 року:

  • реєстрація, перереєстрація зареєстрованих безробітних, припинення  реєстрації здійснюється через Портал Дія, мобільний додаток Порталу Дія або безпосередньо під час відвідування центру зайнятості;
  • внутрішньо переміщені особи, під час дії воєнного стану, які не мають необхідних документів для реєстрації передбачених цим Порядком, можуть отримати статус безробітного без вимог, що застосовуються за звичайної процедури;
  • до участі у громадських та інших роботах тимчасового характеру за направленням центру зайнятості можуть залучатися не тільки зареєстровані безробітні, а і особи, які втратили частину заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення без припинення трудових відносин;
  • право на достроковий вихід на пенсію за віком можуть отримати особи, трудовий договір з якими було розірвано з ініціативи власника або у зв’язку із змінами в організації виробництва та праці, у тому числі з ліквідацією, реорганізацією, скороченням чисельності або штату працівників і до досягнення ними пенсійного віку залишилось не більше півтора року. Ця норма законодавства діє за таких умов:
  • реєстрація особи у центрі зайнятості впродовж 30 календарних днів з дати звільнення;
  • відсутність для особи протягом 7 календарних днів підходящої роботи відповідно до статті 46 Закону України «Про зайнятість населення»;
  • наявність страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі.

Під час відвідування центру зайнятості, візьміть з собою перелік необхідних документів:паспорт або інший документ, що підтверджує громадянство України;довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;документ про освіту;документ, що підтверджує припинення зайнятості (трудова книжка, наказ від роботодавця);військово-обліковий документ.

До відома: з початку року Хмельницькою обласною службою зайнятості працевлаштовано понад три тисячі громадян, в тому числі 1889 зареєстрованих безробітних. Станом на 22 травня на обліку перебуває 2967 безробітних осіб.

Довідки за телефоном: (096)045-60-10, (093)027-05-11.Телеграм-чат «Підтримка ДСЗ Хмельницький» https://t.me/Pidtrimka_DCZ_Khmelnitsky.

Відділ організаційно-інформаційної роботи, Хмельницький обласний центр зайнятості, пров. Шевченка,10, м.Хмельницький, Україна, 29000, (093)027-05-11, khmocz@kmocz.gov.ua.

Повідомлення про намір отримання дозволу для ознайомлення з нею громадськості:

повне та скорочене найменування суб’єкта господарювання – ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО “ЛІСИ УКРАЇНИ” (ДП “ЛІСИ УКРАЇНИ”);
ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ – 44768034;
місцезнаходження суб’єкта господарювання, контактний номер телефону, адресу електронної пошти суб’єкта господарювання – 01601, місто Київ, вул. Руставелі Шота, будинок 9А, т.
+38(044)-235-61-29, skdlg@ukr.net;
місцезнаходження об’єкта/промислового майданчика – ФІЛІЯ “СТАРОКОСТЯНТИНІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО” ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА “ЛІСИ УКРАЇНИ”, Код ЄДРПОУ ВП:45052279, Місцезнаходження: 30455, Хмельницька обл., Шепетівський р-н, смт. Гриців, вул. Лісова, 18А;
мета отримання дозволу на викиди – отримання дозволу на викиди для існуючого проммайданчика, додержання вимог природоохоронного законодавства, надання права експлуатації об’єкта, з якого надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші;
відомості про наявність висновку з оцінки впливу на довкілля, в якому визначено допустимість
провадження планованої діяльності, яка згідно з вимогами Закону України «Про оцінку впливу
на довкілля» підлягає оцінці впливу на довкілля
– висновок відсутній, діяльність не підпадає під
сферу застосування оцінки впливу на довкілля згідно ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля».
загальний опис об’єкта (опис виробництв та технологічного устаткування) – підприємство
спеціалізується на лісозаготівлі. На проммайданчику задіяно твердопаливний котел.
відомості щодо видів та обсягів викидів – у результаті виробничої діяльності підприємства в
атмосферне повітря здійснюються викиди таких забруднюючих речовин стаціонарними джерелами (тон/рік): оксиди азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO + NO2]) – 0,04 т/рік, оксид вуглецю – 0,81 т/рік, речовини у вигляді суспендованих твердих частинок (мікрочастинки та волокна) – 0,12 т/рік, метан – 0,002 т/рік, азоту (1) оксид [N2O] – 0,0016 т/рік, вуглецю діоксид – 11,49 т/рік. Загальний обсяг викидів забруднюючих речовин в цілому по об’єкту складає 0,974 тон/рік (без урахування вуглецю діоксиду);
заходи щодо впровадження найкращих існуючих технологій виробництва, що виконані
або/та які потребують виконання
– не розроблялися, так як об’єкт відноситься до 3-ої групи,
відповідно до вимог Наказу МОНПСУ №108 від 09.03.2006р;
перелік заходів щодо скорочення викидів, що виконані або/та які потребують виконання – не
розроблялися, встановлені нормативи гранично допустимих викидів відповідно до затверджених наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 22.10.2008 року №541 (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 17.09.2015 року №337) не перевищуються.
дотримання виконання природоохоронних заходів щодо скорочення викидів –зобов’язання по
виконанню заходів відсутні;
відповідність пропозицій щодо дозволених обсягів викидів законодавству – пропозиції щодо
дозволених обсягів викидів відповідають чинному законодавству;
адреса обласної держадміністрації, до якої можуть надсилатися зауваження та пропозиції
громадськості щодо дозволу на викиди
– Хмельницької обласної військової адміністрації –
29005, м. Хмельницький, майдан Незалежності, буд 2, тел. (0382) 76-50-24, regadm@admkm.gov.ua;
строки подання зауважень та пропозицій – протягом 30 календарних днів з дати
публікації даного повідомлення.

ПІЛЬГОВИКИ МОЖУТЬ ОТРИМАТИ НЕВИПЛАЧЕНІ ПІЛЬГИ

Згідно із постановою від 18.04.2023 № 340 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо надання окремих видів грошової допомоги, пільг і житлових субсидій”, пільговики можуть отримати не виплачені суми пільг.

Ідеться про кошти, що обліковувалися на рахунку для виплати пільг за обліковими записами пільговиків станом на 1 червня 2022 року, за якими не було звернень пільговиків щодо їх виплати, облік яких припинено 20 грудня 2022 року і які було повернуто АТ “Ощадбанк” на рахунок Мінсоцполітики.

Ці кошти органи Пенсійного фонду України виплачуватимуть до вересня 2023 року за зверненнями пільговиків.

Для отримання невиплачених сум пільговику потрібно подати до органу Фонду заяву довільної форми, у якій обов’язково зазначити:

  • назву документа, що дає право на пільги, його серію та номер (за наявності), ким видано документ і дату його видачі (з пред’явленням оригіналу зазначеного документа або електронного посвідчення ветерана);
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які мають відмітку в паспорті громадянина України про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
  • серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України або свідоцтва про народження, або тимчасового посвідчення громадянина України, ким видано документ і дату його видачі;
  • номер рахунка (за стандартом IBAN) та найменування банку, в якому відкрито рахунок для зарахування суми невиплаченої пільги.

У разі смерті пільговика, на обліковому записі якого станом на 1 червня 2022 року обліковувалися залишки коштів пільг, член його сім’ї, на якого поширювалися пільги та інформація про якого є в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, може отримати не виплачені пільговику кошти, звернувшись до органу Пенсійного фонду України із заявою довільної форми (де має зазначити власне ім’я та прізвище, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків, дані паспорта громадянина України, номер рахунка (за стандартом IBAN) та найменування банку, в якому відкрито рахунок) та копіями необхідних документів (свідоцтво про смерть пільговика, його паспорт та номер платника податків). 

ДО УВАГИ ОТРИМУВАЧІВ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ!

Житлові субсидії на неопалювальний сезон, який триває з 1 травня по 30 вересня, буде продовжено більшості домогосподарств автоматично. 

Водночас, якщо: 

  • у складі вашого домогосподарства є внутрішньо переміщені особи;
  • не всі зареєстровані у вашому домогосподарстві особи проживають за місцем реєстрації;
  • ви орендуєте для проживання житлове приміщення; 
  • ви бажаєте призначити житлову субсидію на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Для продовження субсидії на неопалювальний період вам необхідно подати до Пенсійного фонду України заяву та декларацію про доходи. 

Подати документи можна в один із способів:

  • особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України;
  • поштою, на адресу органу Фонду;
  • online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України чи мобільний застосунок Пенсійний фонд.

Як і раніше, документи на призначення субсидій можна подавати до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг, через портал Дія.

Якщо ваше домогосподарство належить до зазначених категорій громадян, не гайте часу, якнайшвидше зверніться до органів Фонду, щоб субсидію на неопалювальний період вам було призначено вчасно!

ВНЕСЕНО ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЗНАЧЕННЯ ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ

18 квітня 2023 року Кабінет Міністр України ухвалив постанову “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо надання окремих видів грошової допомоги, пільг і житлових субсидій”.

Документ передбачає, зокрема: 

  • можливість призначення субсидії особам, які не менше місяця перебували в полоні, що підтверджується відповідними відомостями та/або документами;
  • у разі коли зареєстроване/задеклароване або фактичне місце проживання відмінне від адреси домогосподарства, під час призначення житлової субсидії не враховуються доходи осіб, які перебувають у полоні або вважаються безвісно відсутніми за рішенням суду, або мають правовий статус осіб, зниклих безвісти;
  • можливість надавати у відомостях про особу адресу, за якою вона задекларована (раніше передбачалося використання лише зареєстрованого та фактичного місця проживання). При цьому житлова субсидія може призначатися тільки за одним місцем проживання людини – зареєстрованим, задекларованим або фактичним;
  • длярозрахунку розміру житлових субсидій в опалювальний сезон домогосподарствам, які внаслідок збройної агресії російської федерації проти України залишилися без централізованого постачання теплової енергії та/або постачання природного газу і для обігріву житлових приміщень використовують побутові електроприлади, застосовуються соціальні нормативи на комунальну послугу з постачання та розподілу електричної енергії для індивідуального опалення (якщо домогосподарства знаходяться на територіях, де ведуться  чи велися бойові дії або тимчасово окупованих територіях, визначених в наказі Мінреінтеграції від 22 грудня 2022 року № 309);
  • обмеження строку, який надається для виправлення помилки в заяві та/або декларації на час хвороби заявника – відтепер такий строк можна подовжувати на час хвороби субсидіанта, але не довше ніж до дня закінчення опалювального або неопалювального сезону;
  • зобов’язання протягом 30 календарних днів інформувати уповноважений орган, якщо особа із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства перебували за кордоном сукупно більш як 60 днів в періоді, за який враховуються доходи.

Більшість змін, пов’язаних зі запровадженням зазначених новацій, буде реалізовано органами Пенсійного фонду України без звернення громадян. Однак деяким одержувачам житлових субсидій для оформлення виплати з урахуванням нових умов і тим самим збільшення її розміру потрібно звернутись до Фонду. Зокрема, це стосується представників домогосподарств, у складі яких є особи, що перебувають/перебували в полоні, і це підтверджується відомостями та/або документами, наданими уповноваженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, державними реєстраторами, суб’єктами державної реєстрації, установами та організаціями в порядку та випадках, визначених законодавством.

Також громадянам, які одержують субсидії, варто пам’ятати про необхідність інформувати органи Фонду щодо змін у майновому стані чи складі родини, якщо це впливає на призначення субсидії.

Подати необхідні документи до Фонду можна в один із способів:

  • – особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України або до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг;
  • – поштою, на адресу органу Фонду;
  • – online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний застосунок Пенсійний фонд чи через портал Дія.

Довідково

Реєстрація місця проживанняпередбачаєподаннязаявипрореєстраціюмісцяпроживаннядореєструтериторіальноїгромадив паперовій формі.

Декларація місця проживанняпередбачаєподаннядеклараціїпромісцепроживанняв електронній формідоЄдиногодержавноговебпорталуелектронних послуг з подальшим внесенням такої інформації до реєстру територіальної громади.

СТАНЬТЕ ПАТРОНАТНИМ ВИХОВАТЕЛЕМ!

Патронат над дитиною згідно із статтею 252 Сімейного кодексу України це тимчасовий догляд, виховання та реабілітація дитини в сім’ї патронатного вихователя на період подолання дитиною, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин. Діяльність патронатного вихователя регулюється згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2021 р. № 893.

📌Метою патронату над дитиною є забезпечення захисту прав дитини, яка через складні життєві обставини тимчасово не може проживати разом з батьками/законними представниками.

📝Кандидатом у патронатні вихователі може бути особа, яка виявила бажання виконувати обов’язки патронатного вихователя на професійній основі, а також має:

  • повнолітнього члена сім’ї (чоловік або дружина, син чи донька, інший член сім’ї) чи повнолітню особу, які проживають на спільній житловій площі з кандидатом у патронатні вихователі, готові бути добровільним помічником кандидата у патронатні вихователі та разом з ним пройти навчання, яке триває 12 днів;
  • належні житлово-побутові умови за місцем свого фактичного проживання, у тому числі наявність окремої кімнати (крім прохідних кімнат, кімнат мансардного або підвального типу) та побутових зручностей.

🥰Особа, яка виявила бажання стати кандидатом у патронатні вихователі, подає до служби у справах дітей за місцем свого фактичного проживання заяву та відповідні документи.

📌За результатами навчання, регіональний центр протягом місяця після його завершення: видає рекомендацію про можливість надання послуги патронату над дитиною.

🗓Строк перебування дитини у сім’ї патронатного вихователя від 3-х до 6-ти місяців.

📍Соціальна допомога виплачується на кожну дитину, влаштовану до сім’ї патронатного вихователя, та використовується патронатним вихователем у повному обсязі для задоволення її потреб. Розмір соціальної допомоги становить 2,5 прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку на місяць, для дітей з інвалідністю – 3,5 прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку на місяць. Грошове забезпечення виплачується патронатному вихователю за надану послугу патронату над дитиною та становить 5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб на місяць.💙💛