Інформація про набрання чинності Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану»

                                                             Додаток до листа від 11.08.2023 № 11979/5/22-01-68-11

Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану»визначив порядок та умови повернення суб’єктів господарювання, які використовували спрощену систему з особливостями оподаткування, встановлену пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання таких особливостей оподаткування. Також Закон № 3219 врегулював питання визначення граничного обсягу доходу після повернення на ставку та групу єдиного податку, визначеного главою 1 розділу XIV Кодексу, та особливості справляння єдиного податку платників, які до 1 серпня 2023 року використовували спрощену систему з особливостями оподаткування. 

На найбільш поширені питання платників податків, спричинені введенням в дію Закону № 3219,  відповіла начальник Шепетівської деравної податкової інспекції Головного управління  ДПС у Хмельницькій області Валентина Ординська.

1. ДО ЯКОГО ПЕРІОДУ ДІЄ СПРОЩЕНА СИСТЕМА З ОСОБЛИВОСТЯМИ ОПОДАТКУВАННЯ?

З урахуванням змін, внесених Законом, спрощена система з особливостями оподаткування діє до 1 серпня 2023 року, тобто по 31 липня 2023 року включно (прим. 1) [1]. Пункт 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

2. ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ДІЇ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ОПОДАТКУВАННЯ, ЯКИМ ЧИНОМ ВІДБУВАТИМЕТЬСЯ ПЕРЕХІД ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ, ЯКІ ДО 01 СЕРПНЯ 2023 РОКУ БУЛИ ЗАРЕЄСТРОВАНІ НА ТАКІЙ СИСТЕМІ, ТА НА ЯКУ САМЕ СИСТЕМУ ОПОДАТКУВАННЯ?

Платники єдиного податку третьої групи, які станом на 31 липня 2023 року використовували спрощену систему з особливостями оподаткування, з 1 серпня 2023 року автоматично будуть переведені на застосовування системи оподаткування (на відповідну ставку та групу єдиного податку або на загальну систему оподаткування), на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування (прим. 1). [1]. Абзац перший підпункту 9-1.1 пункту 9-1 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

3 НА ЯКУ СИСТЕМУ ОПОДАТКУВАННЯ БУДУТЬ ПЕРЕВЕДЕНІ НОВОСТВОРЕНІ СУБ’ЄКТИ ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЯКІ З ДНЯ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ЗАРЕЄСТРОВАНІ НА СПРОЩЕНІЙ СИСТЕМІ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ОПОДАТКУВАННЯ?

Новостворені суб’єкти господарювання, які з дня державної реєстрації обрали спрощену систему з особливостями оподаткування, автоматично будуть переведені на застосування єдиного податку третьої групи із ставкою у розмірі, визначеному підпунктом 2 пункту 293.3 статті 293 Кодексу, тобто на 5 відсотків доходу (прим. 1). [1]. Абзац другий підпункту 9-1.1 пункту 9-1 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

4 ЧИ НЕОБХІДНО ПІСЛЯ ПОВЕРНЕННЯ НА ЗАСТОСУВАННЯ ЄДИНОГО ПОДАТКУ ТРЕТЬОЇ ГРУПИ ЗІ СТАВКОЮ 3 АБО 5 ВІДСОТКІВ ВКЛЮЧАТИ ДО СУМИ ГРАНИЧНОГО ДОХОДУ (1167 РОЗМІРІВ МІНІМАЛЬНОЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ, ВСТАНОВЛЕНОЇ НА 1 СІЧНЯ ПОДАТКОВОГО (ЗВІТНОГО) РОКУ) ДОХІД, ОТРИМАНИЙ ТАКИМ ПЛАТНИКОМ В ПЕРІОД ЗАСТОСУВАННЯ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ОПОДАТКУВАННЯ?

Дохід, отриманий у період застосування спрощеної системи з особливостями оподаткування, не включається до обсягу доходу, визначеного для відповідної групи платників єдиного податку, встановленого пунктом 291.4 статті 291 Кодексу (прим. 1). [1]. Абзац другий підпункту 9-1.4.1 підпункту 9-1.4 пункту 9-1 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу. 20 Платники, які після припинення дії спрощеної системи з особливостями оподаткування автоматично або самостійно відмовляться від використання спрощеної системи з особливостями оподаткування, повинні до першого числа місяця, наступного за календарним місяцем в якому відбулось повернення (до 1 вересня 2023 року), виконати вимоги щодо приведення здійснюваних видів господарської діяльності у відповідність до видів діяльності, дозволених пунктами 291.5 та 291.5-1 статті 291 Кодексу (прим. 1). [1]. Абзац другий підпункту 9-1.4.2 підпункту 9-1.4 пункту 9-1 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

5 ПІСЛЯ ПРИПИНЕННЯ ДІЇ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ОПОДАТКУВАННЯ, ЯК НЕОБХІДНО РОЗРАХОВУВАТИ ГРАНИЧНИЙ ОБСЯГ ДОХОДУ ДЛЯ ПОДАЛЬШОГО ПЕРЕБУВАННЯ НА ЄДИНОМУ ПОДАТКУ ТРЕТЬОЇ ГРУПИ ЗІ СТАВКОЮ 3 АБО 5 ВІДСОТКІВ?

У 2023 році граничний обсяг доходу для платників єдиного податку третьої групи зі ставкою 3 або 5 відсотків визначається пропорційно до кількості календарних місяців поточного календарного року, протягом яких платник єдиного податку не застосовував спрощену систему з особливостями оподаткування (прим. 1). Наприклад, якщо з 01 січня по 31 липня 2023 року суб’єкт господарювання застосовував спрощену систему з особливостями оподаткування та з 01 серпня повернувся на сплату єдиного податку третьої групи зі ставкою 3 або 5 відсотків, граничний обсяг доходу для такого платника на 5 місяців до кінця 2023 року становитиме 3 257 875 гривень. Розрахунок граничного обсягу доходу на 2023 рік: 1 167 розмірів мінімальної заробітної плати, визначеної на 1 січня 2023 року * 6 700 грн = 7 818 900 грн. Розрахунок граничного обсягу доходу на 5 місяців до кінця 2023 року: (7 818 900 грн / 12 місяців) * 5 місяців = 3 257 875 грн. [1]. Підпункт 9-1.4.3 підпункту 9-1.4 пункту 9-1 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

6 ЯК БУТИ СУБ’ЄКТАМ ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЯКІ В ПЕРІОД ЗАСТОСУВАННЯ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ОПОДАТКУВАННЯ, ПЕРЕЙШЛИ НА ЗДІЙСНЕННЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЯКА ВІДПОВІДНО ДО ПУНКТІВ 291.5 ТА 291.5-1 СТАТТІ 291 КОДЕКСУ Є ЗАБОРОНЕНОЮ ДЛЯ ПЛАТНИКІВ ЄДИНОГО ПОДАТКУ?

Суб’єкти господарювання, які у 2023 році використовували спрощену систему з особливостями оподаткування та втратили право або самостійно відмовилися від її використання та були переведені на сплату інших податків і зборів, визначених Кодексом, мають право у 2023 році повторно здійснити перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу та за умови дотримання вимог глави 1 розділу XIV Кодексу. При цьому, платники податків, які станом на 1 серпня 2023 року не зареєстровані платниками податку на додану вартість, мають право до 1 вересня 2023 року подати заяву про перехід на застосування єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 відсотків. Такі суб’єкти господарювання вважатимуться платниками єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 відсотків з 1 серпня 2023 року за умови зазначення в рядку 5.1 заяви дати переходу з 1 серпня 2023 року (прим. 1). [1]. Підпункт 9-1.4.4 підпункту 9-1.4 пункту 9-1 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

7. ЩОДО СКАСУВАННЯ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ФІЗИЧНИХ ОСІБ – ПІДПРИЄМЦІВ – ПЛАТНИКІВ ЄДИНОГО ПОДАТКУ І ТА ІІ ГРУП НЕ СПЛАЧУВАТИ ЄДИНИЙ ПОДАТОК

Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) внесено зміни з 01.08.2023, зокрема, до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) щодо скасування можливості для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку І та ІІ груп не сплачувати єдиний податок (крім тих, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих територіях України, станом на дату початку бойових дій, або тимчасової окупації).

Згідно з абзацом першим п.п. 9.1 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, редакція якого діяла до 01.08.2023, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої групи мали право не сплачувати єдиний податок.

Законом № 3219 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, згідно з яким установлено, що з 01 серпня 2023 року фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої групи, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України станом на дату початку бойових дій або тимчасової окупації, мають право не сплачувати єдиний податок за період з першого числа місяця, в якому почалися бойові дії на відповідній території, виникла можливість бойових дій або почалася тимчасова окупація такої території, до останнього числа місяця, в якому було завершено такі активні бойові дії, припинено можливість бойових дій або завершено тимчасову окупацію.

При цьому такі особи не заповнюють декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за період, в якому відповідно до абзацу першого п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ єдиний податок не сплачувався.

Для таких платників єдиного податку, які скористалися правом не сплачувати єдиний податок, контролюючий орган не проводить нарахування авансових внесків з єдиного податку, визначене п. 295.2 ст. 295 ПКУ.

Податкові зобов’язання із сплати єдиного податку нараховуються таким платникам єдиного податку за періоди, за які був сплачений єдиний податок, що відображені в декларації платника єдиного податку.

Штрафні санкції та пеня за несплату (неперерахування) або сплату (перерахування) не в повному обсязі авансових внесків з єдиного податку у порядку та строки, визначені ПКУ, до таких платників не застосовуються.

Дати початку та завершення активних бойових дій, виникнення та припинення можливості бойових дій або початку та завершення тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі – Перелік територій).

Перелік територій визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку. Перелік територій затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 зі змінами та доповненнями.

Норми п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ не застосовуються з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому було проведено державну реєстрацію зміни місцезнаходження фізичної особи – підприємця на іншу, ніж зазначена в абзаці першому п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, територію України.

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості

(відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про
 ефективне використання державних коштів» (зі змінами))

1Найменування предмету закупівлііззазначенням коду єдиного закупівельного словника:

«код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо» (Вугілля кам’яне марки П (6-100); Вугілля кам’яне марки Г(Г2) (13-100))»

ID номер закупівлі:UA-2023-08-08-003421-a

КЕКВ 2275 – Оплата інших енергоносіїв

Місце поставки – Заклади та установи Грицівської селищної ради, Хмельницька обл., Шепетівський район, смт Гриців, , с. Велика Шкарівка, с. Крачанівка, с. Сасанівка, с. Микулин.

2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:

Технічні та якісні характеристиками предмета закупівлі визначені з урахуванням вимог:

  • ДСТУ 3472:2015;
  • Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон про закупівлі);
  • Постанова КМУ №1178, та інші нормативно – правові акти, що стосуються предмета закупівлі

Термін постачання – з моменту укладання договору до 30.09.2023 р

Кількісні характеристики відповідно до потреби Замовника:

Вугілля кам’яне марки П (6-100) – 102 тонн;

Вугілля кам’яне марки Г(Г2) (13-100) – 16 тонн.

3. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:

Очікувана вартість закупівлі визначена з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».

Основні джерела інформації для визначення очікуваної вартості:

  1. Система «Prozorro». Аналіз закупівель інших Замовників.

Враховуючи необхідний обсяг закупівлі очікувана вартість закупівлі, становить – 945 600,00 гривень (Дев’ятсот сорок п’ять тисяч шістсот гривень 00 копійок) з ПДВ.

Умови оплати –  після плата, 7 робочих днів.

Умови призначення, розмір та тривалість виплати допомоги по безробіттю, в тому числі під час дії воєнного стану

Умови надання допомоги по безробіттю, механізм обчислення службою зайнятості страхового стажу, тривалість та розмір допомоги по безробіттю визначені Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі – Закон) та Порядком надання допомоги по безробіттю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2022 №735. Відповідно до частини 1 статті 22 Закону, право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж сім місяців.

Допомога по безробіттю. Для застрахованих осіб розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу), залежно від страхового стажу, але не менше ніж мінімальний розмір допомоги по безробіттю, встановлений для цієї категорії осіб:

  ✔до 3 років страхового стажу — допомога призначається на 180 календарних днів (розмір допомоги 50% від середньої заробітної плати);

✔від 3 до 6 років — 210 календарних днів (55%);

  ✔від 6 до 12 років — 240 календарних днів (60%);

  ✔від 12 до 18 років — 270 календарних днів (65%);

  ✔від 18 до 24 років — 300 календарних днів (70%);

  ✔від 24 до 30 років — 330 календарних днів (75%);

✔понад 30 років — 360 календарних днів (80%).

Якщо безробітний(а) має страховий стаж менше 7 місяців або звільнений(а) з останнього місця роботи (служби) з підстав, зазначених в частині 3 статті 23 Закону, то допомога по безробіттю призначається у мінімальному розмірі.

На період дії воєнного стану, відповідно до п.33 розділу VIII«Прикінцеві положення» Закону:

допомога по безробіттю призначається з першого дня після дня надання статусу безробітного;

– тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 90 календарних днів;

для осіб передпенсійного віку (за рік до досягнення відповідного віку та за наявності необхідного для призначення пенсії за віком страхового стажу), тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів.

До відома: станом на 01 серпня 2023 року максимальний розмір допомоги по безробіттю становить 6700 гривень.

ЯК ПОДАТИ ЗАЯВУ НА ПРИЗНАЧЕННЯ ПІЛЬГИ З ОПЛАТИ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ ОНЛАЙН?

Подати документи на оформлення пільги можна online – через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. 

Пропонуємо покроковий алгоритм дій.

1. Перед тим, як приступити до подання заяви, готуємо скановані копії необхідних документів, зроблені з оригіналів.

2. Заходимо на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України(https://portal.pfu.gov.ua/) та авторизуємось за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

3. В особистому кабінеті на панелі зліва в розділі “Комунікації з ПФУ“ обираємо опцію “Заява на житлову субсидію чи пільгу“.

4. Надаємо згоду на дистанційне інформування та натискаємо кнопку “Продовжити”.

5. У спливаючому вікні “Заяви на житлову субсидію чи пільгу”обираємо саме той розділ, який потрібний для призначення пільги. Якщо дані про пільговика не внесено до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, що мають на пільги, то обираємо опцію “Заява про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги“.

Якщо ж інформація про пільговика вже наявна в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, що мають право на пільги (Реєстр), заходимо в розділ “Заява про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу”(п. 10 цієї Інструкції).

6. Зайшовши в розділ “Заява про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають на пільги“,заповнюємо електронну форму: вказуємо персональні та адресні дані, інформацію про місце фактичного проживання та реєстрації пільговика, вносимо дані документів, що надають право на пільги. 

7. Додаємо до заяви підготовлені скан-копії документів.

8. Надаємо згоду на передачу та обробку персональних даних та натискаємо кнопку “Сформувати заяву“,розміщену в кінці онлайн-форми.

9. Перевіряємо дані сформованої заяви та надсилаємо до Пенсійного фонду України.

10. Зайшовши в розділ “Заява про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу”, крім загальних даних про заявника, зазначаємо реквізити документа, що посвідчує особу, вносимо адресні дані та вказуємо інформацію про пільги (категорію пільговика, вид призначення, бажану дату призначення пільги), а також дані щодо виплати пільги (пошта чи банк).

11. Додаємо відомості про житлово-комунальні послуги, дані про домогосподарство, членів домогосподарства (учасників звернення), інформацію про доходи-витрати членів домогосподарства.

12. Надалі повторюємо всі дії, як і при подачі заяви про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (з п. 8 цієї Інструкції): надаємо згоду на передачу та обробку персональних даних, натиснувши кнопку “Сформувати заяву”,перевіряємо правильність заповнення сформованого документа та надсилаємо заяву до Фонду.

Довідково

Через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України також можна подати такі документи щодо пільг:

  • заяву на перерахунок раніше призначеної пільги;
  • заяву на зміну способу виплати пільги (з пошти на банк чи навпаки);
  • заяву про припинення виплати пільги.

УДОСКОНАЛЕНО МЕХАНІЗМ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ ПОТЕРПІЛИМ ВНАСЛІДОК НЕЩАСНОГО ВИПАДКУ НА ВИРОБНИЦТВІ АБО ПРОФЕСІЙНОГО ЗАХВОРЮВАННЯ

Набрала чинності постанова КабінетуМіністрівУкраїнивід 14.07.2023 775 “Деякіпитанняреалізації прав потерпілихвнаслідокнещасноговипадку на виробництві та професійногозахворювання на отриманнясоціальнихпослуг“. Що передбачає новий документ і про які зміни йдеться?

Соціальніпослуги за двоманапрямками

Для врахування індивідуальних потреб людей, які постраждали внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, держава передбачила їм відшкодування витрат на соціальні послуги за двома основними напрямками:

  • догляд вдома;
  • натуральна допомога.

Догляд вдома

Як і раніше, постраждалий на виробництві самостійно обрає спосіб отримання соціальної послуги догляду вдома: або шляхом укладання договору з особою (юридичною / фізичною), яка надає такі послуги, або  шляхом виплати щомісячної грошової компенсації за надання соціальної послуги догляду вдома членом сім’ї (іншою особою). 

При цьому розширено перелік видів соціальних послуг, за які надається компенсація у разі здійснення догляду вдома членом сім’ї (іншою особою). Відтепер, у разі визначення потреби,  потерпілому, окрім компенсації за надання постійного стороннього догляду, надається щомісячна компенсація за здійснення спеціального медичного догляду та побутового обслуговування.

Розміри щомісячної грошової компенсації:

– мінімальна заробітна плата, якщо визначено потребу в спеціальному медичному догляді (6700 грн);

– половина розміру мінімальної заробітної плати, якщо визначено потребу постійному сторонньому догляді (3350 грн);

– чверть розміру мінімальної заробітної плати, якщо визначено потребу в побутовому обслуговуванні (1675 грн).  

Потреба в конкретному виді догляду визначається: 

  • висновком лікарсько-консультативної комісії (ЛКК),
  • та/або медичним висновком про здатність до самообслуговування та потребу в сторонній допомозі,
  • та/або випискою з акта огляду медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) (довідкою до такого акта огляду), 
  • та/або індивідуальною програмою реабілітації особи з інвалідністю (ІПР) (у разі її складення).

Важливо!

Якщо потерпілому визначено потребу у спеціальному медичному догляді, постійному сторонньому догляді та побутовому обслуговуванні, щомісячна компенсація по кожному з них може надаватися одночасно.

Натуральна допомога

Потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання може щомісячно компенсуватися вартість санітарно-гігієнічних засобів, продуктів харчування, одягу, взуття та інших предметів першої необхідності. 

Компенсація надається як частина розміру мінімальної заробітної плати, в залежності від виду натуральної допомоги, на підставі переліку заходів, що визначається соціальним менеджером після проведеного обстеження. 

При цьому компенсація може надаватися на всі визначені засоби одночасно.

Хто визначає потребу у наданні соціальних послуг

Оцінювання потреб потерпілих, інформацію про яких передано органами Пенсійного фонду України уповноваженим органами місцевої влади, проводиться соціальним менеджером/фахівцем із соціальної роботи/соціальним працівником,який складає акт оцінки потреб сім’ї/особи (за затвердженою формою), враховуючи відомості, зазначені у висновку ЛКК та/або медичному висновку про здатність до самообслуговування та потреби в сторонній допомозі, та/або виписці з акта огляду МСЕК (довідки до такого акта огляду), та/або в ІПР (у разі її складення) та заповнює перелік заходів для розрахунку розміру щомісячної грошової компенсації вартості заходів, необхідних для надання соціальної послуги натуральної допомоги потерпілому.

Важливо!

Соціальна послуга догляду вдома та соціальна послуга натуральної допомоги можуть надаватись одночасно.

ПОЯСНІТЬ, ЧИ СПРАВДІ ПРИДБАНИЙ ЗА РАХУНОК СПЛАТИ ДОБРОВІЛЬНИХ ВНЕСКІВ СТАХОВИЙ СТАЖ НЕ МОЖЕ СТАНОВИТИ БІЛЬШЕ ПОЛОВИНИ ЗАГАЛЬНОГО СТРАХОВОГО СТАЖУ ?

Законодавчо не встановлено жодних обмежень щодо тривалості періоду, протягом якого допустимо сплачувати добровільні внески у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.  

Сплачувати внески можна протягом того часу, який людина визначить самостійно, але до моменту, коли їй буде призначено пенсію.  

Платежі можна здійснювати як упродовж кількох місяців, так і протягом кількох років.

МОЇЙ МАМІ У СЕРПНІ ВИПОВНЮЄТЬСЯ 60 РОКІВ, ВОНА МАЄ 29 РОКІВ 9 МІСЯЦІВ СТАЖУ, ЗАРАЗ НЕ ПРАЦЮЄ. НЕВЖЕ ДЛЯ ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ ЇЙ ПОТРІБНО ЧЕКАТИ ДОСЯГНЕННЯ 63 – РІЧНОГО ВІКУ ?

Вік виходу на пенсію за віком в Україні визначає тривалість страхового стажу, набутого особою – це 60 або 63, або 65 років. При цьому право на призначення пенсії за віком після досягнення 60 років у 2023 році виникає за наявності в людини 30 років страхового стажу (ст. 26  Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”). 

Якщо ж у 60-річному віці необхідного страхового стажу не набуто, то право на пенсію виникне при досягненні більш пізнього віку.

Проте за наведених обставин вийти на пенсію можна і до досягнення 63-річного віку, якщо ваша мама буде офіційно працевлаштована та набуде 3 місяці страхового стажу або якщо на ім’я вашої мами укласти договір про добровільну сплату страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування  та сплачувати протягом трьох місяців добровільні внески у розмірі не менше мінімального страхового внеску (по 1474 грн щомісяця). 

Після набуття 30 років страхового стажу, ваша мама може звернутись за призначенням пенсії. 

Важливо:

Якщо особі в 2023 році виповнилося 60 років, а 30 років страхового стажу вона набуде пізніше (в 2024, 2025 році), то за призначенням пенсії вона має право звернутися з моменту набуття вищезазначеного розміру страхового стажу, оскільки тривалість необхідного страхового стажу визначається на час досягнення пенсійного віку (абзац 2 частини 4 статті 26 Закону України“Прозагальнообов’язковедержавнепенсійнестрахування”).

МИ ПРИДБАЛИ МОТОЦИКЛ ВАРТІСТЮ 21000 ГРН. ЧИ ПОЗНАЧИТЬСЯ ЦЕ ПРИДБАННЯ НА ПРИЗНАЧЕННІ СУБСИДІЇ?

Не позначиться.

Мотоцикли, вартість яких на дату набуття права власності не перевищує чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, з якого призначається субсидія (у 2023 році це 26 800 грн), не належать до переліку транспортних засобів, наявність яких може спричинити відмову в призначенні субсидії (пункт 14 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848).

ПРО ВИПЛАТУ ЩОРІЧНОЇ ОДНОРАЗОВОЇ ДОПОМОГИ ДО ДНЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2023 № 754 «Деякі питання соціального захисту ветеранів війни та жертв нацистських переслідувань» затверджено:

  1. Порядок використання коштів державного бюджету для забезпечення соціального захисту ветеранів війни та жертв нацистських переслідувань;
  2. Порядок здійснення у 2023 році разової грошової виплати до Дня Незалежності України, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань».

Виокремлено чотири групи отримувачів разової грошової виплати до Дня Незалежності України, виплату яким здійснюватиме лише Пенсійний фонд України (у 2022 році  2-4 групі  виплату здійснювали органи соціального захисту населення):

  • група 1 – особи, які отримують пенсію/щомісячне довічне грошове утримання. Пенсіонерам разова грошова  допомога виплачується через АТ «Укрпошта» та уповноважені банківські установи разом з пенсією (щомісячним довічним грошовим утриманням) загальною сумою.  
  • група 2 – особи, що проходять службу в силових структурах (крім пенсіонерів). Заявки щодо коштів для проведення виплат разової грошової  допомоги зазначеним особам надають силові відомства до територіальних органів Пенсійного фонду України. Відповідні кошти перераховуються на небюджетні рахунки військових частин, установ, організацій за місцем їх служби.
  • група 3 – особи, які перебувають в установах виконання покарань і слідчих ізоляторах. Інформацію щодо зазначених осіб надають установи виконання покарань до територіальних органів Пенсійного фонду України. Відповідні кошти перераховуються на небюджетні рахунки установ виконання покарань і слідчих ізоляторів.
  • група 4 – інші особи. Таким особам особам   разова грошова допомога буде виплачуватися за їх зверненнями до територіальних органів Пенсійного фонду України шляхом перерахування на поточні рахунки в уповноважених банках. 

Особи, що набули відповідного статусу згідно із статтями 6, 7, 9, 10, 101, 11 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”  до 24 серпня поточного року включно, яким грошову допомогу не виплачено станом на 1 жовтня, мають право звернутися щодо її виплати до органів Пенсійного фонду України за задекларованим/зареєстрованим місцем проживання (перебування) та отримати її до 1 листопада поточного року.

Грошова допомога не виплачується в разі смерті отримувача грошової допомоги.

Розміри виплат:

№ з/пКатегоріяотримувачівРозмір виплат, у 2023 році, грн
123
Особи з інвалідністю внаслідок війни І групи3 100,00
Особи з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи2 900,00
Особи з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи2 700,00
2.Учасникибойовихдій1 000,00
3.Особи, якімаютьособливі заслуги перед Батьківщиною3 100,00
4Члени сімейзагиблих (померлих) ветераніввійни650,00
5.Учасникивійни450,00

Ринок праці Хмельниччини

Станом на 1 серпня 2023 року кількість зареєстрованих безробітних становила 2,8 тисячі осіб, в тому числі  86 учасників бойових дій,  245безробітних з числавнутрішньо переміщених осіб. Серед безробітних:

73,9% – жінки;

47,1% – мешканці сільської місцевості;

25,0% – молодь віком до 35 років.

У січні-липні 2023 року послугами Хмельницької обласної служби зайнятості скористалися 16,0 тис. громадян. Про потребу у кваліфікованих працівниках в області поінформували 2 143 роботодавці. В базі даних  налічувалось 8,3 тисячі вакансій. Середній розмір оплати праці становив  9350 гривень.

Понад 60% вакансій припадають на робітничі професії. Популярними залишаються професії: лікарів, швачок, водіїв автотранспортних засобів,  продавців продовольчих товарів, продавців-консультантів, кухарів, інспекторів пенітенціарної системи, бухгалтерів, економістів, інженерів.  Крім того, існує потреба у робітниках найпростіших професій, а це – підсобні робітники, охоронники, двірники, вантажники тощо.

За7 місяців 2023 року:

  • працевлаштовано майже 5 тис. осіб;
  • 466людей було залучено до громадських та інших робіт тимчасового характеру;
  • 726 осіб проходили професійне навчання;
  • 160громадян отримали ваучер на навчання.

За результатами оцінки бізнес-плану та проведеної співбесіди, з початку року Державний центр зайнятості ухвалив позитивні рішення щодо надання мікрогрантів 56особам, які будуть провадити підприємницьку діяльність уХмельницькій області.