Створення сімейних молочних ферм – це можливість сільським жителям працювати вдома та отримувати стабільний прибуток

Створення сімейних молочних ферм – це можливість сільським жителям працювати вдома та отримувати стабільний прибуток. Вже понад два роки на Хмельниччині активізувався даний напрямок самозайнятості на селі. І ми можемо бачити позитивні приклади, які спонукають сусідів і самим задуматися над створенням сімейної ферми. Департамент розвитку промисловості та агропромислового комплексу активно популяризує цю нішу.

Днями у директора Департаменту Олега Омелянюка відбулася розмова із сім’єю Шлюсарів з села Вільківці Чемеровецького району, які націлені на створення сімейної ферми. Допомогти сім’ї долучилася також голова села Анжела Стецюк, яка власним досвідом показує, що у селі можна отримати заробіток: вона ще з 12 людьми створила кооператив по вирощуванні грибів. Любові Шлюсар від працівників Департаменту отримала рекомендації щодо першочергових кроків по створенню СФГ, а також інформацію щодо Обласної програми «Часткова компенсація вартості придбаної сільськогосподарської техніки та обладнання (включаючи приватний сектор)».

Кроки створення сімейних фермерських господарствбез статусу юридичної особи

Обов’язковою умовою для створення сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи (далі – СФГ) є наявність земельної ділянки, наданої у власність та/або користування, у тому числі в оренду, для ведення фермерського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, особистого селянського господарства.

Реєстрація сімейного фермерського господарства

Фермерське господарство набуває статусу сімейного виключно за умови використання праці членів однієї сім’ї у розумінні статті 3 Сімейного кодексу України, відповідно до зазначених нижче кроків:

1. Підготовка установчих документів: договору або декларації

Договір про створення сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи укладається фізичною особою спільно з членами її сім’ї та підлягає нотаріальному посвідченню за місцем розташування майна та земельних ділянок фермерського господарства.

У разі одноосібного ведення такого господарства – фізичною особою самостійно складається декларація про створення СФГ в письмовій формі, яку нотаріально посвідчувати не потрібно.

Типова форма договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства затверджена наказом Мінагрополітики від 05.04.2019 № 177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.04.2019 за № 438/33409.

2. Звернення до державного реєстратора для реєстрації СФГ

Необхідно звернутися до державного реєстратора і подати такий пакет документів:

  • у разі звернення фізичною особою – підприємцем особисто, заявник пред’являє документ, що відповідно до закону посвідчує його особу;
  • у разі подання документів уповноваженою особою подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що підтверджує його повноваження, зокрема довіреність, (крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі), а також пред’являється документ, що відповідно до закону посвідчує особу представника;
  • заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем, що підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;
  • заява про обрання фізичною особою спрощеної системи оподаткуваннята/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, але тільки за бажанням заявника;
  • нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування;
  • для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, але не має повної цивільної дієздатності; – декларація або договір про створення СФГ.

Якщо фізична особа вже зареєстрована як фізична особа – підприємець, але бажає створити сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи, то можливо внести зміни до відомостей про фізичну особу – підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі, для цього подаються такі документи:

  • у разі звернення фізичною особою – підприємцем особисто, заявник пред’являє документ, що відповідно до закону посвідчує його особу,
  • у разі подання документів уповноваженою особою подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що підтверджує його повноваження (крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі), а також пред’являється документ, що відповідно до закону посвідчує особу представника;
  • заява про державну реєстрацію змін до відомостей про фізичну особу – підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі, яка підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;
  • договір (декларація) про створення СФГ.

3. Постановка на облік в органах ДПС, як платника податків

Зареєстровані в установленому порядку СФГ, подають заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Заява) та ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація або обрати іншу систему оподаткування.

СФГ, яке є платником інших податків і зборів, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання Заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

ФОП щодо якої в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань містяться відомості про створення ним СФГ, які надійшли від державного реєстратора до органу ДПС, має право обрати або перейти на четверту групу платників єдиного податку за умови дотримання вимог статті 291 Податкового кодексу України:

  • здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;
  • провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;
  • не використовують працю найманих осіб; членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої статті 3 Сімейного кодексу України;
  • площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

Зареєстровані в установленому порядку СФГ, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для четвертої групи, вважаються платниками єдиного податку з дня державної реєстрації.

На яку державну фінансову підтримку можуть розраховувати СФГ?

СФГ мають право на отримання державної підтримки за рахунок коштів державного бюджету відповідно до затверджених програм. Найпростішими формами держпідтримки для новостворених СФГ можна визначити такі: надання безвідсоткових кредитів черезУкраїнський державний фонд підтримки фермерських господарствобсязі до 500 тис гривень на конкурсних засадах на поворотній основі для використання на встановлені/заявлені цілі терміном до 5 років із забезпеченням виконання зобов’язання щодо повернення (застава, поручительство).

Механізм надання визначено Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2008 № 1102(із змінами).

Додаткова фінансова підтримка через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства без набуття статусу юридичної особи, яке зареєстроване платником єдиного податку четвертої групи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом 10 років у розмірі від 0,9 до 0,1 мінімального страхового внеску виключно за умови сплати решти внеску головою СФГ за себе та за своїх членів.

Механізм надання визначено постановою Кабінету Міністрів України від 22.05.2019 № 565.

Фінансова підтримка розвитку фермерських господарств (постанова КМУ від 7 лютого 2018 р. № 106) за напрямами:

  • спеціальна бюджетна дотація за утримання корів молочного напряму продуктивності фермерському господарству, у власності якого перебуває від п’яти корів, ідентифікованих та зареєстрованих відповідно до законодавства;
  • бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь (1 гектар) – новоствореним фермерським господарствам;
  • часткова компенсація витрат сільськогосподарським дорадчим службам, пов’язаних з наданням дорадчих послуг;
  • фінансова підтримка сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів.

Крім цього, СФГ можуть скористатися державною підтримкою за програмами:

  • розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції (постанова КМУ від 7 лютого 2018 р. № 107);
  • часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва (постанова КМУ 1 березня 2017 р. № 130 (із змінами);
  • фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів (постанова КМУ від 29 квітня 2015 р. № 300 (із змінами);
  • фінансової підтримки розвитку садівництва, виноградарства та хмелярства (постанова КМУ 15 липня 2005 р. № 587 (із змінами).

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 28 «Про затвердження Порядку надання фінансової державної підтримки суб’єктам мікропідприємництва та малого підприємництва» встановлено механізми реалізації державної програми «Доступні кредити 5-7-9 %».

Дорожня карта отримання доплати ЄСВ

Порядок надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений постановою КМУ від 22.05.2019 № 565 (зі змінами) (далі – Порядок)

Одержувачі:члени/голова сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи, яке утворене відповідно до статті 8-1 Закону України «Про фермерське господарство» та зареєстроване платником єдиного податку четвертої групи.

Розмір компенсації:протягом 10 років у розмірі від 0,9 до 0,1 мінімального страхового внеску виключно за умови сплати решти внеску головою СФГ.

Для отримання доплати необхідно:

Крок 1

Голова СФГ зобов’язаний сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Крок 2

Голова СФГ подає не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку місяця до територіального органу ДПС за місцем свого обліку як платника внеску відповідні заяви від себе та усіх членів сімейного фермерського господарства (за формою згідно з додатками 1 і 2 Порядку). До заяв голова СФГ додає копію договору (декларації) про утворення сімейного фермерського господарства.

Крок 3

Територіальний орган ДПС розглядає заяви протягом трьох робочих днів. За результатами розгляду заяв робить у реєстрі страхувальників відмітки про право члена/голови сімейного фермерського господарства на отримання доплати або у разі відмови у їх задоволенні повідомляє про це голові СФГ.

Право на отримання доплати виникає у членів/голови сімейного фермерського господарства з 1 числа місяця, наступного за місяцем подання заяви.


Довідково

Територіальний орган ДПС має право відмовити у задоволенні заяви, якщо:

  • сімейне фермерське господарство не зареєстроване платниками єдиного податку четвертої групи (згідно із главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України);
  • члени/голова сімейного фермерського господарства мають заборгованість із сплати внеску;
  • члени/голова сімейного фермерського господарства не перебувають на обліку як платники внеску в реєстрі страхувальників.

За підсумками календарного року члени/голова сімейного фермерського господарства сплачують внесок із суми доходу (прибутку), отриманого від провадження їх діяльності, у строки, передбачені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок), зменшений на суму доплати, виплаченої за рахунок бюджетних коштів.

Доплата за підсумками IV кварталу надається за рахунок бюджетних коштів наступного періоду.

У разі коли за підсумками звітного року доплата не надана у повному обсязі, територіальний орган ДПС протягом п’яти робочих днів інформує членів/голову сімейного фермерського господарства про суму страхових внесків, що не сплачені за рахунок бюджетних коштів.

Члени/голова сімейного фермерського господарства на підставі повідомлення територіального органу ДПС мають право сплатити частину внеску, що за підсумками звітного року не сплачена за рахунок бюджетних коштів.

В Україні запрацювала перша черга Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва

В Україні стартував експериментальний проект щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, який триватиме до 30 листопада 2020 року. Запровадження проекту відбулось за ініціативи Мінрегіону, Мінцифри та за підтримки проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».

Електронна система складається з Реєстру будівельної діяльності, електронного кабінету та порталу Електронної системи.

Реєстр будівельної діяльності забезпечує створення, збирання, накопичення, обробку, захист, облік інформації про об’єкти та учасників будівництва і зв’язки між ними. Електронною системою здійснюється автоматична реєстрація і внесення відповідних відомостей (даних) до Реєстру будівельної діяльності. Перевірка документів та відомостей, які вносяться до Реєстру будівельної діяльності, проводиться шляхом здійснення формато-логічного контролю та контролю із застосуванням підсистеми управління ризиками.

Портал державної електронної системи у сфері будівництва надаватиме відкритий доступ до відомостей нового Реєстру будівельної діяльності, а також актуальну статистику щодо наданих послуг, оновлювану у реальному часі, онлайн-консультації через чат-бот та калькулятор для визначення класу наслідків будівель. Інформації на порталі Електронної системи розміщується без необхідності прийняття будь-яких розпорядчих актів чи рішень посадових осіб.

Доступ замовників до результатів адміністративних послуг, що надаються за допомогою Електронної системи, здійснюється через електронний кабінет користувача Єдиного державного веб-порталу електронних послуг “Портал Дія”.

Проект передбачає надання замовникам будівництва адміністративних онлайн послуг з подання, внесення змін, зміни даних, реєстрації, видачі, скасування та анулювання документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, через Єдиний державний веб-портал електронних послуг «Портал Дія»:

  • щодо об’єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
  • щодо об’єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.

Надання онлайн адмінпослуг відбуватиметься через підсистему управління ризиками Електронної системи та автоматичний розподіл повідомлень про початок підготовчих та будівельних робіт, присвоєння ідентифікатора об’єкта будівництва (закінченого будівництвом об’єкта) складовим частинам будинку, будівлі, споруди (квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які після прийняття об’єкта в експлуатацію є самостійними об’єктами нерухомого майна).

Електронна система виконує функції:

  • єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів;
  • електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності;
  • реєстрів містобудівних умов та обмежень (крім містобудівних умов та обмежень, які видані до запровадження експериментального проекту);
  • реєстру атестованих осіб;
  • ліцензійного реєстру виданих ліцензій на будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.

Експериментальний проект розроблено з метою створення та запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, отримання в режимі онлайн, доступних та зручних послуг у сфері містобудівної діяльності через електронний кабінет, автоматизація процесу перевірки повноти даних у поданих документах, відкритість та прозорість при отриманні послуг, отримання актуальної інформації про статус розгляду поданих через електронній кабінет електронних документів на отримання послуги.

На думку Першого заступника Міністра розвитку громад та територій України Василя Лозинського, «запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва дозволить зменшити паперовий документообіг між суб’єктами містобудування, знівелює упереджене відношення чиновників, зменшить вірогідність подання підроблених документів».

Довідково

Відповідно до Закону України від 17 жовтня 2019 року № 199-IX з 1 грудня 2020 року запроваджується Єдина державна електронна система у сфері будівництва.

Єдина державна електронна система у сфері будівництва – єдина інформаційно-телекомунікаційна система у складі містобудівного кадастру, що забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг, з метою отримання визначених цим Законом послуг у сфері будівництва (стаття 221 Закону № 199-IX).

Розпорядженням КМУ від 20 травня 2020 р. № 565-р затверджено План заходів щодо створення та запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Передумовою запуску системи стало прийняття постанови КМУ від 01 липня 2020 року № 559 “Про реалізацію експериментального проєкту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва”, що регулює технічні та організаційні аспекти першої черги впровадження системи.

Лептоспіроз – небезпечна хвороба для людини і тварин

   Ви відчули втому, у вас підвищилася температура тіла до 39-40 С, головний біль, біль у суглобах та м’язах (особливо в литках і попереку), почервоніли очі, з’явилися висипи на шкірі, носові кровотечі, в деяких випадках – ознаки жовтяниці (часто хвороба схожа на гепатити або інші розлади печінки), серцево-судинна та печінково-ниркова недостатність, блювота.

   Отже, за таких ознак необхідно негайно звернутися до лікаря і пригадати, чи ви не купалися в ставках , де стояча вода, чи не мили руки брудною водою, чи не покусали вас гризуни. Це може бути лептоспіроз – небезпечне інфекційне захворювання людини та багатьох видів тварин. Збудником лептоспірозу є патогенна лептоспіра – спіралеподібний, рухливий мікроорганізм. Його рухливість обумовлює легке проникнення збудника хвороби до організму через пошкоджену шкіру та слизові оболонки. Лептоспіроз з кожним роком дедалі більше турбує гуманну та ветеринарну медицину у зв’язку з його поширенням на території України. На лептоспіроз хворіють як свійські, так і дикі тварини багатьох видів: велика рогата худоба, свині, коні, вівці, кози, собаки, буйволи, яки, верблюди, олені, лисиці, песці, норки, ховрахи та багато інших.


   Основним резервуаром лептоспірозної інфекції у природі є різні види дрібних ссавців. У першу чергу небезпеку для людини і свійських тварин становлять пацюки та миші, які в основному хворіють без клінічних ознак та є носіями збудника все своє життя. Вони можуть поширювати лептоспіроз, забруднюючи навколишнє середовище сечею та через укуси людей чи тварин. Останні можуть також заразитися, вживаючи їжу, забруднену екскрементами гризунів або під час обнюхування чи облизування забруднених лептоспірами предметів. Особливу небезпеку в зараженні можуть становити водойми з стоячою водою, болотисті місця, де мешкають пацюки і миші та забруднюють їх своїми виділеннями. Часто зараження людей відбувається у присадибних господарствах, коли господарі наповнюють ємкості для поливу рослин, а пацюки та миші можуть забруднити воду. Захворювання передається людині внаслідок контакту з такою водою через подряпини шкіри, тріщини, рани або через слизові оболонки.
   Домашні собаки, що живуть на присадибних ділянках чи навіть у будинках, в останні роки все частіше хворіють на лептоспіроз.      Причиною їхнього захворювання також є контакт із зараженою водою, поїдання або укуси гризунів. Собаки можуть заражатися одна від одної, тоді як від людини до людини хвороба передається рідко. Найхарактерніші форми лептоспірозу собак – інфекційна жовтуха і тиф. Джерелом інфекції собак є пацюки, миші, свині та самі собаки. Інкубаційний період захворювання від 5 до 20 діб, потім спостерігається підвищення температури тіла, слабкість, втрата апетиту, блювота. В кінці першого тижня захворювання проявляється жовтяниця слизових оболонок та шкіри, іноді крововиливи. Сеча часто темно-коричневого кольору. На цей симптом особливо треба звергати увагу. Закінчується хвороба здебільшого загибеллю. У гострих випадках хвороби різко підвищується температура тіла, собака відмовляється від їжі, спостерігається спрага, кров’яний пронос або закреп.
   За підозри на це захворювання слід обов’язково звернутися до лікаря ветеринарної медицини та виконувати правила особистої гігієни. Під час догляду за хворими тваринами слід змащувати на руках рани та подряпини колодієм, дезінфікувати приміщення, де перебуває хвора тварина, 2 -3%-ним формаліном.
   Тварини, що перехворіли, зазвичай, тривалий час можуть залишатися лептоспіроносіями (до 3 і більше років) та бути джерелом інфекції для інших тварин. Тому їх треба обов’язково досліджувати на лептоспіроносійство і проводити заходи щодо його усунення. Зараження людини від собаки трапляється рідко, бо сеча у них кислої реакції, у якій лептоспіра довго не виживає у навколишньому середовищі, проте у зв’язку з тісним контактом людини і чотириногих друзів усе ж таки слід остерігатися можливості зараження від цих тварин.
   Терміни виживання лептоспір у навколишньому середовищі залежать від температури, середовища, вологості, концентрації солей, а також від стану самих лептоспір. Вони швидко гинуть у кислому середовищі за високої концентрації мінеральних солей, під дією сонячних променів та за наявності великої кількості інших мікроорганізмів, наприклад у стічних водах. Лептоспіри гинуть протягом 5 хвилин за температури 60С, при 75С – відразу. Однак вони можуть витримувати зиму в товщі водойм, яка не замерзає, і в їхньому льодяному шарі. Уберегти своїх домашніх улюбленців від лептоспірозу можна, вакцинуючи їх два рази на рік. Потрібно не забувати також про постійну боротьбу з гризунами, наявністю інфекції у навколишньому середовищі. Особливо це стосується присадибних ділянок та дрібних господарств, оскільки на лептоспіроз страждають домашні тварини, які можуть стати небезпечним джерелом інфекції для господаря.
   У свиней, кіз, корів лептоспіроз часто переходить у прихованій формі і це особливо небезпечно. Спостерігають аборти, мертвонароджений приплід або народження нежиттєздатного молодняка, зниження продуктивності тварин,  жовтяниці.
   Отже, своєчасна боротьба з пацюками та мишами є запорукою вашого здоров’я та здоров’я тварин у вашому господарстві.

Аудитори Хмельниччини ведуть боротьбу із порушниками фінансового законодавства в регіоні

За результатами проведених фахівцями Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області ревізій впродовж шести місяців 2020 року  виявлено втрат матеріальних та фінансових ресурсів на загальну суму  23,4 млн гривень.

Ужитими заходами забезпечено відшкодування втрат на суму 3,5 млн грн, зокрема виявлених втрат матеріальних та фінансових ресурсів під час контрольних заходів  проведених у попередніх роках.

Проведеними державними фінансовими аудитами встановлено, що неефективні управлінські дії і ризикові операції призвели (можуть призвести) до упущених вигод (не отриманих доходів) та непродуктивних (зайвих) витрат на суму понад 14,5 млн грн. За їх результатами надано 13 пропозицій. Об’єктами контролю виконано 17 пропозицій за наслідками аудитів проведених в поточному та минулих роках. Економічний ефект від впровадження пропозицій сягнув майже 14,9 млн грн.

До установ та організацій, у яких виявлено порушення, застосовано 29 фінансових санкцій (зупинення операцій з бюджетними коштами та попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства).

За порушення законодавства 15 посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності.

Матеріали 9  контрольних заходів передано правоохоронним органам, за результатами розгляду яких розпочато 10 досудових розслідувань, а також вручено 9 повідомлень про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

          В 21 випадку за зверненнями правоохоронних органів працівники Управління надавали консультації в рамках відкритих кримінальних проваджень, як залучені спеціалісти, за результатами  яких виявлено порушень, що призвели до втрат на суму понад 12,2 млн грн.

        Окрім того, за зверненням правоохоронних органів у 9 випадках проведено моніторинг процедур закупівель, за результатами якого об’єктами контролю розірвано 3  договори на загальну суму 1,6 млн гривень.

Прес-служба Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області

Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV станом на 20.07.2020р.

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 19 липня в Україні зафіксовано 651 новий випадок коронавірусної хвороби COVID-19

Загалом 59 493 лабораторно підтверджені випадки COVID-19, з них 1498 летальних, 31 439 пацієнтів одужало. Проведено 881 907 тестувань методом ПЛР. Усього за добу одужало 560 пацієнтів.

Наразі коронавірусна хвороба виявлена:

  • Вінницька область — 2317 випадків;
  • Волинська область — 3281 випадок;
  • Дніпропетровська область — 1209 випадків;
  • Донецька область — 794 випадки;
  • Житомирська область — 1602 випадки;
  • Закарпатська область — 4440 випадків;
  • Запорізька область — 678 випадків;
  • Івано-Франківська область — 3536 випадків;
  • Кіровоградська область — 682 випадки;
  • м. Київ — 6961 випадок;
  • Київська область — 3308 випадків;
  • Львівська область — 8115 випадків;
  • Луганська область — 106 випадків;
  • Миколаївська область — 522 випадки;
  • Одеська область — 2573 випадки;
  • Полтавська область — 353 випадки;
  • Рівненська область — 5144 випадки;
  • Сумська область — 371 випадок;
  • Тернопільська область — 2456 випадків;
  • Харківська область — 3033 випадки;
  • Херсонська область — 213 випадків;
  • Хмельницька область — 980 випадків;
  • Чернівецька область — 5332 випадки;
  • Черкаська область — 845 випадків;
  • Чернігівська область — 642 випадки.

Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю. 

Відбулося засідання колегії Департаменту розвитку промисловості та агропромислового комплексу ОДА

Впровадження обласної та державних програм підтримки галузі агропромислового комплексу у 2020 році, забезпечення протипожежного захисту на період збирання урожаю, підсумки роботи Департаменту за перше півріччя поточного року – це та інше обговорювалося під час засідання колегії Департаменту розвитку промисловості та агропромислового комплексу.

Під час засідання колегії директор Департаменту Олег Омелянюк зауважив, що за підсумками збиральних робіт 2019 року валовий збір зернових культур в заліковій вазі становить близько 3,8 млн при середній урожайності 66 ц/га. Торішній досвід показав, що саме завдяки впровадженню прогресивних технологій, удосконаленню системи захисту рослин, збільшення та збалансованості внесення мінеральних добрив, аграрії області зуміли досягти таких високих результатів. Декілька років назад планка у 2 млн тонн зерна була недосяжною. А зараз, завдяки новим високоврожайним сортам, отримання такого урожаю не є проблематичним.

Зі слів посадовця у поточному році перед аграріями області поставлені не менш вагомі завдання. За попередніми обрахунками передбачається отримати валовий збір зернових в обсязі 4,2 млн тонн. Крім того, прогнозується отримати близько 600 тис. тонн соняшника, 330 тис. тонн сої, понад 200 тис. тонн ріпаку.

Згідно з статистичними даними під урожай цього року посіяно 1 млн 197 тис. га сільськогосподарських культур, що на 12 тис. га більше тогорічних показників. В тому числі зернові культури займають 615,2 тис.га, або 52% до загальної посівної площі. Основними зерновими культурами залишаються озима пшениця, якої було посіяно під урожай поточного року – 217 тис. га і кукурудза — займає 273 тис. га, що на 75 тис. га більше ніж торік.

Технічні культури у цьому році займають 400 тис. га, що на 25 тис. га менше ніж торік. Зниження посівних площ технічних культур сталося за рахунок зменшення обсягів посівів сої, яка посіяна на площі 131,5 тис. га, що на 48 тис. га менше обсягів минулого року. На 4,5 тис. га знизилися обсяги вирощування цукрового буряка, який займає 22,6 тис. га. Основною технічною культурою залишається соняшник, йому у структурі посівних площ відведено понад 170 тис.га, що на 30 тис. га більше минулого року.

Всього в області з ранніх культур підлягає до збирання 327,4 тис.га зернових культур та 72,8 тис. га ріпаку, що дасть змогу отримати прогнозовану кількість зерна. Агроформування області розпочали збирання ранніх зернових культур. Перша культура, з якої почалися жнива – це озимий ячмінь. Він обмолочений з площі понад 3 тис. га, що становить 20% від посіяного. Валовий збір культури – 16 тис. тонн, середня урожайність – 52 ц/га. Найближчим часом сільгосппідприємства області розпочнуть збирати горох та озимий ріпак. Термін початку жнив дещо затягнули погодні умови, які склалися в області, зокрема дощі та різкі зміни температури повітря, але до кінця тижня жнива увійдуть в активну фазу.

Для технічного забезпечення збирання врожаю ранніх зернових та зернобобових культур в області є в наявності понад 1600 зернозбиральних комбайнів, середнє навантаження на один наявний комбайн становить 208 гектарів. Для проведення збирання в оптимальні строки 10-12 днів, в область необхідно залучити додатково близько 80 комбайнів. На сайті Департаменту розміщено перелік підприємств в розрізі районів, які надають послуги по збиранню урожаю.

Жнива ще не увійшли у свою активну фазу, але, зважаючи на нестабільні погодні умови, необхідно активізувати проведення жнивних робіт, залучити весь наявний парк зернозбиральної техніки щоб провести жнивну кампанію у найкоротші строки і не допустити втрат урожаю зернових культур від примх погоди.

Далі учасники колегії обговорили питання забезпечення правил пожежної безпеки на період збирання урожаю 2020 року. Так, на території області протягом жнивної компанії минулого року виникло 2 пожежі на хлібних масивах, внаслідок яких знищено 3,3 га ранніх зернових на корені, а також 13 випадків горіння стерні, соломи та післяжнивних залишків, якими завдано матеріальні збитки на суму понад 700 тис. грн.

Однією з основних причин пожеж хліба на корені є порушення правил пожежної безпеки, зокрема свідоме спалювання стерні, пожнивних залишків під час жнивної компанії. Відтак, доповідачі вкотре наголосили, що потрібно неухильно дотримуватися вимог пожежної безпеки під час проведення жнивної компанії 2020 року та забезпечити усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки передбачених приписами та актами.

Виступ Президента України на урочистому засіданні Верховної Ради з нагоди 30-річчя ухвалення Декларації про державний суверенітет

Шановні народні депутати!
Шановні гості урочистого засідання!
Шановні українці!

Тисячолітня українська історія знає чимало документів, які стали фундаментальними для творення Української держави.

І Декларація про державний суверенітет України, без сумніву, – один з них.

Сьогодні ми відзначаємо тридцяту річницю від дня народження цього знакового документа. 30 років тому був зроблений впевнений крок до остаточного здобуття незалежності України.

Декларація наблизила перемогу українців у багатовіковій боротьбі за вільну та самостійну державу.

16 липня 1990 року стало дійсно історичним днем.
Тоді Декларацію про державний суверенітет підтримало 355 народних депутатів. З різних куточків нашої рідної України. З різних партій. З різними поглядами. Але – з єдиною метою.

Зверніть увагу, ніхто не «завалював» декларацію, пропонуючи вісім тисяч поправок. Ніхто не намагався заблокувати її постановами. Ніхто не намагався «збити» її через Конституційний Суд.

Ухвалення декларації – це акт неймовірного єднання політиків заради волі народу та великої державної мети.

Дорогі українці!

Сьогодні, шостий рік поспіль, ми захищаємо свій суверенітет від російської агресії. Ми сплачуємо за це найвищу ціну – життя наших громадян. Сьогодні весь цивілізований світ визнає, що Україна робить все для настання такого бажаного миру.
Справедливого миру. Миру в нашому розумінні цього слова.
Саме того миру, де державний суверенітет буде панувати в реальності, а не на папері.

Так. Ми втратили частину території. Ми втратили своїх людей.
І, на жаль, ми не можемо повернути загиблих. Але повинні повернути всі свої території. Повернути віру в правду і справедливість.
Щоб те, заради чого загинули наші герої, ніколи не виявилось марним.

Я переконаний, що шанс досягти цього у нас, українців, є тільки в одному випадку – якщо всі ми об’єднаємося. Так само, як і 30 років тому.
Сьогодні в цій залі знаходяться народні обранці першого скликання. Їхній внесок у державотворення неможливо переоцінити.

І присутні тут, і ті, кого, на жаль, немає з нами, – всі вони вписали свої імена в історію незалежної України.
Сьогодні ми безмежно вдячні кожному з вас.

30 років тому, маючи полярні політичні погляди, ви наочно показали, що таке державницька позиція. Ви стали живим прикладом єдності та мудрості.

І я впевнений, що сучасним депутатам є чого у вас повчитися. Та ніколи не забувати, що суверенітет, який вибороли вони, ми з вами маємо берегти й захищати. Як від зовнішніх ворогів, так і від внутрішніх чвар.

Для цього я не втомлюся закликати всіх нас до справжньої єдності. Бо тільки в ній – наша сила й перемога. Бо тільки в ній – Україна.

І з цієї високої трибуни в цей святковий день я хочу нагадати всім слова ініціатора проголошення Декларації про державний суверенітет, Героя України В’ячеслава Максимовича Чорновола: «Дай Боже нам любити Україну понад усе сьогодні – маючи. Щоб не довелося потім гірко любити її – втративши».

Шановні друзі!

Годі сварок та розбрату. Годі маніпуляцій та політичних ігрищ. Годі ділити українців та ділитися самим. На владу чи опозицію, лівих або правих, червоних або синіх.

Потрібно перестати бути політиками. Час стати державними діячами. Людьми, що мають не великий апетит, а велику мрію. Про єдину, сильну й непереможну Україну.

Це – моя мрія. І моя мета. Впевнений, що й ваша також.

Бережімо себе! Бережімо наш суверенітет! Бережімо Україну!

Слава Україні!

Відбулася тридцять друга позачергова сесія Грицівської селищної ради

16 липня 2020 року проведено пленарне засідання тридцять другої (позачергової) сесії Грицівської селищної ради, яке провела секретар селищної  ради  Інна Петрівна Слаба. На пленарне  засідання були запрошені: начальники відділів Грицівської селищної ради, депутати селищної ради.

На засіданні позачергової сесії депутатами розглянуто 2 питання.

  • Про внесення змін до бюджету Грицівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 рік.
  • Про затвердження платних послуг, які надаються КНП “Грицівська районна лікарня”.

У Шепетівці ввели ряд обмежень для запобігання поширенню COVID-19

14 липня 2020 року комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Шепетівської міської ради прийняла додаткові заходи з запобігання поширенню на території міста гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2.

Відповідно до рішення обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій протокол № 27 від 13 липня 2020 комісія вирішила заборонити на території міста:

1.1.     Перебування в громадських будинках і спорудах, громадському транспорті без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно.

1.2.     Перебування на вулицях без документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство чи її спеціальний статус.

1.3.     Самовільно залишати місця самоізоляції, обсервації.

1.4.     Відвідування закладів освіти її здобувачами в групах більше 10 осіб, крім участі у державній підсумковій атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання, зовнішньому незалежному оцінюванні, вступних випробуваннях, єдиному вступному іспиті з іноземної мови, єдиному фаховому вступному випробуванні, атестації у формі тестових екзаменів ліцензійних інтегрованих іспитів «КРОК».

1.5.     Проведення масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів за участю більше однієї особи на 5 кв. метрів площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі), де проводиться захід. Організатор заходу відповідальний за дотримання фізичної дистанції між учасниками не менше ніж 1.5м.

1.6.     Діяльність дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

1.7.     Відвідування установ і закладів соціального захисту, в яких тимчасово або постійно проживають/перебувають громадяни похилого віку, ветерани війни і праці, особи з інвалідністю, особи із стійкими інтелектуальними або психічними порушеннями, установ і закладів, що надають соціальні послуги сім’ям/ особам у складних життєвих обставинах, крім установ і закладів, які надають соціальні послуги екстрено (кризово).

1.8.     Діяльність закладів культури з наповненістю понад 50 відсотків стаціонарних розміщених місць для сидіння та/або більше однієї особи на 5кв.метрів площі закладу культури.

1.9.     Роботу після 23-ї та до 7-ї години розважальних закладів (нічних клубів), а також суб’єктів господарської діяльності з надання послуг громадського харчування з організацією дозвілля або без нього (ресторанів, кафе, барів, закусочних, їдалень, кафетеріїв, буфетів тощо), закладів культури, крім кінотеатрів та крім діяльності з надання послуг громадського харчування із застосуванням адресної доставки замовлень та замовлень на винос.

Термін дії обмежень встановлений на період карантину.

Інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV станом на 17.07.2020р.

За даними Центру громадського здоров’я, станом на 17 липня в Україні підтверджено 57 264 випадки COVID-19, з них 29 769 одужали, 1456 померли. Протягом останньої доби лабораторно підтверджено 809 випадків.

Кількість зареєстрованих активних хворих станом на 17.07 складає 26 079. Найбільша кількість активних хворих на 100 тис. населення зареєстрована у Львівській (248,7), Чернівецькій (204,3) та Закарпатській (206,2) областях.

Наразі госпіталізовано 3867 осіб, з них 92 підключено до апарату ШВЛ. Усього госпіталізації потребували 15 095 осіб, підключення до апарату ШВЛ — 454 пацієнти.

Захворювання було підтверджено у 4068 дітей та 7723 медиків, з них 5365 медпрацівники одужали. 42 169 хворих перебували на амбулаторному лікуванні.

За добу досліджено 13 108 зразків методом ПЛР. Усього досліджено ПЛР 854 064 зразки та ІФА 420 369 зразків.

Загалом випадки підтверджено:

  • Вінницька обл. — 2253 (1711 одужали);
  • Волинська обл. — 3188 (2000 одужали);
  • Дніпропетровська обл. — 1174 (1057 одужали);
  • Донецька обл. — 781 (298 одужали);
  • Житомирська обл. — 1580 (1234 одужали);
  • Закарпатська обл. — 4229 (1499 одужали);
  • Запорізька обл. — 658 (535 одужали);
  • Івано-Франківська обл. — 3309 (1286 одужали);
  • м. Київ — 6689 (2320 одужали);
  • Київська обл. — 3184 (2154 одужали);
  • Кіровоградська обл. — 677 (601 одужали);
  • Луганська обл. — 100 (76 одужали);
  • Львівська обл. — 7754 (1305 одужали);
  • Миколаївська обл. — 504 (401 одужали);
  • Одеська обл. — 2435 (1081 одужали);
  • Полтавська обл. — 347 (307 одужали);
  • Рівненська обл. — 4940 (3395 одужали);
  • Сумська обл. — 352 (304 одужали);
  • Тернопільська обл. — 2358 (1504 одужали);
  • Харківська обл. — 2909 (1570 одужали);
  • Херсонська обл. — 207 (190 одужали);
  • Хмельницька обл. — 942 (804 одужали);
  • Черкаська обл. — 800 (611 одужали);
  • Чернівецька обл. — 5262 (3217 одужали);
  • Чернігівська обл. — 632 (309 одужали).

Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.

МОЗ закликає: при перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю.