27 травня в Грицівській селищній раді відбулася зустріч з народним депутатом України, членом депутатської фракції політичної партії “Слуга народу” Оленою Копанчук з жителями Грицівської територіальної громади.
Під час зустрічі обговорювали різні питання, серед яких стан доріг, вуличне освітлення громади, проблеми в галузі медицини, зокрема КНП «Грицівська лікарня», децентралізацію та культуру. Не обминули увагою і тарифи на комунальні послуги.
Маємо надію, що ця зустріч буде мати продовження та вагомі результати від співпраці для розвитку і процвітання нашої громади та України в цілому!
Ріст видатків на оплату лікарняних по Шепетівському відділенню Фонду соціального страхування
Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності по Шепетівському відділенню за підсумками січня–травня 2021 року зріс на 19,5% порівняно з тим же періодом 2020 року, він склав 285,61 грн. Сума середньоденної виплати допомоги по вагітності та пологах за той же період зросла на 23,0% та склала 255,76 грн. Зазначені виплати здійснюються Фондом соціального страхування України працевлаштованим особам у разі настання страхового випадку та компенсують працівникам втрачений заробіток.
Допомога по тимчасовій втраті працездатності залежить від тривалості страхового стажу працівника та складає 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років), 60% (при стажі від 3 до 5 років), 70% (від 5 до 8 років) і 100% (якщо стаж – понад 8 років, або за наявності пільг відповідно до законодавства).
Розмір допомоги по вагітності та пологах не залежить від тривалості страхового стажу жінки та фінансуються у розмірі 100% середньої заробітної плати застрахованої особи. Виключенням є застраховані особи, які в останній рік не знаходились у трудових відносинах і працевлаштувались менш ніж за півроку до виходу в декретну відпустку. Для них розмір допомоги розраховується, виходячи з нарахованої заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, але не більше за розмір допомоги, обчислений із двократного розміру мінімальної заробітної плати.
Збільшення розмірів матеріального забезпечення викликано зростанням фонду оплати праці.
Нагадаємо, у зв’язку із пандемією видатки Фонду за лікарняними листками почали суттєво зростати з 2020 року.Так, кількість днів тимчасової непрацездатності через хворобу, або догляд за хворим членом сім’ї за січень-травень цього року склала 39854 дні проти 26249 днів за аналогічний період минулого року. Зокрема, за підсумками п’яти місяців 2021 року видатки Фонду по Шепетівському відділенню тільки на оплату лікарняних зросли на 5,1 млн. грн, або 81,4% відносно того ж періоду минулого року. Це призвело до перевищення обсягів потреби у видатках Фонду над доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет ФССУ.
В.о. начальника Шепетівського відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області, В.І. Гаврилюк
Оперативна інформація про поширення та профілактику COVID-19
За даними Центру громадського здоров’я станом на 28 травня в Україні зафіксовано 3306 нових підтверджених випадків коронавірусної хвороби COVID-19 (з них дітей – 169, медпрацівників – 77).
Старт вакцинації від COVID-19 в Україні відбувся 24 лютого 2021 року. Від початку кампанії проведено усього 1 116 006 щеплень.
Основні показники
Значення
Кількість вакцинованих осіб від COVID-19 осіб (від початку кампанії):
999074
отримали одну дозу, усього
999072
отримали дві дози, усього
116934
щеплено вакциною КОВІШЕЛД, усього
486513
щеплено вакциною КОРОНАВАК, усього
100611
щеплено вакциною КОМІРНАТІ, усього
60197
щеплено вакциною АСТРАЗЕНЕКА, усього
351529
щеплено вакциною ДЖЕНСЕН, усього
224
Кількість вакцинованих від COVID-19 осіб (за добу):
16293
отримали одну дозу, усього
6883
отримали дві дози, усього
9410
щеплено вакциною КОВІШЕЛД, усього
740
щеплено вакциною КОРОНАВАК, усього
10092
щеплено вакциною КОМІРНАТІ, усього
3150
щеплено вакциною АСТРАЗЕНЕКА, усього
2311
щеплено вакциною ДЖЕНСЕН, усього
0
Щеплення проводилось 254 мобільними бригадами з імунізації та 1 485 пунктами щеплення.
Також за останню добу:
госпіталізовано (особи) –
1402
летальних випадків –
156
одужало (особи) –
13298
Здійснено тестувань за добу – в т. ч.:
60563
методом ПЛР —
25454
методом ІФА —
11758
досліджень експрес-тестами на антиген до SARS-CoV-2
23351
За весь час пандемії в країні:
захворіло (особи) –
2196673
одужало (особи) –
2020216
летальних випадків –
50232
проведено ПЛР-тестувань –
10 131 355
Розподіл випадків COVID-19 по регіонах України
Регіон
Підтверджені
Зареєстровано померлих
Одужали
всього
за добу
всього
за добу
всього
за добу
Україна
2196673
3306
50232
156
2020216
13298
м. Київ
205901
384
5070
15
161908
4180
Вінницька
70416
63
1660
2
65167
718
Волинська
61100
104
1142
4
56920
268
Дніпропетровська
132862
280
4082
31
120014
511
Донецька
89026
228
2220
6
82675
458
Житомирська
87473
74
1734
1
83575
317
Закарпатська
61549
38
1584
2
58859
80
Запорізька
102471
195
2323
10
94730
563
Івано-Франківська
86071
51
2053
2
82588
109
Київська
124799
221
2670
8
117862
684
Кіровоградська
20235
47
790
2
16753
217
Луганська
26029
46
881
1
23681
198
Львівська
135580
251
3553
7
128284
450
Миколаївська
68229
154
1792
3
64802
250
Одеська
139242
114
2885
3
127317
789
Полтавська
76767
78
1782
8
73244
274
Рівненська
77912
177
1167
4
74575
279
Сумська
76708
98
1288
4
73213
195
Тернопільська
69318
77
1171
6
65360
224
Харківська
146435
191
3245
24
132647
810
Херсонська
34623
69
1056
1
30761
250
Хмельницька
87825
106
1794
3
82573
487
Черкаська
80424
135
1229
4
73509
546
Чернівецька
79119
68
1761
5
76023
158
Чернігівська
56559
57
1300
0
53176
283
Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.
МОЗ нагадує: дотримання трьох простих правил протиепідемічної безпеки — дотримання дистанції, носіння маски та користування санітайзерами — рятує життя. Бережіть себе та рідних.
При перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю або до контакт-центру МОЗ за номером 0 800 60 20 19.
Оперативна інформація про поширення та профілактику COVID-19
За даними Центру громадського здоров’я станом на 27 травня в Україні зафіксовано 3509 нових підтверджених випадків коронавірусної хвороби COVID-19 (з них дітей – 193, медпрацівників – 82).
Старт вакцинації від COVID-19 в Україні відбувся 24 лютого 2021 року. Від початку кампанії проведено усього 1 099 713 щеплень.
Кількість вакцинованих осіб від COVID-19 осіб (від початку кампанії):
992191
отримали одну дозу, усього
992189
отримали дві дози, усього
107524
щеплено вакциною КОВІШЕЛД, усього
486363
щеплено вакциною КОРОНАВАК, усього
95390
щеплено вакциною КОМІРНАТІ, усього
59532
щеплено вакциною АСТРАЗЕНЕКА, усього
350682
щеплено вакциною ДЖЕНСЕН, усього
224
Кількість вакцинованих від COVID-19 осіб (за добу):
15131
отримали одну дозу, усього
4998
отримали дві дози, усього
10133
щеплено вакциною КОВІШЕЛД, усього
1040
щеплено вакциною КОРОНАВАК, усього
8581
щеплено вакциною КОМІРНАТІ, усього
3150
щеплено вакциною АСТРАЗЕНЕКА, усього
2360
щеплено вакциною ДЖЕНСЕН, усього
0
Щеплення проводилось 276 мобільними бригадами з імунізації та 343 пунктами щеплення.
Також за останню добу:
госпіталізовано (особи) –
1402
летальних випадків –
183
одужало (особи) –
16867
Здійснено тестувань за добу – в т. ч.:
67564
методом ПЛР —
29280
методом ІФА —
12440
досліджень експрес-тестами на антиген до SARS-CoV-2
25844
За весь час пандемії в країні:
захворіло (особи) –
2193367
одужало (особи) –
2006918
летальних випадків –
50076
проведено ПЛР-тестувань –
10 105 901
Розподіл випадків COVID-19 по регіонах України
Регіон
Підтверджені
Зареєстровано померлих
Одужали
всього
за добу
всього
за добу
всього
за добу
Україна
2193367
3509
50076
183
2006918
16867
м. Київ
205517
454
5055
11
157728
3196
Вінницька
70353
76
1658
3
64449
697
Волинська
60996
100
1138
1
56652
304
Дніпропетровська
132582
284
4051
29
119503
625
Донецька
88798
132
2214
20
82217
853
Житомирська
87399
120
1733
3
83258
440
Закарпатська
61511
30
1582
3
58779
83
Запорізька
102276
187
2313
20
94167
476
Івано-Франківська
86020
71
2051
2
82479
130
Київська
124578
194
2662
3
117178
599
Кіровоградська
20188
33
788
4
16536
330
Луганська
25983
59
880
5
23483
166
Львівська
135329
278
3546
5
127834
1428
Миколаївська
68075
141
1789
6
64552
259
Одеська
139128
84
2882
9
126528
3255
Полтавська
76689
111
1774
6
72970
140
Рівненська
77735
163
1163
3
74296
409
Сумська
76610
81
1284
9
73018
143
Тернопільська
69241
79
1165
3
65136
264
Харківська
146244
233
3221
18
131837
1100
Херсонська
34554
138
1055
6
30511
348
Хмельницька
87719
122
1791
6
82086
357
Черкаська
80289
91
1225
2
72963
652
Чернівецька
79051
89
1756
2
75865
287
Чернігівська
56502
159
1300
4
52893
326
Дані з тимчасово окупованих територій АР Крим, Донецької, Луганської областей та міста Севастополя відсутні.
МОЗ нагадує: дотримання трьох простих правил протиепідемічної безпеки — дотримання дистанції, носіння маски та користування санітайзерами — рятує життя. Бережіть себе та рідних.
При перших симптомах респіраторних захворювань обов’язково зателефонуйте своєму сімейному лікарю або до контакт-центру МОЗ за номером 0 800 60 20 19.
Уряд зняв обмеження на використання коштів підприємствами ТКЕ
26 травня Уряд прийняв постанову, якою скасовується дія постанови Кабінету Міністрів України №217 «Про затвердження Порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з постачальником природного газу, на якого покладено спеціальні обов’язки». Такі спеціальні рахунки були запроваджені з 2014 року з метою примусового вилучення коштів підприємств ТКЕ на користь НАК “Нафтогаз України” як оплата за спожитий природний газ
Під час дії цього механізму 80-90% коштів, які надходили до підприємств ТКЕ від споживачів, автоматично перераховувалися до НАК “Нафтогаз України”. Однак, такі обмеження призвели лише до погіршення ситуації: заборгованість ТКЕ за природний газ у 2021 році зросла до 58 млрд грн.
Асоціація міст України неодноразово наголошувала на необхідності скасування спецрахунків, які обмежували право підприємств розпоряджатися власними коштами.
Ініціатором прийняття постанови про скасування спецрахунків виступив Міністр розвитку громад та територій України О.Чернишов.
Відтепер підприємства теплопостачання можуть без обмеження розпоряджатися коштами, які надходять на їх рахунків від споживачів як оплата за послуги теплопостачання.
Нагадаємо, 21 травня 2021 року за ініціативи Асоціації міст України Президент України В.Зеленський провів нараду для обговорення проблемних питань забезпечення постачання природним газом підприємств комунальної теплоенергетики. Позицію Асоціації міст України на нараді представляв Виконавчий директор АМУ О.Слобожан. За підсумками наради було досягнуто домовленостей, реалізація яких дозволить забезпечити природним газом підприємства теплопостачання.
Асоціація міст України вітає рішення Уряду як таке, що створить умови для виконання вищезгаданих домовленостей щодо подолання кризи у галузі комунальної теплоенергетики і підприємства ТКЕ зможуть забезпечувати жителів населених пунктів послугами з гарячого водопостачання та централізованого опалення.
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області інформує
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області інформує, що електронні листи для управління слід направляти на електронну поштову скриньку: 132200@dasu.gov.ua
Також функціонує офіційний вебсайт управління, відвідати який можна за посиланням khm.dasu.gov.ua.
Крім того, в разі необхідності можна телефонувати або відправляти факс на номер (0382) 65-11-75.
Прес-служба Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області
Як налагодити освітній процес в умовах дистанційного навчання
Технології дистанційного та змішаного навчання за рік пандемії коронавірусу стали вже звичними для шкіл. Державна служба якості освіти також пристосувала інструментарій проведення інституційного аудиту до умов дистанційної або частково дистанційної роботи закладів. Адаптації потребує організація освітньої діяльності, щоб заклади продовжували працювати якісно та ефективно і в умовах очного навчання, і онлайн. Змінювати слід і всі компоненти системи освітнього процесу школи.
Розглянемо, як директорові та педагогам налагодити роботу в умовах дистанційного навчання.
Організація освітнього процесу
Розклад
Важливо в організації дистанційного навчання узгодити розклад уроків з особливостями проведення онлайн-занять. На формування розкладу впливають освітні програми, навчальні плани, санітарні вимоги тощо, втім є і суб’єктивні чинники, як-от запит від батьків розпочинати заняття пізніше.
Настанови щодо формування розкладу в умовах дистанційного навчання:
Оберіть єдину інтернет-платформу для розміщення електронних освітніх ресурсів, проведення онлайн-занять.Це мінімізує труднощі та плутанину, зніме дещо проблему комунікації між учасниками освітнього процесу.
Дотримуйтесь санітарного регламенту та забезпечуйте черговість синхронного й асинхронного навчання.
Порадьтеся з батьками учнів щодо зручного часу проведення онлайн-занять. В умовах дистанційного навчання розклад можна зміщувати в часі, наприклад розпочинати заняття пізніше, робити тривалу перерву, щоб учні могли перепочити, тощо. Особливо актуальним це є для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Забезпечте можливість консультацій. В умовах віддаленого навчання в учнів виникає потреба проконсультуватися з учителем. Організація консультаційних годин з різних навчальних предметів дасть змогу компенсувати відсутність особистого спілкування учнів із вчителем.
Інтернет-платформа
Обрання єдиної інтернет-платформи для забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційного навчання спростить взаємодію учасників освітнього процесу. Разом з тим, важливо пам’ятати, що учні можуть мати труднощі з доступом до того чи іншого каналу комунікації, інтернет-платформи тощо. У такому разі важливо передбачити для окремих учнів альтернативні рішення.
На що варто звертати увагу при обранні інтернет-платформи для дистанційного навчання:
Доступність. Обирайте платформу, яка є у відкритому доступі, не потребує встановлення спеціального програмного забезпечення тощо.
Можливість ідентифікації учасників. Вчитель повинен мати змогу ідентифікувати всіх учнів, зареєстрованих у системі або присутніх на онлайн-уроці. Це перш за все питання безпеки.
Структурованість матеріалу. Учням буде зручніше працювати із платформою, коли матеріал у ній буде структурований, тобто розміщений у вигляді цілісних навчальних тем, курсів. Це сприятиме організації віддаленої роботи учнів, вибору власної швидкості опанування навчального матеріалу.
Наявність онлайн-журналу. Учнівство звикло мати доступ до своїх оцінок, переглядати їх у журналі після занять. Можливість робити це онлайн – вимога часу.
Зворотний зв’язок. Це дасть змогу учням оперативно отримувати відгук від вчителя щодо виконаних завдань тощо.
Педагогічна діяльність
В умовах дистанційного навчання важливо застосувати інші форми й методи роботи. Не зовсім доцільно пропонувати учню опрацювати текст підручника, адже шкільні підручники спрямовані на очне навчання. Учитель має адаптувати навчальні ресурси відповідно до особливостей класу, можливостей учнів. Водночас під час проведення навчальних занять онлайн учитель обмежений у прийомах роботи. Відрізняється і стиль навчання дітей: в онлайн-режимі частина учнів можуть втрачати динаміку, інші ж навпаки – проявляти більшу активність та ліпше засвоювати матеріал. У той же час навчання з використанням дистанційних технологій відкриває нові можливості для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.
Поради педагогам для роботи в умовах дистанційного навчання:
Адаптуйте матеріал. В умовах поділу уроку на синхронну та асинхронну частини навчальні матеріали потрібно відповідно адаптувати. Подумайте і визначте, що озвучити під час онлайн-уроку, а яку частину матеріалу надати на самостійне опрацювання, роботу в групах тощо.
Записуйте та зберігайте онлайн-уроки. Це дасть можливість учням, які пропустили урок, наздогнати матеріал.
Урізноманітнюйте форми роботи. Дистанційне навчання – це не лише онлайн-уроки (в ZOOM, MS Teams тощо). Онлайн-формат взаємодії дає змогу учням працювати в групах, розробляти проєкти тощо. Партнерство у роботі учнів можна використовувати і під час онлайн-уроку для виконання коротких завдань, і для більш масштабних завдань, що потребують тривалішого часу виконання.
Приділяйте більше уваги результату, а не процесу. Відсутність достатньої кількості комп’ютерів у сім’ї, проблеми з доступом до інтернету чи інші труднощі можуть завадити учням відвідувати онлайн-уроки. Втім технології дистанційного навчання дають змогу компенсувати відсутність на онлайн-уроці та отримати результат – учні можуть надолужити пропущене, переглянувши запис уроку, ознайомившись із електронними освітніми ресурсами, виконавши завдання.
Важливою частиною успішної педагогічної діяльності умовах за дистанційного навчання є підтримка педагогічного колективу з боку директора.
Як директорові продемонструвати підтримку роботи педагогів в умовах дистанційного навчання?
Забезпечте методичну та консультаційну підтримку. Організуйте навчання, семінари, обмін досвідом між педагогами.
Не вимагайте звітності. Робота у дистанційному режимі часто вимагає від педагогів значно більшого часу на підготовку навчального матеріалу та комунікацію з учнями.
Довіряйте. Надмірний контроль зі сторони керівництва, втручання в роботу вчителя під час використання технологій дистанційного навчання може додавати стресу учасникам освітнього процесу та демотивувати вчителя.
Забезпечте педагогам повноцінний лікарняний у випадку хвороби. Технології дистанційного навчання, безумовно, дають змогу запобігти поширенню вірусів під час уроків, не перериваючи спілкування учнів між собою та вчителями. Однак педагоги мають право перебувати на лікарняному, не проводячи занять. Це саме стосується й учнів.
Система оцінювання
Зазнали змін і види завдань, які пропонуються учням. Завдання й форми роботи, що використовувалися в умовах очного навчання, можуть бути неприйнятними під час дистанційного. Наприклад, за використання технологій дистанційного навчання неможливо виконати завдання на перевірку знань, відтворення тексту підручника. Очевидно, що змінивши форми роботи під час уроків, потрібно змінювати і форми оцінювання.
Як вчителеві налагодити систему оцінювання?
Оприлюднюйте критерії оцінювання до кожного завдання. Так учні наперед розумітимуть, як та за яким принципом формується оцінка.
Давайте зворотній зв’язок. Практика показує, що в умовах дистанційного навчання найменші учні найбільше потребують детальних роз’яснень та зворотного зв’язку. Негативна оцінка може не дати достатньо інформації для учнів, натомість після пояснення, за що вона отримана, учень зможе порефлексувати про свої помилки.
Не обмежуйте в часі. Учні мають різну динаміку роботи в онлайн-режимі. А в когось може повільніше працювати комп’ютер чи інтернет. Тому завдання, обмежені в часі, не рекомендовані для оцінювання результатів навчання учнів.
Шукайте альтернативи. Звичні тестові завдання в умовах дистанційного навчання корисні для саморефлексії учнів. А для контрольних завдань ліпше знайти альтернативні форми, як-от тематичне есе, творче завдання тощо.
Освітнє середовище
За дистанційного навчання значна частину роботи зі створення освітнього середовища стали виконувати батьки, забезпечуючи дитину технікою, доступом до інтернету, облаштовуючи робоче місце. Втім директорові школи не варто забувати про такі важливі аспекти роботи:
Безпека. Звертайте особливу увагу на безпечність доступу до інтернет-платформи, на якій відбувається дистанційне навчання. Профілі учнів мають бути підписані їхніми іменами.
Правила поведінки. Звичні правила поведінки у школі не працюють в онлайн-форматі, тому варто адаптувати їх до дистанційного навчання – встановити правила спілкування під час зум-уроків тощо.
Комунікація з батьками. Дистанційне навчання потребує частішої взаємодії з батьками, зокрема щодо поведінки дітей, їхнього режиму роботи, виконання завдань.
Нові правила призначення і нарахування субсидій викликають багато запитань у існуючих та потенційних отримувачів. Міністерство соціальної політики України відібрало питання, що найчастіше зустрічаються, і підготувало вичерпні відповіді.
Які документи потрібні для переоформлення житлової субсидії згідно з новими правилами?
Як і раніше, у загальному випадку, для призначення субсидії потрібно подати заяву відповідної форми і декларацію.
Для отримання бланків і подання документів обов’язково особисто приходити до управління соціального захисту?
Заповнивши ці форми, можна відправити їх поштою на адресу місцевого управління соціального захисту населення (адреси управлінь вказані на сайтах регіональних органів виконавчої влади, а також на сайті Міністерства соціальної політики).
Також документи можна подати:
уповноваженій посадовій особі виконкому місцевої ради територіальної громади;
у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади.
Вони протягом трьох робочих днів передадуть заповнені документи структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.
Можна також заповнити бланки в електронному вигляді і надіслати їх електронною поштою.
Більшість отримувачів субсидій – пенсіонери, які не вміють користуватися інтернетом і звикли всі питання вирішувати особисто. Як тут бути?
Пенсіонерам у заповненні та надісланні документів можуть допомогти діти, онуки, сусіди, знайомі. Люди поступово адаптуються до технічних новацій. І кількість звернень в електронній формі постійно зростає.
Як діяти мешканцям громад, які були укрупнені шляхом об’єднання?
З питаннями оформлення субсидій громадяни можуть звертатися до:
старост,
виконкому територіальної громади,
структурного підрозділу з питань соціального захисту громади,
Центру з надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади,
органу соціального захисту держадміністрації району.
До якого часу можна подати документи на отримання субсидії в неопалювальний період?
Для громадян, які мають оновити документи для призначення субсидії, перехідний період триватиме з травня до кінця вересня, тобто, подавати документи можна протягом п’яти місяців. При цьому, незалежно від строку звернення, субсидія буде призначена і нарахована з травня.
Чи всім одержувачам необхідно подавати документи для продовження отримання субсидії?
Ні. Відповідно до рішення Уряду від 19 травня цього року встановлено, що розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:
надавалася у грошовій безготівковій формі;
була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;
була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.
Чи можна зараз оформлювати субсидію вже на опалювальний період?
Наразі проводиться оформлення субсидії на неопалювальний період. Але субсидії призначаються з 1 травня й до кінця наступного опалювального періоду, тобто, до 30 квітня 2022 року. До поданих зараз документів інших у жовтні чи листопаді додавати нічого не потрібно. Як і раніше, інформацію про доходи громадян органи соцзахисту населення отримуватимуть самостійно. Відповідні запити будуть опрацьовуватися у режимі автоматичного обміну інформацією з Пенсійним фондом, фіскальною службою, фондами соціального страхування.
Як довго доведеться чекати призначення субсидії?
Вже скасовані комісії, які вирішували питання призначення субсидій в окремих випадках. Зараз призначення субсидії у всіх випадках призначатимуться безпосередньо органами соціального захисту населення на підставі поданих документів. І завдяки цьому термін призначення субсидії скорочується. У комісій це займало до 30 днів. Тепер процедура відбуватиметься у 10-денний термін.
Як призначатиметься субсидія на понаднормову житлову площу?
Норма житла, на яку призначається субсидія, на домогосподарство з однієї особи складає майже 49 кв. м., і 13,65 – на кожну наступну особу. Тобто, на сім’ю з трьох осіб – близько 75 кв. У минулий опалювальний період в Україні було близько 450 тис. домогосподарств, які одержували субсидію на понаднормову площу. Постановою, яка регламентує призначення житлових субсидій, визначено, що субсидія на понаднормову площу розповсюджується лише в одному випадку – якщо до складу домогосподарства входять непрацюючі непрацездатні особи (особи з інвалідністю, пенсіонери, діти). У таких випадках субсидії на понаднормову площу, як і в попередні опалювальні періоди, будуть нараховані автоматично на підставі інформації про склад домогосподарства та про соціальний статус його членів.
У наданні субсидії відмовлять, якщо:
площа квартири перевищує 130 кв. м,
площа будинку понад 230 кв. м.
При призначенні субсидій не враховуються житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності, або розташовані у сільській місцевості й отримані як спадщина.
Чи існують винятки в призначенні субсидій власникам кількох житлових помешкань?
Виняток буде зроблено лише тим, хто має кілька житлових приміщень у сільській місцевості, з огляду на їхню низьку вартість і неліквідність (як правило, це успадковане майно).
Чи передбачена субсидія у випадку, якщо хтось із членів родини мешкає за іншою адресою чи за кордоном?
Працездатні особи, котрі більше 60 днів відсутні за місцем реєстрації й не декларують своїх доходів, втрачають права на субсидію. Тож треба або задекларувати доходи, або змінити склад домогосподарства, інакше кажучи, місце реєстрації. На це, відповідно до закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», дається 30 днів.
Але якщо людина працює за кордоном й офіційно сплачує там податки, лікується чи доглядає за дитиною, то малозабезпечені члени її домогосподарства в Україні мають право на субсидію.
Чи можуть претендувати на житлові субсидії власники індивідуальних транспортних засобів?
Якщо конкретний член одного домогосподарства має авто, випущене менше п’яти років тому або два чи більше автомобілів віком не старше 15 років, то субсидія в такому випадку не призначається. Відповідно, якщо один автомобіль або кілька старші за 15-річний вік, на призначення субсидії це не впливає.
Які зміни в нарахуванні субсидій чекають власників розділених особових рахунків?
Ніяких змін не буде. Якщо в одному домогосподарстві мешкають дві родини чи більше, які сплачують комунальні послуги на різні особові рахунки, і це документально підтверджено, їм субсидії будуть призначатися на загальних підставах.
Яку суму грошей можна тримати на банківському депозиті, щоб людина не втратила права на субсидію?
Попередньо була визначена сума в еквіваленті 25 прожиткових мінімумів або 56 тисяч гривень. Зараз ця сума становить 100 тисяч гривень. При цьому до сукупного доходу при розрахунку розміру субсидії дивіденди, отримані від розміщення депозиту, враховуватися не будуть.
Чи вплине на призначення субсидії сплата за навчання або лікування, якщо це буде велика сума?
Ні.
Які категорії населення втратять право на субсидії?
Право на субсидії втратять ті, хто:
здійснив покупку квартири, земельної ділянки, транспортного засобу (крім мопеда або причепа), товарів довгострокового використання на суму понад 50 тисяч гривень одноразово протягом року, що передує року звернення за субсидією;
має банківський депозит у сумі понад 100 тисяч гривень;
здійснив купівлю-продаж валюти та банківських металів протягом року до звернення за субсидією на суму понад 50 тисяч гривень;
декларує відсутність доходу і перебував за кордоном понад 60 днів, за винятком перебування на лікуванні, у відрядженні, для нагляду за дитиною;
має заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та з оплати аліментів понад три місяці;
не повернув до бюджету незаконно отриману субсидію за попередній період;
має авто, якому менш ніж 5 років з дати випуску;
має два і більше автомобілів, яким немає 15 років з дати випуску;
не має доходів і при цьому ніде не навчався, не працював, не мав статусу безробітного.
Які найпоширеніші способи зловживань при оформленні державних субсидій було виявлено при верифікації?
У минулий опалювальний період житлові субсидії отримували трохи більше 3 млн домогосподарств. Кількість тих, хто декларував недостовірну інформацію, склала близько 2-3%. Найтиповіші зловживання пов’язані з поданням недостовірних даних про склад домогосподарства або приховування інформації про його зміну та здійснення дороговартісних покупок на суму понад 50 тисяч гривень одномоментно (транспортних засобів та іншого майна) чи одномоментне придбання валюти у великих розмірах після оформлення субсидії. Дехто робить внески до статутних капіталів, великі благодійні внески на розвиток підприємств, купує корпоративні права чи акції й при цьому позиціонує себе як безробітного чи такого, що живе на мінімальну зарплату. Верифікація, яка проводилася протягом двох останніх років, засвідчила, зокрема, що 830 отримувачів субсидій купили сумарно валюти майже на 140 мільйонів гривень. Однак говорити про масовість таких зловживань і що це не дасть більшості оформити житлову субсидію, недоречно. Дійсно вразливим верствам населення, для яких сплата комунальних послуг у повному обсязі є непосильною, хвилюватися не треба.
З 1 травня завершився процес монетизації субсидій. Яким чином ті, хто отримував їх у безготівковій формі, зможуть отримати «живі» гроші?
Монетизація субсидій почалася у 2019 році, і житлова субсидія надавалася грошовими коштами, але двома різними механізмами. Готівку у минулому опалювальному періоді отримували 95% субсидантів, а 5% (це 160 тисяч домогосподарств) користувалися безготівковою формою, яку адміністрував «Ощадбанк». Принциповим положенням нових правил призначення субсидій є завершення процесу їх монетизації. Перехід винятково на грошову форму отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг дасть можливість громадянам оперативно управляти залишками коштів після всіх розрахунків, не чекаючи закінчення опалювального сезону.
Всі, хто користувався безготівковою субсидією в минулому опалювальному періоді, зможуть отримати відповідні кошти до грудня поточного року. Тим, хто має рахунок в Ощадбанку, вони надійдуть вже у червні, а хто не має його, мусить відкрити, щоб отримати гроші, зекономлені протягом минулого опалювального періоду, які можна буде використати на власні потреби.
До уваги батьків та законних представників дітей щодо оздоровлення у 2021
Відділ охорони здоров’я та соціального захисту населення Грицівської селищної ради запрошує батьків та законних представників дітей пільгової категорії подавати заяви на оздоровлення та відпочинок дітей у 2021 році.
Заява з документами, що підтверджують статус подається до відділу охорони здоров’я та соціального захисту населення (приміщення ЦНАП) за місцем реєстрації або фактичним місцем проживання дитини.
Подані заяви вносяться до бази даних з організації оздоровлення та відпочинку дітей на отримання путівки. За цими даними здійснюється забезпечення путівками в порядку черговості.
Путівки за рахунок державного бюджету надаються дітям тільки за місцем реєстрації.
Звертаємо увагу, що при поданні документів на отримання путівки за місцем фактичного проживання дитини (крім осіб, які переселилися з тимчасово окупованої території України) додатково подають довідку про те, що дитина не перебуває на обліку для забезпечення путівкою за зареєстрованим місцем проживання. За довідками звертатись за телефонами: 0978351947, 0963544934.
«Фінансове забезпечення територіальних громад: законодавчі ініціативи по ПДФО» – Хмельницьке РВ АМУ провело онлайн практикум для фінансистів громад
Сьогодні Хмельницьке регіональне відділення Асоціації міст України провело онлайн-практикум із застосування законодавства на тему: «Фінансове забезпечення територіальних громад: законодавчі ініціативи по ПДФО».
Захід реалізовано у рамках проекту ПУЛЬС (розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні) за фінансової підтримки USAID.
Модераторами заходу стали Юрій Гриневич, консультант з питань бюджету проекту ПУЛЬС при Хмельницькому регіональному відділенні АМУ і Сергій Ямчук, начальник фінансового управління Хмельницької міської ради.
Під час вітального слова тимчасово виконуюча обов’язки виконавчого директора Хмельницького регіонального відділення АМУ Тетяна Крупа підкреслила, що Асоціація міст України активно працює над зміцненням фінансової спроможності громад та наголосила: «Фінансове забезпечення – це надзвичайно важлива частина роботи громад. АМУ лобіює важливі законодавчі ініціативи, що стосуються нарощування бюджетної бази ОМС на рівні Кабміну та Верховної Ради. Зараз на розгляді комітетів ВР перебуває багато законопроектів, що стосуються збільшення відсотка ПДФО для місцевих бюджетів, його сплаті за місцем здійснення діяльності та тих, що стосуються акцизного податку на тютюн та багато інших. Ми активно працюємо із народними депутатами та сподіваємось, що отримаємо їх підтримку для зміцнення фінансового ресурсу громад».
Модератори підняли ряд важливих для органів місцевого самоврядування питань. Зокрема:
– Законопроєкти , які удосконалюють механізм сплати ПДФО і є найбільш прийнятними для органів місцевого самоврядування.
– Наповнення дохідної частини бюджетів органів місцевого самоврядування та як наслідок посилення фінансової спроможності територіальних громад.
– Збільшення обсягу делегованих повноважень з державного рівня на місцевий та зменшенням обсягу дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків.
– Актуальні питання бюджетів територіальних громад та місцевих фінансів області, напрями співпраці органів місцевого самоврядування з органами державної влади.
Юрій Гриневич розповів фахівцям органів місцевого самоврядування про розроблені Асоціацією міст України спільно з групою народних депутатів законопроекти, що пропонують збільшити частку зарахування ПДФО до бюджетів громад із 60 до 65 відсотків Законопроєкти №5066 та №5066-1– це збільшення відсотку зарахування ПДФО для місцевого самоврядування на 5%. Також наголосив, що на розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики знаходяться законопроєкти №5244, №5244-1, №5244-2, №5244-3 та №5364.
Законопроєкти №5244-3 та №5364 передбачають забезпечення сплати ПДФО за місцем розміщення виробничих потужностей, а не за місцем реєстрації головного офісу. Ці законопроєкти удосконалюють механізм сплати ПДФО і є найбільш прийнятними для органів місцевого самоврядування: «Законопроєкт №5364, який розроблявся за участі АМУ, окрім унормування поняття «відокремлений підрозділ», також пропонує встановити контроль з боку контролюючих органів за дотриманням платниками вимог податкового законодавства в частині порядку сплати ПДФО до відповідних місцевих бюджетів за їх місцезнаходженням, та запровадити відповідальність для платників за порушення порядку сплати податку до відповідних місцевих бюджетів. Це найприйнятніший для громад варіант».
Сергій Ямчук підкреслив, що підтримує такі ініціативи АМУ, адже прийняття відповідних законопроектів дозволило б суттєво зміцнити фінансову базу усіх громад області. Начальник фінансового управління Хмельницької міської ради детальніше зупинився на практичних аспектах роботи фінансових органів громад, а саме, як працювати із дохідною частиною бюджету та посилювати фінансову спроможність громад. Також обговорили болюче питання делегованих державою повноважень і рівень дотацій на них та ряд інших проблемних питань. Сергій Ямчук поділився досвідом Хмельницької міської територіальної громади щодо наповнення дохідної частини бюджету і розповів про співпрацю із різними органами державної влади, яка допомагає виводити підприємців «із тіні» і, як наслідок, наповнювати казну громади.
Повний запис трансляції можна переглянути на сторінці в мережі Фейсбук Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України.